arehsan Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hvor mange volt kommer det fra kontakten til power leds på hovedkorter? og hvor mange volt tåler "luxus ledsa" fra microplex? og hvor mye varme tåler leds? har serie- og paralellkobla 8stk. gamle modemlys slik at de går på 12v (hver led får 3v). de blir ganske varme.. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 jeg er helt sikker på at noen vet dette! jeg har ikke tilgang på voltmeter og får ikke sjekket det. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 hvor mye varme de tåler aner jeg ikke.. men siden de blir så varme så tror jeg neppe de har godt av det. Jeg har 2 stk luxus leds og de er laget for å gå på 12 volt.. det står jo på siden til microplex.. les litt da man. Antall volt ut fra powerled på hovedkortet er enten 3.5 (er det hos meg) eller rundt 5 v. [ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-09-16 22:49 ] Lenke til kommentar
zacon Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Powerledsene skal være på 3,3 volt. Det funker ikke å seriekoble leds. Den første får mye høyere spenning enn den siste i kretsen. Legg inn en motstand, og paralellkoble over dem. Min erfaring med ledds er at de ikke direkte går i stykker, men at de blir svakere og svakere hvis du overbelaster dem. Noen leds skifter også farge ettersom hvor høy spenning du gir dem. Men de blir jo veldig varme da... Luxusleddene har mest sansynlig en innebygget motstand som gjør at du kan bruke dem på 12v, selv om de egentlig er på 3,3 eller 5 eller no. Disse må også paralellkobles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå