WeeR Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hei! Jeg lurer på hvor mange typer 2.5" IDE disker som finnes? Skal ha en ny harddisk til en maskin her, men denne kontakten er ikke lik kontakter jeg har sett før. Den "vanligste" pluggen jeg har sett er at harddisken har han plugger, og blir "slidet" på plass inn i hunnplugger i den bærbare maskinen. Harddisken jeg trenger derimot, har en form for hun "spor", og blir satt horisontalt rett ned i hanpluggene i den bærbare maskinen. Spørsmålet blir da enkelt og greit, hvordan ser jeg i de forskjellige netshoppene hvilken harddisk jeg trenger? Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 2.5" disker i bærbare er som regel skrudd fast i en ramme. Disse rammene kan være veldig forskjellig, men selve disken er helt lik. Rammen flytter du over til den nye disken. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Heisann! Jeg hadde allerede sett om det var en ramme, men noe slikt var det ikke rundt harddisken. Jeg bestemte meg for å se en gang til, og fant ut at det var en bitte liten kloss trykket ned på pinnene på disken, og som dermed gjorde dette om til de rette pluggene Takker for tipset hårek! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå