Gå til innhold

Overføre musikk til 360?


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Dette har vel blitt litt Off-topic, men si ifra her hvis noen hører rykter om folk som klarer å overføre musikk! :)

5555068[/snapback]

Heh, ja, en smule OT, sorry. :D

 

Vel, uten noen form for modchip (som ikke har kommet enda til xbox360) er din eneste mulighet å brenne en CD og rippe den på xboxen, som noen andre har sagt. Mulig du også kan lage en MP3-CD og spille den av på Xbox360-en, men det har jeg ikke prøvd selv og jeg vet ikke om du kan kopiere musikken til HD-en til 360-en.

 

Du kan ikke overføre MP3-filer fra PC-en til Xbox360 over nettverket, det er rett og slett ikke mulig enda. Du kan kun streame vha XP Media Center Edition 2005 eller Media Connect hvis du har vanlig XP.

 

Men jeg lurte på en ting; Hva er dette 812.11b/g greiene? Hva betyr det?

5555068[/snapback]

802.11b og 802.11g er to forskjellige standarder for trådløs nettverk. Begge opererer på frekvens 2.4GHz til motsetning fra 802.11a som opererer på frekvensen 5GHz. 802.11g har en fordel framfor 802.11b, og det er hastigheten. 802.11b har en båndbredde på 11Mbps (noen leverandører dobler dette, men da må du også ha alt trådløst utstyr fra samme leverandør for å utnytte dette). 802.11g har en båndbredde på 54Mbps (igjen, noen dobler dette). Veldig mye utstyr i salg nå støtter begge standardene. For eksempel Centrino-standarden som mange laptoper leveres med nå har støtte for både 802.11b og g. Og noe utstyr har støtte for alle tre standardene (a, b og g) som det trådløse nettverksadapteret til Xbox360. :)

 

Fordeler og ulemper med alle tre, er du nysjerrig kan du google litt, masse informasjon hvis man leter. :)

Endret av baltie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan mans ende ting tilbake til PC'en også?? Hadde tenkt på ny pc skjønner du, da hadde det vært fint å ikke miste alle sangene kine!!

5557534[/snapback]

Tror ikke du kan det, nei. Ville nå uansett sørget for å ha alle MP3-ene på PC-en i et musikkbibliotek. Å ha de andre steder (som xboxen, ipoden, etc.) måtte vært fordi det var praktisk sånn, og da også ha "originalen" på PC-en. Når du så kjøper ny PC, fjerner du ikke den gamle med en gang, men du har begge i nettverk og så kopierer du alt fra den gamle til den nye over nettverket. :)

Lenke til kommentar
Ok.. Men for at pc'en skal opdage routeren, må man da ha et program eller hvordan er den biten?? Er den d-saken du linket til det beste for pengene??

 

Jeg får 360'en imorra:) Wehee!! PGR!!

5557694[/snapback]

Grattis. :)

 

Nei, du trenger ikke noe program. Routeren vil være ferdig satt opp fra fabrikken til å dele ut IP-adresser automatisk, og PC-en din vil automatisk oppdage at routeren gjør det og så blir alt satt opp for deg. Nettverksadapteret på PC-en må selvfølgelig være satt opp til å automatisk motta IP-adresse.

Lenke til kommentar
Ok.. Men for at pc'en skal opdage routeren, må man da ha et program eller hvordan er den biten?? Er den d-saken du linket til det beste for pengene??

 

Jeg får 360'en imorra:) Wehee!! PGR!!

5557694[/snapback]

Grattis. :)

 

Nei, du trenger ikke noe program. Routeren vil være ferdig satt opp fra fabrikken til å dele ut IP-adresser automatisk, og PC-en din vil automatisk oppdage at routeren gjør det og så blir alt satt opp for deg. Nettverksadapteret på PC-en må selvfølgelig være satt opp til å automatisk motta IP-adresse.

5557738[/snapback]

Ok PC'en er kjøpt i 2000 så er ikke sikker på hvordan det er med det.. Men oppdager den det helt uten videre?? Vet ikke om PC'en min fikser sånn (for å si det sånn, det ligger ikke i dens natur :!:)...

 

Nettverksadapteret?

 

Nå føler jeg meg usedvanlig dum her.. :!: :( :!:

Lenke til kommentar
Ok PC'en er kjøpt i 2000 så er ikke sikker på hvordan det er med det.. Men oppdager den det helt uten videre?? Vet ikke om PC'en min fikser sånn (for å si det sånn, det ligger ikke i dens natur :!:)...

5557825[/snapback]

Hehehe, du kjører vel en eller annen versjon av Windows på den? Kanskje XP til og med, og da er det ikke noe problem overhodet. En PC kjøpt i 2000 med et hvilket som helst operativsystem vet veldig godt hvordan den skal få tak i en IP-adresse vha DHCP (systemet som deler ut IP-adresser automatisk). Det eneste du må passe på er at den er innstilt på å gjøre det. Du kan også sette IP-adresse, gateway og DNS-servere manuelt. Har du gjort det må du slå over på automatisk når du får routeren.

 

Nettverksadapteret?

 

Nå føler jeg meg usedvanlig dum her..  :!:  :(  :!:

5557825[/snapback]

Det er da ingenting å føle seg dum for! Man kan da ikke vite alt her i verden... Jeg er sikker på at det er mye du vet som jeg ikke aner noe om. ;)

 

Uansett, nettverksadapteret er hva du nå enn bruker til å koble deg til nettverket, den greia som tar imot og sender på nettverkskabelen du plugger inn. ;) Det kan være et PCI(e)-kort du har plugget inn i PC-en din, det kan være integrert på hovedkortet (veldig vanlig nå for tiden), eller det kan være et trådløst adapter som du har plugget inn i USB-porten, f.eks.

Lenke til kommentar
Netopp. Men hva er da poenget med nettverksadapteret?? På PC'en ha det for å motta ip'ene?? Jeg har xp ja.. Oppgraderte til PRO...

 

Hvordan stiller jeg PC'en til å motta automatisk??

5558055[/snapback]

Poenget med nettverksadapteret er at det er den delen av hardwaren din i PC-en som sørger for at PC-en din har kontakt med nettverket. Ingen nettverksadapter, ingen kontakt med andre enheter. :)

 

Uansett, hvis du ikke har gjort noe med nettverksoppsettet ditt på PC-en for å komme på internett, og du ikke har hatt den lokale dataguruen på besøk for å få satt opp ting, tror jeg nok at det er satt opp riktig. Under installasjon av Windows vil det bli satt opp med automatikk. Du må gjøre noe aktivt for å slå over på manuelt.

 

Hvis du vil sjekke det selv kan du klikke på Start->Run... og skrive 'cmd' (uten anførselstegn). I det svarte vinduet som kommer opp skriver du 'ipconfig /all', uten anførselstegn). Så ser du på det som ble spyttet ut på skjermen din og leter etter en linje hvor det står "Dhcp Enabled". Står det "yes" bak, så er alt i orden. :)

Lenke til kommentar
Den er ok... Shit, må jeg ha adapteret på laptop'en, og pc'en? Vet jeg må ha det på 360'en men.. Min venbn som er koblet til router bruker ikke det..

 

Shit, når jeg tenker på det så må jeg jo ha den dritdyre MS-nettverkssaken!! SHIT!! 700 spenn.. Må nok vente med den:P

5558308[/snapback]

 

 

Mener du den trådløse adapteren?`Jeg vet om et sted der de har den ganske mye billigere hvis du er interessert?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Den er ok... Shit, må jeg ha adapteret på laptop'en, og pc'en? Vet jeg må ha det på 360'en men.. Min venbn som er koblet til router bruker ikke det..

5558308[/snapback]

Nei, den PC-en du er på internett med nå har alt den trenger, nettverk og det hele. Har du et sted å plugge inn nettverkskabelen har du det du trenger. :) Beklager hvis jeg har forvirret deg. Laptopen din har helt sikkert også alt den trenger, kanskje til og med trådløst innebygd hvis den følger Centrino-standarden (god sjanse for at den gjør det hvis den er av nyere dato).

 

Shit, når jeg tenker på det så må jeg jo ha den dritdyre MS-nettverkssaken!! SHIT!! 700 spenn.. Må nok vente med den:P

5558308[/snapback]

Jepp, men du har også vanlig kablet nettverk innebygd i xbox360-en. :)

Lenke til kommentar
Dette har vel blitt litt Off-topic, men si ifra her hvis noen hører rykter om folk som klarer å overføre musikk! :)

 

Litt nysgjerrig her.

 

Om du har koblet din 360 til PC-en og kan streame musikk fra PC til 360, hva er da poenget med å kopiere musikken over til 360?

5559691[/snapback]

 

 

Jeg har ikke trådløst internett og må hele tiden da ha en 3 meter lang LAN-kabel mellom 360 og PC- Hvis jeg da skal flytte meg rundt i huset kan jeg ikke streame, og når jeg skal flytte på 360, dra til en venn av meg, O.S.V. Det er jo greit å legge musikk på maskinen?

Lenke til kommentar
Was?? Jeg har koblet 360'en til nå (wehee!!), men da kommer det opp "denne tilkoblingen har bedrenset eller ingen tilgang".. Fuck.. Ja jeg har skrudd av MS brannmuren.. Må 360 værra kobla til TV'en?? Den står på, men vil ikke connecte.. Jeg har den medfølgende kabelen i 360'en og PC'en. Pussig

5561114[/snapback]

 

 

Har du søkt etter datamaskinen på 360? Windows media connect? Sorry, er ikke sikker på om jeg kan hjelpe deg altså.. :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis du har nForce Hk må du disable nv firewall.. og alt annet firewall opplegg.

 

Xbox Pc setup

 

jeg har en rj45 kabel fra boxen til pc... så fra pc til internet router... så deler jeg internetten ,med pc...

 

ha på ,media connect og start folder sharing.... legg til de ,mappene som boxen skal ha adgang til.

 

under devices skal det stå xbox 360 allowed..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...