Gå til innhold

xp64 pro trøbbel :((

Anbefalte innlegg

har et litt fiffig problem.....har installert xp64 på pc`n i dag og alt virker som en drøm, bortsett fra en ting...har en partisjon på en annen harddisk der jeg hadde lagret endel bilder, filmer og spill. når jeg nå prøver å åpne dem får jeg beskjed om at filen " is not accessible...accsess is denied"

Hva i hekken er dette for noe ? partisjonen er på 35gb, og jeg får beskjed om at det er 25gb ledigpå den, og det stemmer med mengden som er lagret der og som jeg altså ikke får tilgang til.

Er det noen skarpe hoder som vet hva dette kommer av og hvordan jeg får fikset det ??

på forhånd takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg komme på er live cd av kubuntu/ubuntu og få tilgang til dokumentene dine der, og kanksje flytte de, eller brenna det ut... spørs om det går. Må noen andre kloke hoder til tror jeg :(

prøvd safe mode?

Endret av abze
Lenke til kommentar

hvis du bruker ntfs så kan det være at mappene på disken tilhører brukere fra din forrige installasjon, og at du dermed ikke kommer inn på den. da kan du logge inn som administrator (eller en bruker med admin rettigheter) og ta over eierskapet til disken/mappene. Husker ikke helt hvor du gjorde det, men tror det var høyreklikk og deling/sikkerhet. hvis du ikke får opp noen fane som sier sikkerhet, så må du slå av enkel fildeling, på verktøy->alternativer->vis i utforsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...