AndersT2 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Sitter å prøver å innstallere Windows på en ny maskin med det overnevnte hovedkortet. Windows installen finner ingen harddisker, da den ene som er står i S-ATA port 0. Så jeg regner med at jeg må inn med en driver for dette. Men det fulgte ikke med noen diskett, og CDen vil den ikke ta. Men har ikke gjort dette før, så jeg er ikke sikker om jeg gjør det riktig heller. Når jeg installerte på min Asus så trengte jeg ingen S-ATA drivere. Hva skal jeg gjøre. Jeg har heller ingen diskett stasjon tilgjenglig hvis det skulle trengs Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du skal trykke en tast under oppstart av innstallasjonen(F3??), og det skal være mulig å bruke noe annet enn diskett. Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hei, Har et slikt kort på teknisk - det kan være litt tricky om man ikke er så kjent med BIOSer. Her er hva du må / bør gjøre: - Finn ut hvilken BIOS utgave du har - Om du ikke vil flashe BIOS / er usikker på hvordan du gjør det, går du inn i BIOS og velger at den ikke skal kjøre NVRAID / RAID ROM (husker ikke hvor den instillingen står, men jeg tror du finner den under Peripherals). - Om du er sikker på hvordan du flasher BIOS, laster du ned ny ROM fil fra Gigabyte og oppgraderer BIOSen. Der velger du "Optimal Settings" og du kan installere uten noen problemer! Dette "problemet" blir fixet i BIOSen som kom etter at produktet gikk i volum produksjon. Lykke til (Litt på siden av hva jeg driver med daglig, men må ha ulike kort for testing av kompatiblitet og ytelse) Ha en god dag, Med vennlig hilsen, Iwill i Norge v/CM Endret 2. februar 2006 av Iwill Info Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Du trenger ikke driver til nForce 4 nei. Det er nok raid som står på i bios som Iwill Info sier. Slet lenge med det der selv på et Gigabyte GA-K8NF-9. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Jepp, raid skal være av som de andre sier, og hvis det ikke fungerer så slå av "boot from other device" (tror det er hva det heter) dette gjorde utslaget hos meg.. Endret 3. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) takk for tipsene. Skal teste det snart. Fikk tak i en diskett stasjon for sikkerhets skyld, men er vel egentlig like langt med den når det ikke fulgte med noen diskett. Men tester om ett par timer. EDIT: Det fungerte veldig bra. Det het noe som "IDE/ATA Raid" og noe mer, satt denne til disabled, da funka det med en gang. Hva skulle man ha gjort uten formuet? Endret 3. februar 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå