Gå til innhold

alkohol for nybegynnere?


Doff3n

Anbefalte innlegg

Jeg har ett spørsmål angående den skumle og farlige alkoholen som også er grunnen for denne skumle og farlige tråden som ikke anbefales for barn under 18 år. Viser det seg at du er under 18 år anbefales det at du slutter å lese her. Nå antar jeg at du som leser dette her er over 18 år og kan derfor stille deg spørsmålet som grubler min over 18 årige hjerne:

 

Hva er den ultimate nybegynner alkoholholdige drikken?

 

Jeg snakker da selfølgelig om drikke for en person som er opp i rundt 19 år, som har tenkt vel og lenge på å drikke etter 18 års dagen, og skal innta dette skumle forhekselses vann for første gang (Alle vet jo at det er farlig og drikka alkohol før rundt 20+ års alderen fordi det kan ødelegge vekst prosessen. Men det er en annen diskusjon.), men som fremdeles har en tunge som en fjorten åring (aka fjortis).

 

Ber om også om litt raskt svar fordi denne drikken skal kjøpes til nettopp en slik person beskrevet i denne tråd i morgen den 3. februar, takker også for alle svar på forhånd

 

 

 

 

Mvh Duff

Endret av DuffX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg slik at denne tungen er meget skeptisk og verken liker rusbrus eller cider særlig godt. Midt oppdrag er å finne noe på polet som en 19 åring kan kjøpe. Det vil si at om du er edru og regner litt på det kan jeg ikke kjøpe sterkvin. Burde kanskje nevnt det i første tråd. Noen andre tips?

 

 

Mvh Duff

Lenke til kommentar

:hmm: Da jeg leste topic trodde jeg det vár en fjortis som lurte på om hvordan han skulle drikke for ikke å bli dårlig form etc..

 

Men drikkevarer ja.. (må ha med litt on-topic :p ) Kan anbefale Øl da, smaker ikke så værst og er ikke "hardt blandet", for å si det slik. Og har man ikke drukket mye før så skal det ikke mye til heller... (sånn generelt).

Lenke til kommentar

Hvitvin og sprite/fanta, eller en tysk schlager, øl og fanta.

 

Ellers kan også kirsebærlikør og hvitvin/musserende anbefales. Og, peach kanei, men den er litt pinglete..

 

Dette er alt lovlig for en 19 åring, og ganske godt, og om du kaller kir for kir, så virker du litt verdensvant også, det er en klassisk fransk aperitif, eller Kir Royale om du blander med champagne...

Lenke til kommentar

Cider el rusbrus er jo det jeg ville anbefallt, men siden du ikke liker det, er det vell rett opp i litt sterkere saker med tanke på smak.

 

Er personlig ikke no stor fan av Øl, og har enda ikke hørt no god svar på spørsmålet: "hva er det som smaker godt med det?" utenom "det er opplevelsen/feelinga" eller den vanlige bortforklaringa "ingenting er så godt som en iiiiskald øl". Gutter og jenter, det er ingenting godt med øl, utenom at det gir dere en placebo-effekt.

Lenke til kommentar
Er personlig ikke no stor fan av Øl, og har enda ikke hørt no god svar på spørsmålet: "hva er det som smaker godt med det?" utenom "det er opplevelsen/feelinga" eller den vanlige bortforklaringa "ingenting er så godt som en iiiiskald øl". Gutter og jenter, det er ingenting godt med øl, utenom at det gir dere en placebo-effekt.

5543997[/snapback]

Tror de fleste er av den oppfatningen. I begynnelsen. Øl er mye det samme som kaffe slik, det blir bare bedre etterhvert.

Syns selv at øl smakte gymsokk da jeg så smått begynte å drikke, nå er det ingen over, ingen ved siden av.

 

On topic: Hvis målet er å bli beruset, ville jeg heller gått for en liten flaske Sambuca eller noe. Trykk nedpå et par shots og du burde kjenne det allerede. Etter det blir det bare.. vel, fyll. ;)

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha noe som en 19-åring kan kjøpe selv på polet, vil jeg anbefale hvitvin. Dr Loosen er billig og god, den har litt mer smak enn Black Tower og de andre "nybegynnervinene".

 

37654 : Loosen Riesling 2004

 

Pris: 68,30 Pris pr. liter: 91,07 Flaskeinnhold: 75 cl

Karakteristikk: Lys grønngul. Tiltalende ung fruktighet preget av epler og sitrus, innslag av mineraler.

Fylde: Friskhet: Sødme:

Bruksområder:

Produsent: Gebr. loosen Grossist: Vectura AS Distributør: Vectura As

Land/Distrikt: TYSKLAND , MOSEL-SAAR-RUWER

Råstoff: 100% RIESLING

Produksjonsmetode:

Lagring: IKKE FATLAGRET, KUN FLASKEMODNET I 2-4 MD. FØR SALG.

Alkohol: 8,00% vol. Sukker: 46,00 g/l Syre: 9,00 g/l

Lagringsgrad: KONSUMFERDIG, MEN KAN FORTSATT OPPBEVARES

 

Fåes også på kartong.

 

Pass på at du får Loosen Riesling, ikke Riesling Kabinett eller en av de andre dyrere variantene, da disse ikke er like snille.

Lenke til kommentar
Er personlig ikke no stor fan av Øl, og har enda ikke hørt no god svar på spørsmålet: "hva er det som smaker godt med det?" utenom "det er opplevelsen/feelinga" eller den vanlige bortforklaringa "ingenting er så godt som en iiiiskald øl". Gutter og jenter, det er ingenting godt med øl, utenom at det gir dere en placebo-effekt.

5543997[/snapback]

Tror de fleste er av den oppfatningen. I begynnelsen. Øl er mye det samme som kaffe slik, det blir bare bedre etterhvert.

Syns selv at øl smakte gymsokk da jeg så smått begynte å drikke, nå er det ingen over, ingen ved siden av.

 

 

enhver ting jeg er nødt til TVINGE ned i håp om at det skal bli godt i fremtiden er ikke verd å begynne å drikke engang.. :no:

 

tequila shots :love:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Den hvitvinen med engel på heter San Valentin, lages av Torres.

 

2956 : San Valentin 2004

 

Pris: 79,90 Pris pr. liter: 106,53 Flaskeinnhold: 75 cl

Karakteristikk: Lys grønngul. Pæreaktig fruktighet med muskatellpreget ettersmak.

Fylde: Friskhet: Sødme:

Bruksområder:

Produsent: Miguel Torres Grossist: Ekjord AS Distributør: Vectura As

Land/Distrikt: SPANIA , CATALONIA

Råstoff: 100% PARELLADA.

Produksjonsmetode:

Lagring: INGEN LAGRING.

Alkohol: 10,50% vol. Sukker: 20,30 g/l Syre: 6,40 g/l

Lagringsgrad: KONSUMFERDIG, MEN KAN FORTSATT OPPBEVARES

 

God den og, men hvis du er helt ny vil jeg fortsatt anbefale Loosen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...