knuto Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hei! Ofte har eg bruk for å konvertere frå char til int og omvendt, men har aldri heilt fått det til ... Det er sikkert berre ein filleting, men det er ikkje gjennomgått i Thinking in C++ vl. 1 ... For alt eg veit er det kanskje ganske fy-fy, men eg ser i grunnen ikkje nokon betre måte når eg skal henta eit tal frå f.eks. ei ini-fil ... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vi har da funksjoner som atoi() som konverterer fra ascii til int, og i tråden over her har det nettopp blitt tatt opp hvordan man konverterer fra char til int. atoi ligger i cstdlib, btw. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry5537876 Denne metoden kan brukes begge veier Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Du kan også bruke cast. int char = char (60); //C++ int char2 = (char) 60; //C char a = int(40); char b = (int) 40; Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) det der er casting av typer, hotstian .. ikke konvertering forskjellen er det å få kompileren til å tro/late som om et objekt er noe annet enn det den normalt ville antatt at objektet var .. kontra det å faktisk endre et objekt (eller kopien av det e.l.) til noe annet «Sticking feathers up your butt does not make you a chicken.» -Tyler Durden Endret 3. februar 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå