Gå til innhold

Begynner å bli lei av Muslimer

Anbefalte innlegg

Men, jeg begynner å seg meg veldig lei på hva muslimene holder på med. toppen av kaka er den siste episoden vi har nå med Muhammed-tegningene. Hva er poenget med å ta så fullstendig av hengslene, så langt har saken kommet nå...se link http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article550137.ece

Det er vel litt lang å gå, når man begynner med å si at man skal ta hevn med vold.

Disse folka er jo klin gærne, er ikke rart at det er krig og elendighet der nede...

Hvilke synspunkter har dere?

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er drittlei meg? Jeg er troende muslim.

Jeg og mine to søsken går på skole, er blant de beste elever med karakterer som ikke kan klages på.

Min mor og far jobber hardt dagen lang og betaler like mye skatt som din mor og far.

Vi støtter demokratiet og ytringsfriheten like mye som deg.

Vi har omtrent norske venner, følger norsk kultur og norske lover og regler og respekterer enhver (kristen) nordmann like mye som han/hun har respekt for oss.

Likevel hater du meg? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Men, jeg begynner å seg meg veldig lei på hva muslimene holder på med.

5540570[/snapback]

Du er ikke den eneste. Nå får det være slutt på snillismen fra vår side. Vi må gjøre det klart en gang for alle at vi ikke vil la oss bli tråkket på.

Alt som har skjedd i det siste har fått selv den mest politiske korrekte mannen i gata til å tenke i nye baner. Muslimene gjør seg selv en bjørnetjeneste med alt dette bråket.

Lenke til kommentar

Meningen med mitt forrige innlegg gikk mer i de baner som pavlion påpeker her. Trådstarter generaliserer, og har en mening som er såpass kontroversiell at jeg vil si at om han ikke er rasist så er det i hvert fall noe som ikke er helt riktig.

Slik som pavlion beskriver her, hans familie jobber og bidrar til samfunnet, og det er akkurat slik det bør være. Ingen grunn til å hate ham og hans familie fordi han er muslim.

Det er ekstremistene, som er kapable til å bruke makt for å forsvare sin religion som man heller kan ha en heller negativ innstilling til.

Lenke til kommentar

En kan kjenne på frukten om noe er bra, og for Norge har det vært en ulykke å slippe inn så mange muslimer som vi har. Stakkars oss, vi er så misforstått... buhuu, vi blir stemplet som terrorister.

William Nygaard ble skutt ned på åpen gate av en muslim pga en bok om Islam, Runar Søgaard fikk masse drapstrusler når han kalte Muhammed en pedofil fordi han giftet seg med en 9 år gammel jente. Nå vil muslimene nekte oss å tegne det vi vil også, hva blir det neste?

Jeg er så dritt lei muslimer jeg også, her i Norge har masse muslimer reagert på karikaturene. Om du leser på desi.no, så blir jeg kvalm over hvordan folk har truet med drap og terror. Hvis muslimene ikke klarer å respektere oss nordmenn og vår norske kultur, så har de heller ingenting i Norge å gjøre. Her får de godta at vi kan tegne muhammed så mye vi vil, og hvordan vi vil.

Lenke til kommentar

5540820[/snapback]

Ikke ta det så tungt. Det er langt, langt i fra alle som er så sneversynte som mange her på PRS. Det er tydelig for meg at enkelte ikke klarer å se at muslimer ikke er en enhetlig gruppe med vold og terrortanker men individer som resten av oss.

Lenke til kommentar

Som i alle saker som har med et folk/religion å gjøre så kan man ikke generalisere, det finnes mange bra muslimer og det finnes en del som er mindre bra. Akkurat som i de fleste samfunnssjikt. Poenget som jeg synes er greit å få frem her er at muslimene har rare måter å reagere på. Hvis jeg så noen som stod på gata med bilde av Jesus med ei nisselue på hadde jeg ikke henta øksa og kløyva de i to på grunn av det.

Men må jo ærlig si at Mullah Krekar har levd her i Norge lenge nok nå, og skulle vært kastet ut for lenge siden. Se f.eks. på vg.no nå....

Lenke til kommentar

Det å tegne Muhammed er som å pisse på bibelen..

Det er ikke rart at de reagerer, men det er synd at religiøse fanatikere, kristne og muslimer, skal reagere, og ikke minst provosere på den måten.

Den godeste Gahr-Støre sitter litt mellom barken og veden, men jeg håper at ansvarlige aviser etc tar ansvar og beklager hendelsen. Det er ikke rart det er krig i verden!

Og, bare for å ha det sagt; Jeg er like skeptisk, om ikke mer, til en kristen fundamentalist som en muslim. Det virker som om omfanget av religiøs tro noen ganger går på bekostning av fornuften.

Definisjonen på rase er forøvrig at ved de kun kan få fruktbart avkom, altså, barna kan få barn. Hest og esel kan parres, men muldyret, avkommet, er ikke-fruktbar. Kan en kristen og en muslim for barn som kan reprodusere, ja! Da er vi samme rase, derfor kan man si at man diskriminerer, men ikke at man er rasist. Hvorvidt noen er rasister da er vel mer et spørsmål om etnisk opphav, noe jeg synes er synd at fremdeles skal eksistere som en tvilssettende merkelapp på folk! Du finner drittsekker og idioter over alt i verden!

Lenke til kommentar

Jeg og mine to søsken går på skole, er blant de beste elever med karakterer som ikke kan klages på.

Min mor og far jobber hardt dagen lang og betaler like mye skatt som din mor og far.

Vi har omtrent norske venner, følger norsk kultur og norske lover og regler og respekterer enhver (kristen) nordmann like mye som han/hun har respekt for oss.

5540820[/snapback]

Tipper han egentlig er imot islamister(ikke muslimer). Dvs. ekstreme muslimer som bruker islam som grunnlag for en ekstrem og totalitær politisk retning. Tenk deg litt som ved kristne fløyen i Republikaneren i USA, bare mye mye mye mye værre.

Og ja, selv har jeg fint lite til overs for islamister. Fredelige muslimer har jeg ingenting imot.

Lenke til kommentar

"Jeg er ikke rasist, MEN!"

Mange nordmenn sitter med denne følelsen, og når en mann som Krekar(beklager, men tør ikke bruke ordet "mullah") erklærer krig mot et land han oppholder seg ulovlig i, ja da begynner jeg å lure...

Skal Norge sprenges i lufta fordi vi har ytringsfrihet? Hvis de synes at tegningene er krenkende, så ikke se på de da! Blir kristne voldelige hvis de ser en dårlig tegning av Jesus?(..eller pisser på en bibel..(..)) Er det en unnskyldning at det er en del av deres "kultur" å løse ting med vold? Tvilsomt! Det er iallefall bare helt latterlig å prøve å presse regjeringen til å si unnskyld for noe de ikke har gjort!

Edit: PS: Vet at ikke alle muslimer er av samme oppfatning, men de som ikke vil integreres(akseptere ikke-voldelige normer og verdier(og Shabana Rehman/Zahid Ali/Grunnlov §100)) i Norge har ingenting i Oslos gater å gjøre. Hvis de er her fordi de er redd for sine egne liv i hjemlandet så kunne de vel like godt blitt sendt til den øde siden av Svalbard?

Jeg er ikke for å sende bort alle innvandrere, men med tanke på den høye andelen "sorte får"(beklager bruken av ordet "sort") blandt de som allerede er her, så er jeg skeptisk mot å ta inn flere...

FRP...

Endret av Hurley
Lenke til kommentar
Å? Jeg trodde det jeg.

Greit. Man kan ikke poste noe som helst her uten at det er 100% korrekt. Dere skjønte hva jeg mente.

(Hans første innlegg startet med "Jeg er ikke rasist[...]".

5540805[/snapback]

Jeg er imot vold og slike trusler som mulslimene kommer med her, jeg synes det er helt forkastlig. Hevn med dødstrussler er ikke riktig etter mitt syn.

Lenke til kommentar

5540820[/snapback]

Jeg har vel ikke sagt at jeg hater deg? bare at jeg ikke forstår hvorfor muslimene kommer med draptrussler som hevn!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se hvordan en tråd som handler om man er lei muslimer eller ikke kan føre til noe særlig konstrukiv debatt. Ei heller om man er lei kristne, lei mørkhudete, lei kinesere, lei jøder osv. Kan gjerne spørre om man skal ha en poll på dette, men jeg tviler på at det vil nå gjennom.

At man er lei en gruppe mennesker er vel en ytring som hører hjemme i såpeboksen. Om man vil diskutere temaer som ytringsfrihet, muslimske gruppers reaksjoner på f.eks. karikaturene eller andre elementer med muslimer eller dens tro så ta det opp i en relevant tråd. Det finnes mange tråder der ute og det er fult mulig å opprette nye med andre temaer enn "er du lei muslimer?". Slikt er en form for stigmatisering som fører fint lite konstruktivt med seg, ei heller som skaper noen form for saklig debatt.

Tråden stenges

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...