Gå til innhold

Sapphire 9800pro problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett Sapphire 9800pro kort som jeg ikke får til å virke på ett Asus P4C800E-Dlx hovedkort, eller rettere sagt så starter ikke maskinen opp når jeg benytter det skjermkortet, men skjermkortet virket på et MSi HK som jeg har. Kjører nå et 9600NP på Asus kort, og det fungerer. Har også tidligere kjørt et Asus x800xt pe på dette Asus kortet. Er det noen som har noen form for peil på hva som er problemet her. For jeg skjønner rett og slett ingenting for øyeblikket.

Alle forslag tas imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du spesifisere skjermkortet litt mer. Hvilken modell av 9800 er det? Gjerne fullt navn på skjermkort hvis du husker!

Har nemlig samme hovedkort, Asus P4C800-E Deluxe, og et Sapphire Radeon 9800 Pro

Ultimate Edition 128Mb skjermkort. Dette fungerer hos meg ihvertfall.

Siden du får en annen GPU til å fungerer på hovedkortet så burde det ikke være noe galt med AGP-porten. Mulig det er en intern konflikt mellom de to kortene pga en feil på skjermkoret som ikke Asus-kortet vil godta, men som MSI-kortet overser og klarer å kjøre med problemet.

Lenke til kommentar
Du må inn i biosen å sjekke om AGP hastigheten her satt til 4x eller 8x. 9800pro kjører på 8x, men sett den til Auto hvis du har muligheten til det. Og pass på at "Graphic device" er satt til AGP, og ikke PCi.

5542161[/snapback]

Da må han i så fall bruke et annet skjermkort for å komme inn i BIOS siden han ikke får starta i det hele tatt med det 9800-kortet. Hvis jeg ikke husker grådig feil så resetter AGP-hastigheten på hovedkortet seg seg når man bytter skjermkort. Gjorde det på mitt en gang.

Lenke til kommentar
Kan du spesifisere skjermkortet litt mer. Hvilken modell av 9800 er det? Gjerne fullt navn på skjermkort hvis du husker!

Har nemlig samme hovedkort, Asus P4C800-E Deluxe, og et Sapphire Radeon 9800 Pro

Ultimate Edition 128Mb skjermkort. Dette fungerer hos meg ihvertfall.

Siden du får en annen GPU til å fungerer på hovedkortet så burde det ikke være noe galt med AGP-porten. Mulig det er en intern konflikt mellom  de to kortene pga en feil på skjermkoret som ikke Asus-kortet vil godta, men som MSI-kortet overser og klarer å kjøre med problemet.

5542088[/snapback]

Det er det HER kortet som jeg har.

Lenke til kommentar
Du må inn i biosen å sjekke om AGP hastigheten her satt til 4x eller 8x. 9800pro kjører på 8x, men sett den til Auto hvis du har muligheten til det. Og pass på at "Graphic device" er satt til AGP, og ikke PCi.

5542161[/snapback]

det er det samma hva du velger i bios på AGP eller PCI... men viss du setter i et PCI skjermkort for å kunne f.eks redde et AGP skjermkort som du har flashet feil, og du har valgt agp så vil du ikke få bilde på PCI kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...