MonZteR Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nå Har jeg anskaffet meg et nytt par minne brikker: Cruical BallistiX 3200 2*512mb Steppinga lyder følgende: CL1115Q.1D Hovedkortet jeg bruker: DFI Lanparty Ultra-D socket 939 Mitt problem er at jeg ikke for klokket minnebrikkene serlig høyt! Stopper på 225mhz Har sett noen reviews på nettet, og der får man dem på 300mhz med timings 3-4-4-8 Jeg har et annet par også: Patriot XBL 3200. De klarer seg fint på 265mhz PS:det hjelper ikke å bruke 2T, fordi det 4* brikker. Jeg tror det har noe med bios innstillingene, har du BallistiX og DFI hadde det vært fint om du ga meg noen tips om timings instillinger Cas trc tras trp trc trfc trrd twr twtr tref twcl Dram interleave Dos skew controll Dos skew value dram strenght dram data drive strenght Max async latency dram response time Read premble time idle cycle limit Dynamic counter R/W queue bypass bypass max 32bit granularity spenning? Det hadde hver fint om du fyllte ut dette skjematet, (ganske likt som i biosen) Biosen finner nemmlig egne instillinger som jeg tror ikke funker fullt så bra Mange takk for alle svar Lenke til kommentar
Sondre_t Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Nå Har jeg anskaffet meg et nytt par minne brikker: Cruical BallistiX 3200 2*512mbSteppinga lyder følgende: CL1115Q.1D Hovedkortet jeg bruker: DFI Lanparty Ultra-D socket 939 Mitt problem er at jeg ikke for klokket minnebrikkene serlig høyt! Stopper på 225mhz Har sett noen reviews på nettet, og der får man dem på 300mhz med timings 3-4-4-8 Jeg har et annet par også: Patriot XBL 3200. De klarer seg fint på 265mhz PS:det hjelper ikke å bruke 2T, fordi det 4* brikker. Jeg tror det har noe med bios innstillingene, har du BallistiX og DFI hadde det vært fint om du ga meg noen tips om timings instillinger Cas trc tras trp trc trfc trrd twr twtr tref twcl Dram interleave Dos skew controll Dos skew value dram strenght dram data drive strenght Max async latency dram response time Read premble time idle cycle limit Dynamic counter R/W queue bypass bypass max 32bit granularity spenning? Det hadde hver fint om du fyllte ut dette skjematet, (ganske likt som i biosen) Biosen finner nemmlig egne instillinger som jeg tror ikke funker fullt så bra Mange takk for alle svar 5540602[/snapback] Prøvd å kjøre rammen på f.eks 5:4(CPU:RAM eller nå sånt) 250mhz cpu, 200mhz minne Lenke til kommentar
MonZteR Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Klart jeg har prøvd det! :!: Men det er ikke prossessoren jeg trenger å få høyere... Det er MINNEBRIKKENE sin hastiget i MHZ Det stopper fullstendig på 450mhz... Ikke et hakk over HJELP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå