cErfik Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Følgende tiltak blir uansett innført fra min side, inntil hun forstår poenget mitt.- Ingen kos før etter 6 timer(prøver å unngå å høres ut som en tøffelhelt) Alle tips/synspunkter/kritikk mottas med takknemmelighet. 5543419[/snapback] Et av argumenten du kommer med er å repektere deg og din holdning til røyk. Da synes jeg du viser liten repekt tilbake ved å innføre "straff". Røyk er til besvær og derfor blir det litt feil av henne og si at du må repektere henes vaner\\uvaner i og med at du ikke gjør noe mot henne som er til besvær (vet ikke anngående pepsi) 5543529[/snapback] Eneste pepsi/cola kan være til besvær for henne er vel om du drikker endel kan du få den såkalte "cola tungen" der det legges et belegg på tungen som gjør at det smaker ganske surt av tungen din, og evt resten av munnen(?) men prøv og få henne til og slutte så tidlig som mulig for alle dere trees skyld Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Som fler har anbefalt, si hva det minner deg om når hun røyker samtidig som du tritt og ofte forteller hun at hun lukter røyk og at du ikke liker det. Litt OT: Nice work, gift med barn i en alder av 22, jeg får se å få ut fingern her ser jeg, begynner jo å bli gammal! Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Be henne se disse videoene. Den andre der er best. Men hvis hun ikke hører på sånt vet jeg ikke helt. Jeg lurer på om sånne kampanjer egentlig har mest effekt på ikke-røykere. Mitt tips er at begge slutter, med pepsi og røyk. For pepsi er absolutt ikke bra for kroppen det heller. For mye sukker er ikke bra, men ikke la deg lure til at lettbrus er bedre. Les denne, og google litt rundt etter aspartam, så får du nok mer lyst til å redusere brusinntaket. Skjønner frustrasjonen din veldig godt, har venner (og familie) som begynner å røyke nå når de er 18.. Unødvendig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Et av argumenten du kommer med er å repektere deg og din holdning til røyk. Da synes jeg du viser liten repekt tilbake ved å innføre "straff". 5543529[/snapback] Men eg skal "straffes" fordi hun vil røyke? Dette er noe av grunnen til at eg poster her. Eg vil vite hvor grensene går for hva eg vil forlange og kreve, og vice versa. Men eg ser på det som en rett for min del å nekte å kysse henne som lukter røyk. Eg kan se for meg hvordan det ville luktet/smakt dersom hun røyker en pakke til dagen, og det vil eg ikke se frem til. Det er langt i fra uvanlig å nekte å kysse med partneren når du vet at han/hun har spist noe du synes er ekkelt, eller partneren har eksepsjonelt dårlig ånde. Og når både hår/klær begynner å lukte samtidig... Litt OT: Nice work, gift med barn i en alder av 22, jeg får se å få ut fingern her ser jeg, begynner jo å bli gammal! 5543820[/snapback] Joda, godt i gang Planen har lenge vært å ha ungene ute av huset til vi er ca 40 Da blir huset VÅRT igjen PS: Det er sjeldent lurt å kjøpe dyre/pene møbler med småbarn i huset Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Uuuuh forslag upcoming! Ikke sammenlign Pepsi med røyk. Det er to forskjellige ting. Hva om du skriver ned på en liste hvor mye Pepsi du drikker på en uke, og ber henne gjøre det samme med sine sigaretter. Når uka er omme foreslår du at dere sammen kan trappe ned på ting som ikke er bra for helsa. Du kutter ut brus og hun kutter røyk. Det er mulig det er prisen du må betale for å slippe nydampet frue. Sett et mål for en tidsperiode som gjentar seg. Lag en kasse på 2000 kroner, hver gang målet sprekker tar dere en viss sum fra kassen. Når dere hverken røyker eller drikker i den gitte tidsperioden, er det siste målet oppnådd og dere har 2000 som havner i lommene på Grand hotel i Oslo. -Ø PSSST: En "ikke-kysse-neste-seks-timene" hadde aldri funka for meg og kjærsten min. Vi har en eneste regel på det feltet, nemlig at kropp eller kos/klem/kyss aldri skal bli et forhandlingsobjekt i forholdet vårt edit: PSSST igjen! Svaret på spørsmålet ditt er at spørsmålet blir litt feil. Man skal ikke kreve ting av hverandre. Man skal vi hverandre gulrøtter når man oppnår noe godt i felleskap. Jeg krever ikke at min ikke skal ligge med andre gutter. Men jeg forventer at det ikke skjer, og konsekvensen om kjæresten gjør det kan bli kjipe. Kanskje vi er totalt hengivne til hverandre som slipper å kreve, men heller kan ønske Endret 3. februar 2006 av Gilbert Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Forstår din frustrasjon. Var i lag med kjæresten min i 3 år, fra vi var 15 år gamle. Skikkelig rolig jente som var sterk motstander av røyk alle årene vi var i lag. Tok meg en tur på byen i lag med henne ei helg for å kose oss. Hun løp ut døra for å prate med noen, og der stod hun og røyka. Hadde lyst til å ende forholdet på stedet.. Vi pratet og ordnet opp, men har vært skikkelig frustrerende i ettertid. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Et av argumenten du kommer med er å repektere deg og din holdning til røyk. Da synes jeg du viser liten repekt tilbake ved å innføre "straff". 5543529[/snapback] Men eg skal "straffes" fordi hun vil røyke? Dette er noe av grunnen til at eg poster her. Eg vil vite hvor grensene går for hva eg vil forlange og kreve, og vice versa. Men eg ser på det som en rett for min del å nekte å kysse henne som lukter røyk. Eg kan se for meg hvordan det ville luktet/smakt dersom hun røyker en pakke til dagen, og det vil eg ikke se frem til. Det er langt i fra uvanlig å nekte å kysse med partneren når du vet at han/hun har spist noe du synes er ekkelt, eller partneren har eksepsjonelt dårlig ånde. Og når både hår/klær begynner å lukte samtidig... Du må gjerne nekte å kysse etc, men innlegget ditt var formet som en type hevn\straff. Hvis du merker hun lukter og du nekter å kysse --> impulsivt. Dette innlegget jeg leste virket alt annet enn impulsivt. Ikke missforstå. Jeg er ikke særlig begeistert for røyk jeg heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 ta å skriv ut et ark med ulemper og faremomenter med røyking særlig ulempene om hun skulle bli gravid og røyker kanskje hun tar fornuften til seg da hun sier at hun ikke er avhengig men hvorfor røyke da? jeg vet fra egen erfaring at røyk ikke er godt. eneste grunnen til at man begynner å røyke er at man ikke har mot til å si nei Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 På hvilken måte skal man respektere at hun vil dø tidligere? Si at du vil slutte å drikke brus, hvis hun slutter å røyke. Det er ikke det beste argumentet i verden, men det er i allefall noe. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Når du kommer hjem en dag slenger du en boks snus på bordet for å se hvordan hun reagerer på din nye "ting" Endret 3. februar 2006 av Xander^ Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 ta å skriv ut et ark med ulemper og faremomenter med røyking særlig ulempene om hun skulle bli gravid og røyker kanskje hun tar fornuften til seg da hun sier at hun ikke er avhengig men hvorfor røyke da? jeg vet fra egen erfaring at røyk ikke er godt. eneste grunnen til at man begynner å røyke er at man ikke har mot til å si nei 5546417[/snapback] De fleste som ikke røyker for og være kule røyker fordi de får den avslappende nikotin efekten etter min erfaring, men så kommer da den fasen hvor du blir avhengig da Skummelt dette her.. men håper det ordner seg for dere alle i huset Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Uansett hva du gjør, ikke kom med den "du må slutte å røyke fordi det er skadelig"-ståa. Den funker seriøst aldri når kvinnfolk setter seg på bakbeina på den måten. At hun ikke er villig til å innse problemet er jo uheldig.. Du sa i begynnelsen at hun røyket sammen med en veninne - der har du løsningen. Prøv å inviter gamle venner, gjerne noen du vet hun liker og ikke har pratet med på en stund. Når gamle vennskap livnes opp igjen, roes nye ned. Det er selvsagt viktig at de ikke røyker... Det kan være det som skal til for at hun rett og slett glemmer røyken en gang for alle. Men seriøst - du kan nok ikke være den som forteller henne at hun må slutte. Ofte er det slik. Hun føler gjerne at du presser henne, noe som ofte får kvinner til å bli defensiv og trass. "Jeg er voksen nok til å skjønne at røyking er skadelig, ingen grunn til å minne meg på de teite anti-røyke reklamene som går hele tiden".. så går hun og tar en blås.. Kvinnfolk er rare! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Det har eg gjort. Vi har som sagt god kommunikasjon(føler vi). Hun vet som sagt hva eg føler, og hvor sterkt. Men hun mener at vi må få lov til å ha egne vaner/meninger, som bør respekteres av den andre. Men å respektere de mener hun ikke at man skal ta hensyn å kutte ut uvanen, da er det eg som ikke respekterer henne. 5543049[/snapback] Beklager å måtte si det, men dama di er sta og dum! Dette er et prinsipielt markeringsbehov for henne. Hun ønsker å markere at hun bestemmer selv, at hun er uavhengig og at du ikke kontrollerer henne. Hvem hun ønsker å markere ovenfor (deg, seg selv eller venninner) og om det er bevisst eller ubevisst, det aner jeg ikke. Men slik stahet er noe man finner igjen hos alt for mange kvinnfolk. Og tro meg når jeg sier følgende: Enhver form for appell til fornuft eller logikk vil prelle av som vann på gåsa når ei dame først har gått inn i en slik stahetsmodus. Jo mer du argumenterer, desto mer vil hun sette seg på bakbeina. I et annet av innleggene skriver du at dama er villig til å dusje og pusse tenna hver gang om nødvendig. Det er ikke fordi hun er avhgengig, men fordi det er så forbanna viktig for henne å ha denne kontrollen at hun kan gjøre de mest irrasjonelle handlinger. Desverre har jeg ikke noen god løsning på problemet. Jeg har aldri vært noe flink til å håndtere folk som drives av irrasjonalitet. Edit: Årsaken til at hun reaggerer som hun gjør er kanskje at dere har giftet dere og fått barn i så ung alder. Hun føler kanskje at hun har mistet friheten sin. Eller kanskje du er dominerende på andre måter i forholdet, for eksempel i form av at det er du som til syvende og sist vinner gjennom når det gjelder det meste? Problemet er, som du selvsagt vet, at røyking gjør ingen ting bedre. Det er direkte belastende for forholdet. Det øker sjansen mange ganger for at datteren deres vil begynne å røyke og verken du eller datteren din fortjener å ha en kone/mor som kanskje blir syk eller i verste fall dør i alt for ung alder. Og røykeavhengighet er dessuten det motsatte av frihet. Hun ønsker seg kanskje mer frihet, men ender opp som en slave. Men som sagt, det er ikke rasjonalitet men irrasjonalitet som driver henne. Endret 4. februar 2006 av JBlack Lenke til kommentar
runela Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Hei Skjønner godt at du reagerer og er engsetelig. Har selv dame som røyker. Er/Var veldi mot røyking selv. Jeg vet at dette kan være svært frustrerende. Men har lert meg og respektere dette. Eller kanskje ikje respektere det, men godta det som det er. Hun sa før at hun bare skulle røyke på fest osv. Men viste seg fort at dette nøttet ikke over lengre tid og etter ca. 1 år så ble hun fastrøyker. Skjønner at du er engstelig. Er det selv oven for min dame og har det ofte vanskelig med tanke på at jeg er redd for at hun skal bli syk osv. Har selv en morfar som døde for noen år tilbake som var veldi syk på grunn av røyking. Han hostet som bare det og det var forferdelig og høre på. Og en venn av meg møstet moren sin i ung alder på grun av kreft påført av røyking. Synes dette er veldig trist. Menmen du må ikje prøve og tvinge henne til og slutte, dette gjør nok bare at hun presser seg selv enda mere og begynner og kjenne enda mere på røyksuget. syns det er leit og høre at du har det slikt. Også med tanke på at du har et barn som også skal vokse opp og at du ser på din egen oppvekst med tanke på barnet oppveks. Skjønner deg godt. Har også vært enda mere sårbar sansynelig vis jeg hadde hatt et barn og oppi dette. Blir hun sint vis du nevner noe om røykingen til henne? Røykere er somregel veldi overbeskytende ovenfor røyken. Håper du greier løse opp i følelsene. Men som jeg sier. Jeg vil ikke at noe sånt som røyking skal ødelegge et forhold. Men det er desverre noen ganger at dette er lettere sagt en gjort. Endret 4. februar 2006 av Zx45 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Røyken eller deg..... Ultimatum er kjekt Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Og veldig umodent. 5560964[/snapback] Thats life... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Og pga slike umodenheter så finnes det tusenvis av splittede familier og skillsmissebarn. 1 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Og pga slike umodenheter så finnes det tusenvis av splittede familier og skillsmissebarn. 5561046[/snapback] For det første så var det tull... Og for det andre så visst folk velger røyken foran ekteskapet så er noe ekstremt feil. Visst det var slik at jeg var sterkt i mot røyking og ikke typen min kunne ha sluttet for min del så .. ja, hadde ikke det funket for meg. Men så kanskje jeg er litt rar der. Syntes du drar den litt langt... jaja.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 si til kona di at hun er komplett idiot hvis hun "begynner" og røyke i en alder av 23 år. - med vennlig hilsen phax. Det er en ting de som begynner røyke når man er 15 og tror det er kult, men når man er 23 da burde man begynne bli såpass inteligent at man skjønner at dette ikke er et smart trekk. (håhå, ordspill) jeg kan ikke si annet at begynner hun røyke nå, ja da får hun bare ha det så godt. da har hun kun seg selv og takke når lungekreften eller kols'n tar henne. og nei det er ikke slik som bare skjer med alle andre! hun er ikke noe supermenneske som ikke tar skade av røyken uansett hva hun tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå