Gå til innhold

Komplett idioti eller ikke?

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte også, for jobben, sende inn et HK til Norek for en stund siden (egentlig så er jo Komplett bare Norek sin butikk utad til privatkunder). Disse har samme betingelser, og de ber om at man skriver det om man ønsker antistatisk pose tilsendt når man melder retur. Dette gjorde jeg, og senere samme dag ringte de og spurte etter adresse (trodde de hadde den da jobben er kunde der allerede, men men...) Dagen etter fikk vi antistatisk pose i posten og sende inn hovedkortet. Få dager etter fikk vi kreditt på dette. Dette beviser jo bare at det ikke er så vanskelig å få retten sin, så lenge man følger spillereglene. Om man bryter disse, så blir det vanskelig å få igjennom sin sak, nettopp slik at de som faktisk følger fastsatte regler blir behandlet riktig.

Men spør gjerne Kompett sin kundeservice om rabatt på et nytt HK. Bare vær vennlig og blid så er det en mulighet for at det går bra. Jeg har udelt positive erfaringer med Komplett sin kundeservice, selv om det samme ikke kan sies om karene som sitter på Norek sin kundeservice (arrogante folk).

Lenke til kommentar

når mitt HK gitt til helvette da pga. stor og tung cpu kjøler som hadde tatt noen kretser på hovedkortet.

Så tok jeg helt automatisk på den antistatisk posen. Nå som jeg leser denne tråden er jeg glad for at jeg gjorde det. :yes:

Fikk faktisk nytt hovedkort pga tung cpu kjøler. lenge leve pcutstyr.no :w00t:

Lenke til kommentar

Ja, pcytstyr.no er er en hyggelig butikk å handle med.

Blir nok flere bestillinger derfra :)

Men seriøst, antistatisk pose er en selvfølgelighet.

Å ikke bruke dette, er komplett idioti.

Komponenter kommer ikke i antistatisk pose for morro skyld, bare så du vet det.

Så det er bare å innse at du har driti deg ut, bestille nytt hovedkort og være glad til. Du har sikkert lært et og annet :tease:

Lenke til kommentar
Ja, pcytstyr.no er er en hyggelig butikk å handle med.

Blir nok flere bestillinger derfra :)

Men seriøst, antistatisk pose er en selvfølgelighet.

Å ikke bruke dette, er komplett idioti.

Komponenter kommer ikke i antistatisk pose for morro skyld, bare så du vet det.

Så det er bare å innse at du har driti deg ut, bestille nytt hovedkort og være glad til. Du har sikkert lært et og annet  :tease:

5550262[/snapback]

Kan vel ikke si at gutten har "driti" seg ut, men at det var dumt å ikke legge pruduket i antistatisk pose er nå så...

Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg mannen har gode poenger, og husk! Vanlige mann i gata tenker ikke slik som dere, sett dere inn i hans situasjon, og hans viten i saken, så skjønner dere kansje mere...

Dessuten er det jo opplagt at HK er defekt før det ble sendt inn... Så sno sno den som kan sno seg mest...

Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg mannen har gode poenger, og husk! Vanlige mann i gata tenker ikke slik som dere, sett dere inn i hans situasjon, og hans viten i saken, så skjønner dere kansje mere...

Dessuten er det jo opplagt at HK er defekt før det ble sendt inn... Så sno sno den som kan sno seg mest...

5550406[/snapback]

Poenget er ikke hva mannen i gata kan og vet, men at når han først hadde registrert returen via web, så fikk han beskjed om å ha rett innpakkning.

Sno deg du :thumbup:

Lenke til kommentar

5550406[/snapback]

Poenget er ikke hva mannen i gata kan og vet, men at når han først hadde registrert returen via web, så fikk han beskjed om å ha rett innpakkning.

Sno deg du :thumbup:

5550516[/snapback]

^^ Men uansett, må da gå ann å være litt runde i kantene begge veier... Og en ting til, en tråd som denne er aldri bra for noen :p

Lenke til kommentar

5550406[/snapback]

Det er ikke opplagt at HK er defekt før det ble sendt inn. Det er kanskje det i dette tilfellet, men jeg skal love deg at Komplett og andre store butikker bruker myyye av tiden sin på teknisk til å teste ting det ikke er noe i veien med, nettopp fordi kunden ikke vet å feilsøke på ting, og tror at prosessoren er defekt siden man får virus på PCen osv.

Den vanlige mannen i gata har heller ikke bygd PCen sin, og har ikke over 700 poster rundt om kring på forskjellige fora som omhandler PC og PC-bruk.

Det den vanlige mannen i gata kanskje derimot gjør, er å lese vilkårene for å sende inn en vare i retur dersom han ikke har alt helt klart for seg.

:)

Lenke til kommentar

Det er akkurat slike brukere vi ikke trenger, de har ikke peiling, følger ikke hva komplett anbefaler/krever, og har heller ikke snev av sunn fornuft.

Disse kundene koster mye penger for nettbutikkene.

Ergo koster de mye penger for OSS, kundene til nettbutikkene.

Ser de at de tjener for lite på salget, vops, opp litt med prisene.

Lenke til kommentar

Alle komponenter skal ligge i antistatisk pose når de sendes i retur, så du har en dårlig sak. Men det at "testbenken" deres kan ta skade høres ut som tåke prat. Mest sansynlig så har ikke komponentene tatt noen skade selv om de ikke har vært pakket i antistatisk pose. Den er der for å gi ekstra beskyttelse. Men regler er regler og de informerer deg ganske tydlig på websidene. Så du har ikke vært utsatt for noe "Komplott", bare en helt vanlig kjip RMA sak. Så vet du til neste gang.... ;)

Lenke til kommentar
En ting er garanti den kan nokk falle bort, men kan reklamasjonsretten gjøre det?

5551068[/snapback]

Jo, reklamasjonsrett er forbeholdt produksjonsfeil. Siden varen er fraktet uten beskyttelse faller ogsaa reklamsjonsrett bort siden det er en viss grad rimelighet at det kan komme skade som ikke kan beregnes som produksjonsfeil. Og da sitter andre med ansvar. F.eks kjoeperen.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Men ER dette den vanlige mannen i gata da ?

1. Han har tydeligvis vært på hw.no forumet enstund og lest (antall poster)

2. Han har bygget maskinen sin selv?

3. Det står i absolutt alle brukermanualer til hk, lydkort osv at antistatisk pose er svært viktig.

4. Det står med store bokstaver på komplett.no om antistatisk beskyttelse

Så jeg stiller meg kritisk til han er like uvitende om datautstyr som bestemor.

Og sende inn komponenter til komplett uten a.pose sier seg selv. Komponentene er behandlet feil og ergo frafaller garanti. Komplett vinner denne saken med glans.

Bruker bør bare lære av dette, og starte på nytt. Trolig er ikke alle komponentene hans defekt, så de kan nok brukes.

Lenke til kommentar

Selv om har xxx antall innlegg på forumet, så ser det jo ikke ut til at han har lært noe eller kan en dritt om data.

Selv en amatør kan jo gjøre bedre (åpner den tomme HK esken, ser at det ligger en stor pose som passer perfekt til HK der. Nei den er sikkert for å legge manualen i :tease: )

Han må bare innse det, han har driti på draget.

Jeg vil ihvertfall ikke være med å sponse denne karens dumme handlinger, som jeg jo gjør ved å handle på webshoper.

Edit: Det kan se ut som han gjør dette bevisst for å tøye grensene og lage en sak utav det.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Nå syns jeg folk overdriver her. Trådstarter har da ikke vært kranglete her, og har heller ikke svart på en stund. Han har vel høyst sannsynlig innsett sine feil, og jeg syns absolutt ikke han tøyer grensene på noen måte. Han har bare gjort en feil, og stiller spørsmål til om det kan være noe annet enn bare hans feil.

Men hvis trådstarter fortsatt skal hevde at han har sitt på det rene, i og med at han er så avhengig av denne PC´en at han ikke rakk å sjekke returvilkår.

Hvem kjøper PC over nett når man er veldig avhengig av at akkurat den funker hele tiden? Hvis man ikke kan forholde seg til ~1 uke reperasjon + postgang bør man ikke handle fra nettbutikker. Det man trenger da er en dummy-avtale med Dell som gir deg en reparerekåt tekniker på døra så fort høyre museknapp knirker litt feil.

Lenke til kommentar
Jeg vil ihvertfall ikke være med å sponse denne karens dumme handlinger, som jeg jo gjør ved å handle på webshoper.

5551513[/snapback]

Flott, slutt å handle på webshopper. Og slutt å syte over hvor dumme folk er i samme slengen. Mannen glemte antistatisk pose, men slår antageligvis herr Kremt ned i støvlene når det gjelder sosial intelligens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...