Gå til innhold

Ladingsproblem Sony Ericsson w800i

mushyn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg fikk Sony Ericsson w800i for en uke siden. Har vært veldig fornøyd med den, med unntak av at linsedekslet virker svært følsomt, for kameraet aktiveres av ingenting. Men har et spørsmål ang. lading.

Når jeg lader telefonen mens den er på, samme hvor lenge jeg lader, så nekter den å bli ferdig, og batteriet viser 75 - 90 % ferdig inne på "telefonstatus". Men telefonen skal jo være ferdigladet etter ca 2,5 timer. Det merkelig er at når jeg kobler telefonen fra laderen, står det at den er nærmere 100 % full (97 %)..

Så noe praktisk problem er det jo ikke, det bare irriterer meg når ting ikke funker som de skal. Har fått denne telefonen etter å ha fått 3 samsungtelefoner på kort tid som alle var defekte, så hvis jeg må sende inn denne telefonen også, så gir jeg meg over.

Prøvde å software-oppgradere, men hjalp ikke stort.. det eneste som skjedde var at telefonen nå viser 90 % fullt batteri isteden for 75 %...

Jeg presiserer at dette gjelder kun når telefonen lader mens den er på. Når jeg kobler fra, står det at jeg har mer strøm. Og praktisk sett er batteriet kjempebra, holdt i 6 og et halvt døgn sist gang.

Noen som kjenner igjen problemet eller kan si meg hva jeg skal gjøre?

Endret av mushyn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en K750i selv og lurte på det samme. Når jeg lader min så bruker jeg å slå av mobilen. Når den er ferdiglada bruker den å stå på 98% eller noe sånt, men når den står på en stund kryper den opp til 100%. Dette var visstnok normalt etter hva noen her sa.

Min SE K750i holder vel i 10-12 dager tenker jeg. Da bruker jeg den også da :p, men jeg bruker den ikke så mye til å spille mp3 med da.

Skrevet (endret)

"Har en K750i selv og lurte på det samme. Når jeg lader min så bruker jeg å slå av mobilen. Når den er ferdiglada bruker den å stå på 98% eller noe sånt, men når den står på en stund kryper den opp til 100%."

Okei. Så du vet ikke om din holder på sånn som min (og ikke blir ferdig i følge ladeikonet), fordi du alltid lader den avslått?

Når den er avslått så slutter den jo å lade når den er "full", sånn som man skulle tro. Det er bare når den er på at den lader og lader og ikke kommer seg oppover.

Min har ikke kommet seg til 100 % noen gang enda, men kun til 97 %. men det er kanskje fordi jeg ikke har ladet den så mange ganger enda.. vet ikke..

Noen som har flere innspill?

Endret av mushyn
Skrevet

Hvor lenge har den stått i da?

Etter det jeg veit, så er de siste 10-20 % av batteriet så "vanskelig" å lade, dvs at de er veldig tidkrevende i forhold til de resterende prosentene.

Mulig det er forklaringen.

Jeg har selv aldri opplevd at batteriet ikke når 100 % under lading.

Viser batteriindikatoren at batteriet er fullt, eller viser den at den lader?

Skrevet
Hvor lenge har den stått i da?

Etter det jeg veit, så er de siste 10-20 % av batteriet så "vanskelig" å lade, dvs at de er veldig tidkrevende i forhold til de resterende prosentene.

Mulig det er forklaringen.

Jeg har selv aldri opplevd at batteriet ikke når 100 % under lading.

Viser batteriindikatoren at batteriet er fullt, eller viser den at den lader?

5542545[/snapback]

I går ladet jeg den først 3 timer på kvelden, avslått. Jeg skrudde på mens laderen fortsatt stod i, og da stod den på 75 %. Prøvde å lade den videre, men et eller annet rart skjedde for det plinget og beskjeden "optimal lading" kom i ett kjør. Jeg lot den ligge resten av natta på lading (da hadde den sluttet å gi den beskjeden hele tia), og når jeg slo på igjen (fortsatt med laderen i) stod det fortsatt 75 %.

Men når jeg tok ut laderen og sjekket batteristatus igjen, stod den på 97 %. Det er jo også rart.. Jeg prøvde å software-oppgradere istad, og siden det tok ganske mye batt., prøvde jeg å lade igjen. Ville også se om den nå kom seg opp til 100 % mens den var på. Da virket det som den stoppet på 90 % - husker ikke helt hvor lenge jeg ladet da. Men her skjedde også det samme: Når jeg koblet fra laderen, viste batteriet 97 %.

Når telefonen har vært på og lader, har den vist at den lader hele tiden. Når jeg har ladet den avslått, virker det som ikonet har gått vekk når den har stått som fulladet lenge nok.

Skrevet

Da er det nok noe rart med enten laderen eller telefonen. Kryssjekk med en annen telefon og annen lader, så ser du hva som er feil. Gå til en forhandler, og forklar problemet. Sånt kan det ikke være.

Skrevet
Da er det nok noe rart med enten laderen eller telefonen. Kryssjekk med en annen telefon og annen lader, så ser du hva som er feil. Gå til en forhandler, og forklar problemet. Sånt kan det ikke være.

5543030[/snapback]

Okei. Altså, låne en annen lader og prøve å lade min telefon, og la noen andre låne min lader og lade sin tlf? Smart :) Hehe. Det skal jeg prøve. Må bare finne noen å låne av..

Skrevet (endret)

La telefon stå på til batteriet er helt utladet ,ta batteriet ut av telefon noen minutter.

Sett så batteri på plass og lad telefonen uavbrutt til den er helt oppladet.

Nå skal batteriindikatoren/måleren ha fått kalibrert seg :thumbup:

Edit:Leif

Endret av ilstang
  • 4 uker senere...
Skrevet

Når det gjelder dette så oppfører min seg også merkelig :S (K750i). En venn har en W600, og han sjekket litt ut ; Akkurat denne måleren som viser i % sies å være ustabil! Det eneste du kan stole på enda er selveste batteriindikatoren! Min kan finne på å hoppe og, og litt ned osv! Hvis jeg slår av og så på så er han plutselig ganske oppladet......håper dett var til noe hjelp :)

Mvh....

• 3 uker senere...
Skrevet

Min trengte visst kun en reparasjon.

når jeg nå lader påslått, står det "helt oppladet" i displayet når den er ferdig. det gjorde det aldri før. når jeg lader avslått, stod det først 97%men så kom den seg opp på 100 etter en liten stund. dette er visst normalt, så jeg er fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...