Gå til innhold

Hvilket OS til videoredigering...

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har nettopp kjøpt meg en ny maskin som skal brukes til videoredigering. Men jeg har ikke funnet ut hvilket OS jeg skal bruke. Jeg har tidligere brukt Windows 2000, men XP er jo det siste. Har aldri hatt problemer med Windows 2000. Så jeg trives jo bra med det. Er det noen som har brukt XP til seriøs videoredigering, og i så tilfelle har dere hatt noen problemer? Hadde vært fint om dere kunne skrevet det inn her.

PS: PC'en jeg nå bygger har:

Chieftec Fulltower, Pentium 4 2,53Ghz prosessor, 200 Gb hdd, og bare 1 Gb DDR Ram (1 brikke). (Kan utbygges til 2Gb). :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er vel det man kan kalle en "semi"-profesjonell når det gjelder videoredigering (jeg lever ikke av det, men klarer å tjene noen ekstra kroner iblandt).

Selv kjører jeg Mac OSX, men fra bekjente/message-boards virker det som Windows 2000 er det MS-OS'et som får flest tomler opp i miljøet... :smile:

Lenke til kommentar

Hei, takk for svarene. Jeg har bestemt meg for å kjøre på XP. Dersom det ikke virker tilfredsstillende, så får jeg heller bare reinstallere. Jeg har lisenene på begge, så det spiller jo egentlig liten rolle.

Men ettersom ingen har hatt større problemer med XP så tenkte jeg at jeg skulle forsøke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...