Gå til innhold

Hvordan beregne poeng og hva er sjansen for juss?

Christian86

Anbefalte innlegg

I skrivende stund er jeg nesten 1 år på vei med bachlor i økonomi (slapp millitæret og hadde to poeng for lite for juss, så begynte med det). Når jeg er ferdig har jeg 180 poeng (forutsatt alle eksamene er bestått) og 42-45 fra vgs. Skal dette legges sammen og så har jeg sekundær vitne. mitt? hvor stor er sjansen for å komme inn i Bergen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I skrivende stund er jeg nesten 1 år på vei med bachlor i økonomi (slapp millitæret og hadde to poeng for lite for juss, så begynte med det). Når jeg er ferdig har jeg 180 poeng (forutsatt alle eksamene er bestått) og 42-45 fra vgs. Skal dette legges sammen og så har jeg sekundær vitne. mitt? hvor stor er sjansen for å komme inn i Bergen?

5540832[/snapback]

I 2005 var grensen i Bergen på 51,5 og 53,7. Hvis du har en del realfag får du jo tilleggspoeng for dem, og for fordypningsfag. Alder kan du også få poeng for..

Poeng blir regnet ut slik:

http://www.samordnaopptak.no/sokerinformas...gutrekning.html

Lenke til kommentar

med enklere ord ser det mørkt ut? :(

ser litt bedre ut, ettersom jeg er over 20 år når jeg skal søke. Får vel 5-7 poeng ekstra og da er jeg forsåvidt over grensen. Men har sendt forespørsel til dem. Uansett har jeg en annen strek i regningen da det ikke ser bra ut for overflytting fra hibu til hib.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

ser litt bedre ut, ettersom jeg er over 20 år når jeg skal søke. Får vel 5-7 poeng ekstra og da er jeg forsåvidt over grensen. Men har sendt forespørsel til dem. Uansett har jeg en annen strek i regningen da det ikke ser bra ut for overflytting fra hibu til hib.

5541204[/snapback]

Hmm ...Christian..du MÅ jo komme inn..*skal være fadder*

Lenke til kommentar

5541204[/snapback]

Hmm ...Christian..du MÅ jo komme inn..*skal være fadder*

5542106[/snapback]

takk for omtanken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...