skeletor_ Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hei. Blir bygget ut med ADSL 2+ herover snart. Alt ser ut til å være ferdig innstallert i løpet av en måned eller to. Beskjentskap jobber i HEBB (Hadeland Energi Bredbånd) og har gitt litt info til meg. Har fått vite at det er Telenors linjenett som skal brukes, men på www.telenor.no finner jeg bare vanlig Online ADSL. Har ikke Telenor lansert ADSL 2+ enda eller hva skjer egentlig? Noen som vet? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Mange som leverer Adsl 2+ på Telenor sitt nett, men Telenor selv ligger akterut som vanlig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hei.Blir bygget ut med ADSL 2+ herover snart. Alt ser ut til å være ferdig innstallert i løpet av en måned eller to. Beskjentskap jobber i HEBB (Hadeland Energi Bredbånd) og har gitt litt info til meg. 5542029[/snapback] Hebb bygger vel ut med eget utstyr i sentralen så hva TN gjør eller ikke gjør er irrelevant for en slik utbygging. Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Det er visst Lyse Kraft som skal forsyne HEBB med utstyr. Men mekker de sentralen så "sterk" at den kan frakte den mengden med datakraft som er mulig med ADSL 2+ foreløpig slik at du for eksempel kan bestille 20mbit uavhengig av leverandør som ordner til sentralen? For eksempel at HEBB bygger ut, men kan allikevel bestille fra NGT. Ikke at jeg har planer om det altså Endret 2. februar 2006 av skeletor_ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det er visst Lyse Kraft som skal forsyne HEBB med utstyr. Men mekker de sentralen så "sterk" at den kan frakte den mengden med datakraft som er mulig med ADSL 2+ foreløpig slik at du for eksempel kan bestille 20mbit uavhengig av leverandør som ordner til sentralen? For eksempel at HEBB bygger ut, men kan allikevel bestille fra NGT. Ikke at jeg har planer om det altså 5542298[/snapback] Hva Hebb har tenkt og tilby vil jo tiden vise, men du kan nok bare få fra Hebb da de ikke leier ut til andre ISP-er. Man legger jo fiber frem til sentralen, hva den enkelte kan få av hastighet avhenger jo av linjelengden og kvaliteten på kobberkabelen mellom sentralen og det enkelte hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå