Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alt går, men ingen signal til skjerm?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en del nye pc deler, som kom for en god stund siden. Jeg monterte alt, veldig forsiktig med alt sammen, spesielt prosessoren. Jeg fikk da montert alt, så skulle jeg teste systemet da. Jeg trykte på power knappen, gleden spratt til værs når jeg så at alle vifter gikk. Jeg så opp på skjermen, svart. Hva, hvorfor reagerer ikke den da tenkte jeg. Jeg sjekka alt, alt var koblet rett, fikk en kompis som kan mye om pc , vi testet mye fram og tilbake, men fortsatt ingen signal.

Alle vifter gikk, PSU, skjermkort, cpu vifte osv. Alt av LED's lyste også, men ingen signal.

Jeg fikk pcn inn på sjekk hos en data kjede, han kan vel mye med pc. Så han testa det, og konkluderte med at skjermkortet er defekt, men han kunne ikke teste det i en annen pc, for han hadde ikke de tinga som skulle til.

Når jeg startet opp pcn, kom det også en pipe lyd fra bios, og den lyden tolket han som at det var skermkortet.

Jeg har nå sendt skjermkortet i retur til nettbutikken jeg kjøpte det av, men jeg er ikke helt sikker på om det er skjermkortet.

Jeg har et XFX Geforce 7800gt extreme skjermkort.

Men, jeg lurer på om det kan være at jeg ikke har den rette bios versjonen, som kan gjøre at jeg ikke får et ENESTE signal til skjermen?

Men, jeg håper det er skjermkortet som er defekt, for de skal teste det nå i en av de nærmeste dagene, men er ikke helt sikkert, om det ikke er det har jeg ikke peiling.

Takk for alle fornuftige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som vet om noe som kan være galt?

Kort forklart, ingen signal til skjerm, alt står i som det skal.

alle vifter/lys går, men kmr en rar bios lyd etter litt..

kan et være at jeg ikke har rett bios versjon, har prøvd og tatt ut og inn osv.

er ikke ET ENESTE signal på skjerm, lyset på skjermen står bare og blinker!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...