Gå til innhold

Har pc`en godt av for mye formatering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En PC med Windows, har tilsynelatende veldig godt av en formatering en gang i blant :) Heldigvis har min gått prikkfritt lenge nå (bank i bordet), men andre rapporterer om at formatering løser mange problemer. Kanskje fordi man ikke vet hvordan man løser problemene i utgangspunktet. Men også hastighet oppgis som en grunn... jaja, hvis man ukritisk dytter all drit inn på harddisken, så er det klart at en formatering hjelper :)

Lenke til kommentar

PCen kan ikke formateres, det her harddisker (og disketter) som kan formateres. Formatering betyr jo at du "skriver" på disken, men at disken skulle ta noe skade av dette utover normal slitasje ved lesing/skriving ellers er vel heller tvilsomt.

Spørsmålet ditt er forresten litt merkelig. Det ville vært mer naturlig å spørre om den (disken, ikke PCen) tar skade av for mye formattering. For ordens skyld, harddisk er IKKE det samme som en PC som en del journalister og mange andre later til å tro. Hvor ofte leser man ikke avisa om at "tyvene fikk med seg alle harddiskene til bedriften". Yeah, right... alarmen uler og tyvene tar seg tid til å åpne PCene og tar med seg harddiskene og lar resten være igjen.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Okay. Selv har jeg bare formatert min pc 2-6 ganger, men jeg har en kamerat som formaterer ganske ofte, så jeg lurte bare på om pc`en har godt av det  ;)

5542751[/snapback]

Haha, 2-6 ganger. :p Det var jo veldig spesifikt. :)

Jeg har formatert 2 ganger, nøyaktig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...