game_master Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg har et waterchillsett, men kan ikke bruke chipsetblokka fordi skjermkortet sperrer(hk=dfi nf4) Jeg har derfor tenkt å kjøpe denne blokka: microplex hva treger jeg av nipler og slanger? Jeg har ikke greie på sånn siden jeg kjøpte komplett waterchillsett. Vil gjerne kjøpe litt ekstra slanger også. Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du må nesten fortelle oss hvilket waterchill sett du har! Lenke til kommentar
game_master Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 waterchill Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Etter hva jeg skjønte så har du slanger med innerdiameter 7,5mm og ytterdiameter 10mm. Jeg fant ingen slanger på microplex eller komplett som passer til settet og derfor heller ingen nipler. Det nærmeste jeg kom var Kuriyama, slange 5/16"ID - 7/16"OD som har en innerdiameter på 7,9mm og ytterdiameter på 11mm Det jeg ikke skjønner er at Komplett selger såkalte Waterchill slanger, men de har oppgitt innerdiameteren til 7mm Endret 2. februar 2006 av Peterkj Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det man må huske på, er at de fleste slanger er såpass fleksible at f.eks en 8mm ID slange, godt kan presses over en 3/8" / 10mm nippel, utvendig målt. Det er faktisk ganske fordelaktig at slangen er litt mindre enn nippelen, ettersom dette gjennomgående vil gi en tryggere tilkobling, mtp lekkasjer. I ditt tilfelle ville jeg satset på denne: MI18TM516ID, hos Microplex. Lenke til kommentar
game_master Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 trenger jeg klemmer? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det er kjekt uansett, helt klart verdt pengene! Bare spør Skrue hvordan det føles å miste hardware på grunn av vannlekasje! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Nåja, det skyldes i første rekke en litt klønete håndtering av nipler og tetninger da! Ellers har jeg ikke for vane å søle med slike ting. Men surt er det, om man ikke passer på............ Strips er uansett en billig forsikring, rundt enhver nippel. Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg liker slangeklemmer som man kan bruke flere ganger, veldig fornøyd med disse: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...K14&mcat=14s282 Men 10kr stk er litt stivt! Lenke til kommentar
game_master Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) jeg har sånne fine uv-reaktive strips jeg kan bruke. Det bør holde ja? Jeg vurderer også å kjøpe swiftech MCW50 i samme slengen. Må jeg ha overganger eller passer de slangene som følger med waterchill-settet? Endret 3. februar 2006 av game_master Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå