Mathiasman Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg har fundert litt på dette, og jeg lurer på hva som gir best kjøling. Er det heatpipes eller er det chipsetvifte? Jeg hørte nemlig at heatpipes ikke klarte å gi fra seg nok varme. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Lønner det seg kanskje med vannkjøling? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Lønner det seg kanskje med vannkjøling? 5542118[/snapback] Vannkjøling er definitivt best. Om heatpipe funker, kommer litt ann på kjølingen ved cpuen. Den trenger å flytte mye luft på heatpipe løsningen, ellers har den ikke så stor betydning, men det må sies at de kan bli veldig varme. zlamanløsningen til zalman funker flott spesielt med en vifte. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858&cks=PRL Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Skal jeg montere den chipset-ettellerannet på hovedkortet? Selv om jeg har heatpipes. Tviler på at jeg kjøper vannkjøling ettersom det er så dyrt. Men hvis jeg skal ha Asus A8N32 Sli-Deluxe og AMD 64 3700+ med en TT Big Typhoon, er det bra kjøling da? I et Lian Li PC-7 kabinett med originale vifter. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Eller skal jeg kanskje satse på denne CPU-kjøleren? https://prisguiden.no/product.php?productId=37424 Den kjøler vel bedre enn TT Big Typhoon, men er den stille? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Stille som graven. 18db er svært lite og det kan overhode ikke sammenlignes med boxed kjølere som er sikkert minst 7-8 ganger mer bråkete. (er ikke det samme som 7-8 ganger så mange "nummere" målt i db). Du vil høyt sannsynelig ikke høre kjøleren, spesielt ikke inne i et lian lie kabinett. Kjøp den og du vil IKKE bli missfornøyd. Ble så fristet av artikkelen at jeg kjøpte en selv, akkurat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå