Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Redusert internetthastighet med Linksys WRT54G..

Anbefalte innlegg

Satt opp min nye Linksys WRT54G router igår og får en grei 3,0 - 3,7 mbit nedlastingshastighet med mitt adsl 2+ abb. Får imidlertid ca. 8,0 mbit dersom jeg kobler Pc'en direkte i modemet. Har oppdatert firmware, driver til nettverkskortet og kjører mac filterering på routeren. Ellers kjørte jeg bare cd'en med standard pppoe oppsett for tilkobling. Nettverkskortet kjører på channel 3 og routeren på 11. Noen som har noen fete tips for hvordan jeg kan få økt hastigheten via routeren?

mvh

Zigmatik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å forgripe hendelsene her men kan du si hvilket program du bruker når du ... altså hvordan leser du av hastighetene du oppgir .

La meg si det på denne måten : Jeg har selv ADSL 2+ og fikk gjennomsnittelig rundt 300KB/s ved bruk av ett programm som maks hastighet mens ved skifte til ett annet programm så har det nå økt til rundt 1650KB/s .

Lenke til kommentar
Satt opp min nye Linksys WRT54G router igår og får en grei 3,0 - 3,7 mbit nedlastingshastighet med mitt adsl 2+ abb. Får imidlertid ca. 8,0 mbit dersom jeg kobler Pc'en direkte i modemet. Har oppdatert firmware, driver til nettverkskortet og kjører mac filterering på routeren. Ellers kjørte jeg bare cd'en med standard pppoe oppsett for tilkobling. Nettverkskortet kjører på channel 3 og routeren på 11. Noen som har noen fete tips for hvordan jeg kan få økt hastigheten via routeren?

mvh

Zigmatik

5540686[/snapback]

Hvordan greie de å kjøre på forskjellige channel?

Hva type nettverkskort er det du har?

Hva har du kryptert routeren med?

Lenke til kommentar

Hei igjen

Siden igår har jeg prøvd med å endre channel på routeren uten særlig hell, så tviler på at jeg er i konflikt med naboens 3 Com som også kjørte på channel 11.

Pakka jeg har er følgende (nettverkskort og trådløs router):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314994&cks=PRL

Jeg har faktisk ikke kryptert routeren ennå.. kjører kun mac filtrering med kun nettverkskortet mitt lagt til. Får se om jeg kjører noe kryptering etterhvert, men er vel heller tvilsomt om det øker hastigheten vil jeg tro, heller det motsatte.

Når det gjelder å måle hastigheten bruker jeg www.dinside.no og har prøvd både med og uten java testen.

Når det gjelder å prøve fra Pc'en rett i routeren, så har jeg faktisk ikke fått prøvd det ennå. Pakka ut i noen ekser og fant en lang nok nettverkskabel igår, så prøver det i kveld og ser om jeg får noe bedre speed da :). Skal pooste resultatene når jeg har fått testa.. hehe. Men flere gode tips for å øke hastigheten via trådløst taas imot med takk. :D

mvh Zigmatik

Lenke til kommentar

Signalstyrke og støy er avgjørende for hvor stor hastighet du får. Sjekk at linken viser 54Mbit på PC.

Med god signalstyrke og valg av 11g skal du ha ca 20Mbit overføringshastighet.

Hvis du kan flytte routeren og PC ved siden av hverandre så får du bekreftet om det er signal/avstand/støy som begrenser hastigheten.

Med kabel rett i routeren får du helt sikkert max hastighet, så det er ikke vits i å prøve det...

Sjekk at det er valgt 11g eller (b/g) mix hastighet på router og PC.

Prøv annen firmware eller resett router om du har 54Mbit link og ikke får større fart enn 3Mbit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...