^fmj Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Windows ville ikke boote opp fra hdden og den viste 0 byte når jeg prøvde den i en annen maskin. Da jeg prøvde å formatere den, var kapasiteten på bare 2gb. Noe som er langt under dens egentlige størrelse. Har prøvd diverse program, samt windows cden, men størrelsen på hdden viser fortsatt bare 2gb. Ingen diagnose verktøy som finner noe feil på disken. Hva kan være skjedd? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hvilken disk er det? Hvilket hovedkort er det koblet til? Hvilket OS har du testet på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Har du forsøkt å fjerne partisjonene og lage nye? Hvis partisjonstørrelsen er feil så hjelper det ikke å formatere. Det er partisjonen som bestemmer størrelsen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Hovedkortet har jeg ikke for hånden nå, er windows xp. Joda partisjonen har vært slettet, men det har ikke noe å si på størrelsen. Det at ingen diagnose verktøy finner noen form for feil skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
Freddish Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Putt hardisken inn i en anne datamaskin, sett den som slave. Altså ikke boot opp på din harddisk. Formater hardisken din via windows. f.eks : Min datamaskin, DVD (E:)<- Høyreklikk og trykk formater. Velg hurtig Ta å kobl den inn på en kompis sin maskin og gjør dette. da vil det forhåpentligvis fungere. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Prøv evt å boote knoppix eller en annen CD-linux på maskinen og se hva den finner, om du ikke har en annen maskin lett tilgjengelig. M. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Har hatt den i en annen maskin, viser fortsatt feil størrelse. Knoppix har jeg dessverre ikke. Regner med at det er noe som har gått åt skogen, er jo tross alt en deathstar. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Da jeg prøvde å legge inn windows på nytt, som et siste forsøk fikk jeg opp rett størrelse på harddisken. Nå låser den seg 90% av gangene under oppstart, når jeg kommer inn i windows går det 1-2 min så låser den seg helt. Programmene kjører, men det er umulig å gjøre noe som helst. Er den død? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå