Xtra Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Topic beskriver det ganske godt. System: A64 3000+ Geforce 6800 LE 512 mb Corsair Value S ram. Nå har jeg sletet med en del FPS drop i blant annet WoW og HL-2 osv så bestilte jeg en ny RAM-brikke. Når jeg satt den inn i maskinen ville ikke maskinen starte opp og lagde "pipe-lyder". Prøvde å bytte slots på både den RAM-brikken jeg hadde fra før og den jeg hadde nettopp kjøpt. Fikk en kamerat til å teste brikken gjennom et program (goldmem eller noe) og det oppdaget ingen feil på brikken. Så sendte den tilbake til Komplett, bare for å være sikker, og de oppdaget heller ingen feil på brikken. Er det noe jeg kan ha gjort feil? Er ikke så dreven med innsiden på en datamaskin, men en RAM-brikke passer kun en vei og er ikke så krevende å installere. På forhånd takk Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Har du prøvd Clear CCMOS ? Da stiller du bios til defult så alt du har stilt inn eller overklokka må du stille inn om igjen hvis du bruker Clear CCMOS Det står i manuellet til hovedkortet ditt åssen du tar Clear CCMOS hvis du ikke vet hvordan!! Endret 2. februar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Nei det har jeg ikke prøvd... *grave frem HK manual* Lenke til kommentar
Månegahl Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 en kompis av meg hadde samme problem og det fikk vi ikke til å fixe... men den pipinga er morse. hvis den kommer igjen, noter og få tyda signalene. morsen er til for at pc'en skal kunne si det hva som feiler den hvis noe er fuckt... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Hmm har prøvd litt rundt nå og funnet ut at pipingen betyr: "Memory test failed", så står det i manualen at det kan bety enten; brikken er defekt (noe den ikke er), brikken ikke er montert skikkelig (noe den er). Sånn som det er nå har jeg en 512 MB ram chip i DIMM-slot 1. Når jeg har i den nye RAM-chipen (som jeg har testet for defekter) så får jeg "memory test failed" pipingen. Litt rådvill nå, i og med at ingen av brikkene er defekt, og at jeg fortsatt bare får den pipingen :/ Leste også igjennom bruker-guiden for HK'et, men fant ingenting om hvordan å resette CCMOS, kan noen vennligst forklare på en enkel måte? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Leste også igjennom bruker-guiden for HK'et, men fant ingenting om hvordan å resette CCMOS, kan noen vennligst forklare på en enkel måte? 5664452[/snapback] Hvis du du sier meg hvliket hk du har og kansje legger til et bilde av det skal jeg nok fåklare deg det Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Update: Har resettet CMOS nå etter en mer "PC-dyktig" kamerat hjalp. Men det funker desverre fortsatt ikke :/ Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Har du prøvd med kun den nye minnebrikken i maskinen? Eller har du bare prøvd med den gamle og nye brikken i maskinen?? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Akkurat det samme om jeg har den nye for seg selv, eller den gamle. Nei denne maskinen må nok inn til service :/ tar jo to uker Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) så maskinen piper nå selv om du har kun den nye minnebrikken i? og den piper også når begge minnebrikkene er i?? "Nei denne maskinen må nok inn til service :/ tar jo to uker " Det er jo bortkastet tid og penger det.. Du må vel kjenne noen som kan se på den uten at du må sende maskinen inn til service vel? Endret 27. februar 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) så maskinen piper nå selv om du har kun den nye minnebrikken i? og den piper også når begge minnebrikkene er i?? Ja det stemmer. Du må vel kjenne noen som kan se på den uten at du må sende maskinen inn til service vel? Hmm, er vel en liten mulighet for det. Endret 27. februar 2006 av Xtra Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Når du fikk den nye brikken,satt du da den inn i maskinen forsiden av den andre og tok på igjen maskinen og maskinen pep?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå