samen Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Etter å ha søk lenge både på dette forumet, på Google og ved hjelp av Copernic, og ikke funnet svar på spørsmålet mitt, så må jeg lage en post. Er det noen som har testet kvaliteten på tv-ut på kortet som er nevnt i emnet? Fortrinnsvis ATI sin utgave av kortet. Hvordan er denne sammenlignet med gf4 ti-serien sin tv-ut? Jeg vet mange sikkert vil si at tv-ut på ATI-kortet ruler uten å ha prøvd det, men jeg er litt skeptisk, siden ati har tv-ut-funksjonen innebygd i gpu-en, og det er ikke det beste man kan gjøre i mine meninger. Idag har jeg et gf2-kort, og når jeg bruker TvTool så syns jeg at jeg får et akseptabelt bilde ut til å se divx, men jeg vil ikke klage hvis jeg får bedre bilde. Jeg ser veldig mye film, så tv-ut er viktig for meg. Da jeg trenger å skaffe meg et raskere kort grubler jeg på om jeg skal kjøpe ti4400(for så å kjøpe enda raskere kort om et år) eller radeon 9700pro(og kanskje vente lengre før jeg kjøper neste gang). Derfor hadde det være fint om noen kunne svart på spørsmålet mitt. [ Denne Melding var redigert av: samen på 2002-09-15 20:39 ] Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg har ikke erfaring med 9700 Pro men ATI er jo kjent for å ha en av de beste TV-UT på markedet. Tror ihvetfall det vil bli bedre enn på GF kortet ditt. (Som sagt: Har ikke erfaring som du etterlyste). Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Av erfaring så vil jeg si at ATI har bedre kvalitet på TV utgang, har et Rage Pro 128 på filmserver.. som gir en bra kvalitet.. Radeon 8500 kortet jeg bruker i min primær pc, er veldig bra! Men Radeon 9700 kortet har noen forbedringer som faktisk gir enda bedre kvalitet på DVD og DivX... har sett det selv, så jeg skal snart bytte ut 8500 kortet med et 9700!! :smile: Eneste Nvidia baserte skjermkort som har like god kvalitet på TV er produsert av Canopus, men de er stort sett bare å få kjøpt i Asia.. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Aldri hatt så bra TV-ut som jeg hadde med mitt Matrox G400 kort og RGB kabel. Har hatt Nvidia kort og har nå ATI Radeon 8500. Matrox er best, utvilsomt! De sliter bare litt med 3D delen av kortet sitt :sad: Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Det skal jeg nok si meg enig i, Matrox er ganske så rå på kvaliteten! Men Radeon9700 er nok like bra.. (har ikke sammenlignet side om side) .. men skal en ha et rimelig og bra kort i en film maskin, så kan nok Matrox være et veldig godt valg.. :smile: Lenke til kommentar
samen Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-15 21:28, skrev Nicromann:Det skal jeg nok si meg enig i, Matrox er ganske så rå på kvaliteten! Men Radeon9700 er nok like bra.. (har ikke sammenlignet side om side) .. men skal en ha et rimelig og bra kort i en film maskin, så kan nok Matrox være et veldig godt valg.. :smile: Vel jeg skal ikke ha en dedikert filmmaskin, men bruke min vanlige maskin til også å spille av divx. Jeg vet også at Matrox er veldig gode på tv-ut, men de sliter som sagt med 3d, så de er ikke aktuelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå