Heilage Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hei. Jeg har litt store problemer nå, CPUen min går på 100% og ALT lagger. Helt uten grunn. Specs: Asus A8N-E AMD Athlon64 3800+ Hva kan forårsake dette? Jeg husker at en kamerat opplyste om at spoolsv.exe i prosesser hadde en tendens til å bruke 100% CPU noen ganger, og lurte på om dette er sant. Endret 2. februar 2006 av Marley Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 har du tatt deg tid til å faktisk se hvilken prosess som bruker all cpu kraften? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Problemet er at ingen prossess fører viser at den bruker noe særlig prosessorkraft. Hm. Dobbeltsjekka. Hvorfor bruker MSN 80-90% CPU-kraft av meg? Føler for å drepe M$ nå... EDIT: Løst. Restart av MSN fiksa problemer. WARNING! Den nye versjonen av MSN Messenger (7.5) kan plutselig bestemme seg for å bruker latterlig mye av CPUen din. Om du får et problem med hastigheten på maskinen din, prøv å restart MSN fullstendig. Endret 2. februar 2006 av Marley Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Problemet er at ingen prossess fører viser at den bruker noe særlig prosessorkraft. Hm. Dobbeltsjekka. Hvorfor bruker MSN 80-90% CPU-kraft av meg? Føler for å drepe M$ nå... EDIT: Løst. Restart av MSN fiksa problemer. WARNING! Den nye versjonen av MSN Messenger (7.5) kan plutselig bestemme seg for å bruker latterlig mye av CPUen din. Om du får et problem med hastigheten på maskinen din, prøv å restart MSN fullstendig. 5542638[/snapback] Ja jeg har opplevd det problemet 2-3 ganger. Er rimelig irriterende! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Evig bevis på Microsofts maktgalskap? Man kan virkelig lure på hvor i kildekoden det er blitt lagt inn at noe kan bruke så mye CPU. Det er jo fysisk umulig for et typisk "bakgrunnsprogram" å bruke så mye. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) maktsyke? på grunn av noe som med 99% sannsynlighet er en softwarebug? jaha...da har vi blitt litt paranoide før helgen... det UTROLIG lett å kode en feil som gjør at CPU bruker all kraften tilgjengelig. Dårlig kode/feilsjekking? ja muligens, vi vet ikke hvor obskur denne feilen er. maktgalskap? Neppe... Endret 3. februar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 maktsyke? på grunn av noe som med 99% sannsynlighet er en softwarebug? jaha...da har vi blitt litt paranoide før helgen... det UTROLIG lett å kode en feil som gjør at CPU bruker all kraften tilgjengelig. Dårlig kode/feilsjekking? ja muligens, vi vet ikke hvor obskur denne feilen er. maktgalskap? Neppe... 5544747[/snapback] Spørs helt om det er overlagt eller ikke. Maktsyke? Tja. Tenk litt over det, Microsoft styrer en god del av verden. Håper de kan fikse denne buggen uansett da. Grovt irriterende. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Muligens et MSN virus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Kanskje bare så noe enkelt som "do-analyze-system-for-cracks-and-other-stolen-licenced-material"? Slikt vil jo nødvendigvis ta det som er av CPU-kraft.. spesielt siden de som koder "dr**en" har "rimelig" bra kjennskap til "low-level-aksess"/sett prio=max via "kernel-API".. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Mener du "sjekk om windows er aktivert". Det du sier ellers har jeg aldri hørt om at skjer fra windows. Hvilken task utfører det? Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Cpu pleier ofte å gå opp i 100% hvis du bruker feks Winrar..Bare sånn at folka veit det, samme med lignende progs. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 har samme problemet (samme cpu og) men her bruker setiathome_4.18_windows_intelx86.exe 90% uten at det lagger Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 har samme problemet (samme cpu og) men her bruker setiathome_4.18_windows_intelx86.exe 90% uten at det lagger 5553005[/snapback] Du k***a nå? SetiAtHome.. CPU-load 90% .. "problem"... ? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 har samme problemet (samme cpu og) men her bruker setiathome_4.18_windows_intelx86.exe 90% uten at det lagger 5553005[/snapback] Du k***a nå? SetiAtHome.. CPU-load 90% .. "problem"... ? 5554513[/snapback] skjønte lite av det men e tenker ut ifra reaksjonen så er nok den prossen selve windows? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 nei. SETI@Home er ett program til støtte for SETI forskningsprogrammet som tar all tilgjengelig CPU kraft (kraft som ellers ville gått på tomgang) og bruker det til SETI relaterte kalkulasjoner (som uploades til SETI regelmessig). Det kalles distributed computing. Brukern har selv installert dette programmet, det er ikke spyware. Grunnen til at den ikke oppleves som treig ved bruk av SETI er at det programmet bare tar maskinkraft som ellers ville vært ledig, og justere seg etter bruken. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 nei. SETI@Home er ett program til støtte for SETI forskningsprogrammet som tar all tilgjengelig CPU kraft (kraft som ellers ville gått på tomgang) og bruker det til SETI relaterte kalkulasjoner (som uploades til SETI regelmessig). Det kalles distributed computing. Brukern har selv installert dette programmet, det er ikke spyware. Grunnen til at den ikke oppleves som treig ved bruk av SETI er at det programmet bare tar maskinkraft som ellers ville vært ledig, og justere seg etter bruken. 5555538[/snapback] så det er ikke et programm som gjør pc'en treigere på noen punkt?(ram cpu osv) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 I utgangspunktet ikke, men det vil vel alltids være noen prosents forskjell på å la den gå på tomgang og å bruke kraften til noe (samme hvor effektiv den brukskalkulatoren er). Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 ok, men hvordan kan jeg fjerne det? ser den ikke i listen over legg til/fjern programmer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Se etter en egen uninstall rutine i mappa det er installert i? evt på startmenyen? forøvrig så synes jeg Folding@home er ett prosjekt mer verd tiden.. http://folding.stanford.edu/ Lenke til kommentar
misterpogo Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 hadde 7.5 problemet før, det kom tilbake etter eg hadde avslutta MSN heilt. Men etter eg instalerte 7.0 var alt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå