SAAN Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Nå håper jeg det er noen smartinger der ute som kan hjelpe meg. Har nettopp oppgradert maskinen min, men den vil ikke starte. Består av følgende komponenter: Hovedkort: MSI K8N NEO3-F socket 754 CPU: AMD Sempron 2800+ Trengs det mer informasjon her? Det som skjer er at PSU starter (hurra), og viften på hovedkortet...vel det er stortsett det. Viften på CPU starter ikke, harddisken starter ikke. Nå skal det sies at harddisken er "tom", dvs at den er brukt som lagringsplassfor kopier av dokumenter, og har ikke noe OS (Slave) Hva er galt her? Alt? Har jeg koblet ledninger feil (In-Win C720 kabinett) Kommuniserer ikke CPU og hovedkort? Er det fordi harddisken ikke har OS? Har jeg koblet noe feil? Er det bare sjenerelt feil på alt her? Har jeg noen flere spørsmål? Håper på superraskt svar så jeg får maskinen opp å gå, treeeeeenger dokumenter som er på harddisken (den som er master altså) Endret 18. februar 2006 av SAAN Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Må legge til at RAMen er TwinMOS PC3200 DDR-DIMM Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 har du tatt opp sperre spaken før du satt nedi cpu? Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 ja, hvis du sikter til den spaken som løftes opp til 90 graders vinkel, så har jeg det Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Prøv å reset BIOS. Om du ikke kommer inn i BIOS fordi ingenting starter kan du gjøre det med jumpere Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 gnom1 skrev: Prøv å reset BIOS. Om du ikke kommer inn i BIOS fordi ingenting starter kan du gjøre det med jumpere 5542376[/snapback] hm...jumpere, har hørt om det tidligere. Det er en pin som tas bort på hovedkortet eller? Hvor sitter den isåfall? Et annet spm: skal ta kjølepasta på kjøleribben, men får den ikke til å feste seg (til annet enn fingeren min da) Skal den være så tørr? (pastaen altså ) Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Nå har jeg resat biosen, dette hjalp ikke. Også prøv å sette i harddisken med OS - hjalp ikke Snudd vifta (så et annet innlegg om det) - hjalp ikke Hva er det som gjør at maskinen ikke starter...? Skjønner virkelig ikke Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Er det ingen flere ideer her....hjeeelp Hva kan være galt? sukk... Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 hvilke komponenter er det du har oppgrader? Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 gnom1 skrev: hvilke komponenter er det du har oppgrader? 5542643[/snapback] Nevnt i to første innlegg i tråden. Det jeg har beholdt fra "gammel" PC er 2 harddisker, dvd-spiller og cd-brenner og skjermkortet (et agp - er det rette bokstaver? ) Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 AGP er riktig ja.. du kan sjekke at du har koblett alt riktig.. er vel den mest vanlige feilen Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Du må nesten bruke eliminasjons-metoden for å finne ut hvor problemet ligger. Kople fra alle de gamle komponentene. Prøv først kun med de nye komponentene, dvs hk, cpu og ram. Om det funker setter du i en og en komponent til det stopper opp. Om det ikke funker ta ut minne også Ja, fort gjort at et skjermkort lager bråk. Men det kan også hende at noen av de nye komponentene er inkompatible og/eller har feil Endret 2. februar 2006 av gnom1 Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 gnom1 skrev: Du må nesten bruke eliminasjons-metoden for å finne ut hvor problemet ligger. Kople fra alle de gamle komponentene. Prøv først kun med de nye komponentene, dvs hk, cpu og ram. Om det funker setter du i en og en komponent til det stopper opp. Om det ikke funker ta ut minne også Ja, fort gjort at et skjermkort lager bråk. Men det kan også hende at noen av de nye komponentene er inkompatible og/eller har feil 5542801[/snapback] Har prøvd følgende nå nettopp: Prøvd med annen RAM (som også var ny og ikke vært i bruk - samme som nevnt i toppen av tråden) Koblet fra alt gammelt (også harddisken i et forsøk) Satt i helt nytt skjermkort - XFX GeForce PCI-Express Resatt BIOS ved å ta ut batteriet ...ingen respons på noe. -kan det være at CPU og hovedkort ikke kommuniserer? Det anbefalet athlon 64 til hovedkortet, men ser på MSI nettside at den CPU'en jeg har skal fungere på HK -Hvis CPU er ødelagt, skal allikevel CPU-viften starte, eller er det en sammenheng her? tenkte kanskje at det er grunnen. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Riktig antall avstandskruer bak på hovedkortet,ikke for mange? Bare for å utelate det. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) SAAN skrev: Satt i helt nytt skjermkort - XFX GeForce PCI-Express Hvordan fikk du til å putte i et PCIe kort? Mener å huske at du hadde et AGP kort. Og er du sikker på at alt er kobla riktig? Endret 2. februar 2006 av LezoO Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 ghbing skrev: Riktig antall avstandskruer bak på hovedkortet,ikke for mange?Bare for å utelate det. 5542977[/snapback] okei, her begynner jeg å ane noe. fulgte med en avstandsskrue....som jeg ikke tok i bruk Tenkte, hva er den for? Ekstradel kanskje....? Den er med andre ord ikke satt på...... Hva er det denne er til, og hvilken funksjon har den? Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 De er noe du må ha, for at hovedkort og kabinett ikke skal gnisse innat hverandre. Sett på de du, så tenker jeg det funker Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nei,hvis det bare er en for hvert hull i hovedkortet så er det riktig, bare det ikke står igjen spacere som ikke er i bruk,og som kan kortslutte på loddepunktene. Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 LezoO skrev: SAAN skrev: Satt i helt nytt skjermkort - XFX GeForce PCI-Express Hvordan fikk du til å putte i et PCIe kort? Mener å huske at du hadde et AGP kort. Og er du sikker på at alt er kobla riktig? 5542991[/snapback] HK støtter begge deler. Sikker på om alt er koblet riktig....neeeei det er jeg ikke......skal sjekke DRA MÆG BAKLENGS GJENNOM FUGLEKASSA! Hadde ikke plugget i en 4-pin kontakt. Hva er den til.....? Kan noen svare meg på dette med avstandsskruer også??? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 P-4 pluggen er strømmen til cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå