d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Herregud, jeg velger 360 som allowed, og sharer to mapper, mine bilder og mappen 360. Jeg får ikke opp noen av disse mappene på 360.. Fuck.. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Was?? Jeg har koblet 360'en til nå (wehee!!), men da kommer det opp "denne tilkoblingen har bedrenset eller ingen tilgang".. Fuck.. Ja jeg har skrudd av MS brannmuren.. Må 360 værra kobla til TV'en?? Den står på, men vil ikke connecte.. Jeg har den medfølgende kabelen i 360'en og PC'en. Pussig 5561114[/snapback] Du kan ikke bare koble PC-en og Xbox360-en direkte sammen, da må du ha en krysset kabel, og det følger ikke med. Du må koble begge i en switch (og da må du sette opp PC-en til å dele internett), eller så må du koble begge i en router (og da er det routeren som "deler" internett). 360-en må ikke være koblet til TV-en for å kunne koble seg til nett, men et eller annet sted må du jo se hva du driver på med på boksen. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 æsj.. jeg må koble den til Tv. Men jeg trenger ikke forbindelse mellom 360 og pc for at musikken skal holde seg der vel?? 5561869[/snapback] Så lenge du streamer musikken fra PC-en til Xboxen så må det være forbindelse for at du skal kunne spille av musikken. Musikken ligger lagret på PC-en, og Xboxen får musikken overført etterhvert som den spilles, og blir ikke lagret noe sted. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Herregud, jeg velger 360 som allowed, og sharer to mapper, mine bilder og mappen 360. Jeg får ikke opp noen av disse mappene på 360.. Fuck.. 5561997[/snapback] Vel, aller først må du få til nettverket ditt. Du vil ikke få kontakt med PC-en hvis du får "begrenset eller ingen tilgang" på xboxen. Som sagt tidligere, skal du koble de sammen direkte må du skaffe en krysset nettverkskabel, samt at PC-en må settes opp med å dele internett (Internet Connection Sharing, ICS). Bedre å koble de sammen via en router eller switch (bare vær obs på at med en switch direkte tilkoblet modemet er ikke maskinene dine beskyttet av noen brannmur, de fleste routere inkluderer en brannmur). Da trenger du bare vanlige ethernetkabler (TP-kabler med RJ45 connectors). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 hmm nå er ikke jeg helt sikkert på om en vanlig internett kabel er krysset eller ikke, ,men jeg bruker den kabelen jeg brukte før til å koble pc på nett med... jeg har to nettverkskort i pcen... i den ene er xboxen kobla inn og i den andre er internett routern kobla inn... xbox360----vanlig RJ45----input1/PC/input2----vanlig RJ45----switch----vanlig RJ45----router-----pluggen i veggen Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 jaja..driter i det jeg:).. får bruke søstra min sin mp3spiller.. den kan jo lagre sangene der.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Dette er bare helt for jævelig.. Jeg får ikke lagt over sangene.. Når jeg setter inn min søsters ipod, (ja jeg har lastet ned den saken fra marketplace) kommer ikke noe opp.. Skuffet.. EDIT: Fikk det til:).. Men kan jeg ikke legge igjen sangene på HDD'en?? Så fu*kings teit?? Jeg kan ikke låne den forever da!! Hvordan skal jeg nå få lagra sangene mine.. Endret 6. februar 2006 av Naked Snake Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Dette er bare helt for jævelig.. Jeg får ikke lagt over sangene.. Når jeg setter inn min søsters ipod, (ja jeg har lastet ned den saken fra marketplace) kommer ikke noe opp.. Skuffet.. EDIT: Fikk det til:).. Men kan jeg ikke legge igjen sangene på HDD'en?? Så fu*kings teit?? Jeg kan ikke låne den forever da!! Hvordan skal jeg nå få lagra sangene mine.. 5563098[/snapback] Vel, det er sånn iPod funker, det (så sant du ikke installerer noen artige programmer på PC-en din). Du skal ikke kunne kopiere sanger fra iPod til PC eller andre enheter, kun kopiere til iPoden. Noen mener man kan brenne en audio CD (sånn som kan spilles i vanlig CD-spiller) og at xbox360 kan rippe den. Det har jeg ikke prøvd selv, men finnes det noen mulighet for å lagre sanger på xbox360 er det visst bare det. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Dette er bare helt for jævelig.. Jeg får ikke lagt over sangene.. Når jeg setter inn min søsters ipod, (ja jeg har lastet ned den saken fra marketplace) kommer ikke noe opp.. Skuffet.. EDIT: Fikk det til:).. Men kan jeg ikke legge igjen sangene på HDD'en?? Så fu*kings teit?? Jeg kan ikke låne den forever da!! Hvordan skal jeg nå få lagra sangene mine.. 5563098[/snapback] Vel, det er sånn iPod funker, det (så sant du ikke installerer noen artige programmer på PC-en din). Du skal ikke kunne kopiere sanger fra iPod til PC eller andre enheter, kun kopiere til iPoden. Noen mener man kan brenne en audio CD (sånn som kan spilles i vanlig CD-spiller) og at xbox360 kan rippe den. Det har jeg ikke prøvd selv, men finnes det noen mulighet for å lagre sanger på xbox360 er det visst bare det. 5563157[/snapback] Det funker, men jeg kan ikke bruke flere 100 kr på cd plater..Artige prog.??.. Men noe annet jeg kan prøve da?? dette var jo ekstremt kjedelig da.. Utrolig skuffet.. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 hmm nå er ikke jeg helt sikkert på om en vanlig internett kabel er krysset eller ikke, ,men jeg bruker den kabelen jeg brukte før til å koble pc på nett med... jeg har to nettverkskort i pcen... i den ene er xboxen kobla inn og i den andre er internett routern kobla inn... xbox360----vanlig RJ45----input1/PC/input2----vanlig RJ45----switch----vanlig RJ45----router-----pluggen i veggen 5562672[/snapback] En vanlig internettkabel, eller en patch-kabel, er ikke krysset. Men det er selvfølgelig mulig at den porten du plugget inn i i PC-en er satt opp i WAN-modus, eller hva jeg skal kalle det, slik at du ikke behøver en krysset kabel. Eller at du tror at kabelen du nå har mellom PC og Xbox360 er vanlig, men egentlig er krysset. Btw, du ser om en kabel er krysset ved å kikke på RJ45-kontaktene i hver ende. Har ledningene inni kabelen samme fargerekkefølge i begge kontaktene er det en vanlig kabel. Forøvrig, Naked Snake, hvis du ikke har installert internet connection sharing på PC-en, forsøk det. Kan hende det løser dine problemer (med ICS blir sånt som tildeling av IP-adresser installert for deg, og Xbox360-en vil få tildelt en IP-adresse av PC-en din automatisk). Hjelper ikke det eller du har det installert allerede, har du feil type kabel. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Dette er bare helt for jævelig.. Jeg får ikke lagt over sangene.. Når jeg setter inn min søsters ipod, (ja jeg har lastet ned den saken fra marketplace) kommer ikke noe opp.. Skuffet.. EDIT: Fikk det til:).. Men kan jeg ikke legge igjen sangene på HDD'en?? Så fu*kings teit?? Jeg kan ikke låne den forever da!! Hvordan skal jeg nå få lagra sangene mine.. 5563098[/snapback] Vel, det er sånn iPod funker, det (så sant du ikke installerer noen artige programmer på PC-en din). Du skal ikke kunne kopiere sanger fra iPod til PC eller andre enheter, kun kopiere til iPoden. Noen mener man kan brenne en audio CD (sånn som kan spilles i vanlig CD-spiller) og at xbox360 kan rippe den. Det har jeg ikke prøvd selv, men finnes det noen mulighet for å lagre sanger på xbox360 er det visst bare det. 5563157[/snapback] Det funker, men jeg kan ikke bruke flere 100 kr på cd plater..Artige prog.??.. Men noe annet jeg kan prøve da?? dette var jo ekstremt kjedelig da.. Utrolig skuffet.. 5563231[/snapback] Du kan jo prøve med CD-RW. Men ja, det er litt kjipt. Jeg for min del er fornøyd, men så har jeg ingen planer om å ta med meg Xboxen noe sted, og den er alltid på nett og har alltid kontakt med PC-en. Og da er opplegget til MS veldig kjekt. Uansett, Xbox360-en sin HD er nokså beskyttet, du har i grunn ikke noe særlig anledning til å legge inn spesielle ting på den. Alt må lastes ned fra Xbox Live Marketplace (eller rippes fra CD, tydeligvis)... Tror nok det er en del som gleder seg til det kommer modchipper, ja. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Dette er bare helt for jævelig.. Jeg får ikke lagt over sangene.. Når jeg setter inn min søsters ipod, (ja jeg har lastet ned den saken fra marketplace) kommer ikke noe opp.. Skuffet.. EDIT: Fikk det til:).. Men kan jeg ikke legge igjen sangene på HDD'en?? Så fu*kings teit?? Jeg kan ikke låne den forever da!! Hvordan skal jeg nå få lagra sangene mine.. 5563098[/snapback] Vel, det er sånn iPod funker, det (så sant du ikke installerer noen artige programmer på PC-en din). Du skal ikke kunne kopiere sanger fra iPod til PC eller andre enheter, kun kopiere til iPoden. Noen mener man kan brenne en audio CD (sånn som kan spilles i vanlig CD-spiller) og at xbox360 kan rippe den. Det har jeg ikke prøvd selv, men finnes det noen mulighet for å lagre sanger på xbox360 er det visst bare det. 5563157[/snapback] Det funker, men jeg kan ikke bruke flere 100 kr på cd plater..Artige prog.??.. Men noe annet jeg kan prøve da?? dette var jo ekstremt kjedelig da.. Utrolig skuffet.. 5563231[/snapback] Du kan jo prøve med CD-RW. Men ja, det er litt kjipt. Jeg for min del er fornøyd, men så har jeg ingen planer om å ta med meg Xboxen noe sted, og den er alltid på nett og har alltid kontakt med PC-en. Og da er opplegget til MS veldig kjekt. Uansett, Xbox360-en sin HD er nokså beskyttet, du har i grunn ikke noe særlig anledning til å legge inn spesielle ting på den. Alt må lastes ned fra Xbox Live Marketplace (eller rippes fra CD, tydeligvis)... Tror nok det er en del som gleder seg til det kommer modchipper, ja. 5563290[/snapback] Dobbel... Endret 6. februar 2006 av Naked Snake Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Dette er bare helt for jævelig.. Jeg får ikke lagt over sangene.. Når jeg setter inn min søsters ipod, (ja jeg har lastet ned den saken fra marketplace) kommer ikke noe opp.. Skuffet.. EDIT: Fikk det til:).. Men kan jeg ikke legge igjen sangene på HDD'en?? Så fu*kings teit?? Jeg kan ikke låne den forever da!! Hvordan skal jeg nå få lagra sangene mine.. 5563098[/snapback] Vel, det er sånn iPod funker, det (så sant du ikke installerer noen artige programmer på PC-en din). Du skal ikke kunne kopiere sanger fra iPod til PC eller andre enheter, kun kopiere til iPoden. Noen mener man kan brenne en audio CD (sånn som kan spilles i vanlig CD-spiller) og at xbox360 kan rippe den. Det har jeg ikke prøvd selv, men finnes det noen mulighet for å lagre sanger på xbox360 er det visst bare det. 5563157[/snapback] Det funker, men jeg kan ikke bruke flere 100 kr på cd plater..Artige prog.??.. Men noe annet jeg kan prøve da?? dette var jo ekstremt kjedelig da.. Utrolig skuffet.. 5563231[/snapback] Du kan jo prøve med CD-RW. Men ja, det er litt kjipt. Jeg for min del er fornøyd, men så har jeg ingen planer om å ta med meg Xboxen noe sted, og den er alltid på nett og har alltid kontakt med PC-en. Og da er opplegget til MS veldig kjekt. Uansett, Xbox360-en sin HD er nokså beskyttet, du har i grunn ikke noe særlig anledning til å legge inn spesielle ting på den. Alt må lastes ned fra Xbox Live Marketplace (eller rippes fra CD, tydeligvis)... Tror nok det er en del som gleder seg til det kommer modchipper, ja. 5563290[/snapback] Det gikk i med annen mp3 spiller heller.. Bare spille av.. Men hvordan har da MS fått sanger innpå HDD'en (var der fra før)??.. Med cd? Jeg må bruke ilidelig mange cd'er da.. Fytte rakker'n.. Detta var tungvint. Jeg kan jo søren a meg ikke legge igjen sangene på HDD'en jo!! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 HVA søren skal jeg bruke HDD'en på da?? Bare savegames og saker fra marketplace? Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det gikk i med annen mp3 spiller heller.. Bare spille av.. Men hvordan har da MS fått sanger innpå HDD'en (var der fra før)??.. Med cd? Jeg må bruke ilidelig mange cd'er da.. Fytte rakker'n.. Detta var tungvint. Jeg kan jo søren a meg ikke legge igjen sangene på HDD'en jo!! 5563371[/snapback] Hva MS kan gjøre og hva du får lov til å gjøre er nok to helt forskjellige ting. Man kan spekulere på hvorfor MS har gjort det sånn, men det er mulig de ikke ønsker å gi muligheten til at konsollen skal bli brukt som MP3-lager. MS har jo også latt være å støtte videoformat som DivX og XviD, kan nok være noe av den samme filosofien bak. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 HVA søren skal jeg bruke HDD'en på da?? Bare savegames og saker fra marketplace? 5563381[/snapback] Jepp, arkadespill (mange artige faktisk), demoer, savegames. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Jeg er bare helt knust ..Si meg en ting jeg har lurt på lenge.. En CD-RW har jo 700 mb plass.. Så hvorfor får man ikk 700 mb mp3 filer innpå den?? Dette senker mediafunskjonene DRITT-MYE.. Komplett idioti. 13 gb på savegames.. Dritt og møkk.. Multimediamaskin.. Endret 6. februar 2006 av Naked Snake Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 BTW.. Hvorfor må det værra en router mellom 360 og PC?? Hjelper denne noe? Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg er bare helt knust ..Si meg en ting jeg har lurt på lenge.. En CD-RW har jo 700 mb plass.. Så hvorfor får man ikk 700 mb mp3 filer innpå den??Dette senker mediafunskjonene DRITT-MYE.. Komplett idioti. 13 gb på savegames.. Dritt og møkk.. Multimediamaskin.. 5563471[/snapback] Vel, det har jo vært kjent at det er slik det er med MP3-er og videoer på Xbox360-en, men synd det ikke er til dine forventninger. Mange som er enige med deg, og antagelig like mange som venter på modchip. Selv bruker jeg den som Media Center Extender, og på det viset fungerer det veldig greit som multimediamaskin, og det er helt i tråd med MS sin visjon for fremtidshjemmet (eller hva jeg nå skal kalle det). Kan også leie film på nettet og se det på xboxen, for eksempel. Så det er jo litt hva du er ute etter og hva du har av utstyr hjemme som avgjør hvordan du får utnyttet den bortsett fra spilling. Angående 700MB. Joda, det er så mye plass det er på den, men det skal også skrives en del informasjon om CD-platen, hva som er på den, etc. Det er avsatt mer plass til dette enn en skulle tro. Spesielt på en CD-RW tar disse ekstra dataene mye plass. Og så er det ikke alle CD-brennere som klarer å skrive så mye som 700MB heller da, bare for å gjøre det ekstra morsomt. Og så er det noen som skryter av at de kan skrive enda mer... Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 BTW.. Hvorfor må det værra en router mellom 360 og PC?? Hjelper denne noe? 5563502[/snapback] Vel, ja. Routeren vil ikke være mellom dem, begge vil være tilkoblet den, og så vil routeren sørge for at trafikk fra 360-en til PC-en og tilbake igjen kommer frem, for å si det enkelt. Routeren vil håndtere alt som har med IP-adresser og slikt å gjøre, du trenger ikke bekymre deg for kryssede kabler, etc. Så sant du ikke har ISDN eller noe annet oppringt - med andre ord, at du har muligheten til å alltid være online - ville jeg ha koblet routeren til den boksen som gir deg internett (ADSL-modem, for eksempel), og latt router og modem alltid være påslått. Dermed ville du ikke være avhengig av å måtte ha på PC-en for å kunne spille online med 360-en, for eksempel. Og så er det et mye mer ryddig oppsett og enklere å koble nye maskiner til nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå