kak Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Her er ett til - skispor igjennom en litt spooky skog: Camera Make: NIKON CORPORATIONCamera Model: NIKON D70S Image Date: 2006:02:01 14:50:56 Flash Used: No Focal Length: 18.0mm (35mm equivalent: 27mm) Exposure Time: 0.0080 s (1/125) Aperture: f/5.6 ISO equiv: 200 Innspill? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Likte nok isbildet ditt bedre... Her tror jeg ville stilt meg midt mellom skisporene... Tror du ville fått en mer interessant effekt da... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Litt kjedelig bilde. Jeg får ingen assosiasjoner til noen følelser, i tillegg til at motivet ikke er noe som får meg til å hoppe i stolen. Lite farger og kontraster, noe som gjør bildet platt og kjedelig. Lenke til kommentar
kak Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Bildet er i utgangspunktet kjedelig, men jeg har prøvd å skape en stemning i skogen. Nesten alle farger er fjernet og skogen er gjort mørk og jeg har kjørt opp konstrasten i skyggepartiene. Jeg har fra andre blitt fortalt at de fikk en slik følelse når de så bildet (uten at jeg hadde presentert bildet med noe tittel eller hva som var meningen/gjort med bildet), men det slo tydligvis ikke ann her! Jeg er også enig i at isbildet er bedre enn dette! Ellers var det meningen at skisporene skulle gå ut til venstre. Legg også merke til at V'en i bildet heller ikke er sentrert. Synes ting kan bli litt kjedelig hvis alt skal være så symetrisk. Ikke av stor betydning selvfølgelig, men hadde jeg stått midt i sporet hadde jeg fort blitt rent ned! :!: Endret 2. februar 2006 av kkristi Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Dette er nok et av de tilfellene der et totalt symetrisk bilde hadde blitt litt for kjedelig, men jeg synes bildet har en fin sug innover i landskapet vi ser på. Av en eller annen grunn får jeg ikke opp større versjon akuratt nå, slik at jeg får ikke studert detaljene. Det virker som om du har klart å øke følelsen av 3D ved å gjøre kontrastene skarpere, og hadde du ikke gjort det, ville hele greien blitt vel flat for min smak. Godt utført. Gøy å leke med effekten av 3D. Flere slike eksperimenter, takk. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Yns også at den hvite, veldig lyse snøen gjør skogen litt mindre spooky Lenke til kommentar
kak Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2006 Takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hva med å gjøre den enda mørkere? Ser den ikke mere spooky ut nå? Endret 6. februar 2006 av Sjefern Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 Mulig jeg ville valgt en lignende løsning selv, på tross av stikket i snøen. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 gjør det sort-hvitt, så forsvinner stikket Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 Er enig med Sjefern.. men jeg ville kansje hatt det svart hvitt istedenfor? da tror jeg at det ville blitt noe mer stemning i det Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 S/h er en måte å tenke på, ikke en måte å redde et bilde fra fargestikk. I dette tilfellet syntes jeg ikke stikket gjorde noe, kanskje det til og med la til litt ekstra stemning. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 S/h er en måte å tenke på, ikke en måte å redde et bilde fra fargestikk. I dette tilfellet syntes jeg ikke stikket gjorde noe, kanskje det til og med la til litt ekstra stemning. 5560874[/snapback] Vel.. jeg snakket ikke om stikket Sa bare det at om det hadde vært svart hvitt så ville bildet kansje ha blitt mer stemningsfullt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 Ok. Da missforstod jeg deg. Ellers er det opp til fotografen å tenke format. Kkristi er en svært erfaren fotograf med proff fortid, men kort digital erfaring. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 Ok. Da missforstod jeg deg. Ellers er det opp til fotografen å tenke format. Kkristi er en svært erfaren fotograf med proff fortid, men kort digital erfaring. 5560894[/snapback] Jepp. Er ikke noe veldig erfaren selv. så alt jeg sier bør vel taes med en klype salt Men jeg ser ihvertfall alltid rom for forandringer og det er etter min mening en veldig god egenskap Lenke til kommentar
kak Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2006 Ok. Da missforstod jeg deg. Ellers er det opp til fotografen å tenke format. Kkristi er en svært erfaren fotograf med proff fortid, men kort digital erfaring.5560894[/snapback] Det stemmer, PMnormal. Har bare jobbet med "prosumers" inntil november 2005, da jeg kjøpte mitt Nikon D70S. Har så smått begynt å ta litt bilder og eksperimentere litt. Har faktisk nå også testet litt med NEF (RAW). Og jeg må innrømme at dette gir uante muligheter. Spesielt på tanke på korrigeringen av hvitbalansen i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå