asad Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301633 Fyren fikk sparken. LITT av en feil Lurer på hvordan han klarte det der. Ganske utrolig. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) tja, en kommafeil kan lett gjøres... Endret 2. februar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Hvorfor fikk de ikke fiksa denne saken egentlig? Vil jo si at noen der ute tjente 160mill kroner, for å ikke gjøre en dritt? Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Synes synd på typen, ganske hardt å sparke ham for å være et menneske.. jada, alt dreier seg om penger, men de må erstatte en såvidt jeg kan tenke meg dyktig ansatt med lang erfaring og godt innarbeidede rutiner. Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Synes nesten det hadde vært sikrere å la han jobbe. Hvem hadde gjort den samme feilen 2 ganger?^^ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ja, spesiellt siden det var en rutinert og erfaren megler, skal vi tro artikkelen. Det er feilen, de gir ikke folk muligheten til å lære av feil. så får de inn en ny kis som gjør samme feilen. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ja, spesiellt siden det var en rutinert og erfaren megler, skal vi tro artikkelen. Det er feilen, de gir ikke folk muligheten til å lære av feil. så får de inn en ny kis som gjør samme feilen. 5544503[/snapback] Ja, for denne feilen kommer jo til å bli gjort i nærmeste framtid.. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hehe, jah. Skulle sjefen hans bare si "pyttsan, det husker du til neste gang!"? Neppe.. Sjefen hans har vel også folk å svare til.. Husk ordtaket - Penger renner oppover - dritten nedover! Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Hehe, jah. Skulle sjefen hans bare si "pyttsan, det husker du til neste gang!"? Neppe.. Sjefen hans har vel også folk å svare til.. Husk ordtaket - Penger renner oppover - dritten nedover! 5544857[/snapback] sant det og egentlig. Lenke til kommentar
Goof Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Synes synd på typen, ganske hardt å sparke ham for å være et menneske.. jada, alt dreier seg om penger, men de må erstatte en såvidt jeg kan tenke meg dyktig ansatt med lang erfaring og godt innarbeidede rutiner. 5543189[/snapback] Megleren det var snakk om utførte feilhandlen og unnlot å nevne det med en gang. Det ble ikke oppdaget før i ettertid, tror det var snakk om flere uker. Attpåtil hadde markedet gått i mot den posisjonen han kjøpte/solgte, så tapet var større enn da det skjedde. Slikt skal jo selvfølgelig rapporteres inn med en gang. Det er en god grunn til å sparke en ansatt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Da var det god grunn ja. Slik info forandrer ting. Spesiellt ettersom det mest sannsynlig kunne blitt innført børspause og blitt ryddet opp i feilen hvis han meldte om det ASAP. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Vanligvis gjøres slike handler ugyldige, eller i hvertfall i Norge. Om f.eks noen legger ut aksjer for 2 kr i stedet for 2000 eller noe sånt.. Men jeg mener å huske at mange utenlandske børser ikke er like oppdatert som OSEBX i forhold til sånt, også teknisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå