Gå til innhold

Zelda er årets dårligste spill

Bandidos-Pelle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har henta ned så mange filmsnutter jeg har funnet fra spillet, og må bare si at det ser sinnsykt kult ut.. Hadde det ikke vært for at jeg skal kjøpe en gamecube bare for å spille Super Mario Sunshine, ville jeg kjøpt den for Zelda.. :smile:

Lenke til kommentar

Heisann!

Lurte på om noen kunne fortelle meg hva som er så spesielt med Zelda. Har prøvd super-nintendo versjonen for lenge siden og da ble jeg ikke akkurat hekta kan man si.... Er ikke gameplayet noe likt som Mario/hack&slash? Hva er det som er så appellerende med det?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-17 15:36, skrev Roamer:

Quote:

Den 2002-09-17 15:20, skrev The man!:

men jeg synest de burde la link se ut slik han alltid har gjort.

Det er nettopp det de har gjort. Se på SNES, NES(-2) og Gameboy versjonene.

det er ikke sånn han ser ut, han ser ut slik som på tegningene.

Lenke til kommentar

mario er jo genialt. hack&slash som du kaller det er genialt. Beste spilla på nintendo er jo castlevania (og jurassic park for snes)

Nintento har skjønt at de ikke kan konkurrere med pc når det gjelder rl-gfx og starter med noe litt mer spesielt som jeg synes er en fin vri. Gfx-en på consoles er annenrangs, så hvorfor ikke være litt kreative med det man har?

Lenke til kommentar

Quote:

Nintento har skjønt at de ikke kan konkurrere med pc når det gjelder rl-gfx og starter med noe litt mer spesielt som jeg synes er en fin vri. Gfx-en på consoles er annenrangs, så hvorfor ikke være litt kreative med det man har?

Du har tydeligvis ikke sett Resident Evil, Metroid Prime, Eternal Darkness, Star Fox Adventures o.s.v. :smile: Dessuten er Zelda teknisk sett veldig imponerende.

Lenke til kommentar

Uff, ikke selg skinnet før bjørnen er skutt!

Jeg må si og at først var jeg skuffet over forandringen i grafikken, først så verden det glimrende klippet fra spaceworld og så dette.

Jeg vil derimot ikke kalle dette en dårlig ting, viss de ikke bruker utrolig mye tid på grafikkmotoren (det er vel kansje lettere å lage celshaded enn syk 3d grafikk?), har de kansje brukt mer tid på gameplay og varighet. Hadde zelda på 64 og det var det beste rollespillet jeg har spilt på konsoll. Grafikken har lite å si hvis du får et spill som er kansje dobbelt så langt som zelda 64 og enda bedre gameplay! Dessuten, hvis du ikke klarer å tenke på å spille nye zelda, kan du faktisk anskaffe deg Star Fox Adventures som kommer ut om ikke alt for lenge, det er mer som zelda 64 og god fin 3d grafikk :grin:

Lenke til kommentar

Grafikkmotoren var vel, så vidt jeg vet, på plass. Så de bildene man fikk se på Spaceworld var en demonstrasjon på hva Gamecube kunne gjøre Real-time. Avgjørelsen om den visuelle stilen ble vel tatt senere. Det er ikke nødvendigvis lettere å lage god cel-shaded grafikk i forhold til realistisk.

Så vidt jeg forstår, så ble stilen forandret fordi det var bedre for gameplayet, men også fordi denne stilen passer bedre til Zelda-universet.

Lenke til kommentar

Den som postet dette, er tydlig vis ikke helt bra i hodet. Å utrope et spill som ikke en gang kommer ut i år(bortsett fra kanskje Japan, Februar i USA), som årets værste spill er i seg selv ikke det smarteste mann kan gjøre.

Og siden det faktisk er Zelda (eller Celda) det er snakk om, gjør ikke saken bedre.

Diskusjonen om cel-shading er bare et spørsmål om smak og behag. Somme gamere hater cel, mens andre digger det.

Grunnen til at Zelda ble "Celda", var at Shigeru Miyamoto ikke likte retningen som Zelda Y2K demoen (det Zelda footage som viste et mer "voksent" Zelda spill under Spaceworld messen) tok. Det var etter Shiggy for likt Zelda OoT og MM på N64, med bedre grafikk.

Så Shiggy valgte å sette Zelda Y2K på is, og bytte til en mer tegneserie aktig stil, som han mente vile gi ny gameplay muligheter, og vere med på å gi serien friskt liv.

Om han hadde rett, eller ikke får nå vi se. Men å si at Celda kommer til å suge, bare fordi somme av dere ikke liker grafikk stilen, er bare idiotisk. Av alle medier som har sett spillet i action, så har jeg ikke hørt, lest, eller sett en person som synest at spillet var elendig. Tvert imot, EGM kåra Celda som det beste konsoll spillet på E3!

Ikke bare fei vekk Celda bare fordi det ikke har bøtter med blod, og lett kledde damer med store bryster, som somme spill har for dekke over det faktum at de er generiske, uorginale og middelmådige.

Celda kan godt vere et kunst verk av de store, men simple mennesker er ofte så trang synte at de ikke kan verd sette som faktisk er bra!

BtW, det ryktes at Zelda Y2K ikke er død, men at Nintendo planlegger et nytt Zelda. Så kanskje alle dere som syter over grafikken til Celda, kan endelig få noe som passer til deres smak.

In the land of Seatle, in the fires of Microsoft, the dark lord Bill Gates forged, in secret, a master OS, to controll all PCs. And into this OS he put his greed, his malice and his will to dominate all computer media.

One OS to rule them all.

[ Denne Melding var redigert av: HardCubed på 2002-09-21 17:56 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...