Bandidos-Pelle Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Det er sikkert mange som er uenige med meg når jeg er ferdig med dette temaet, men jeg vil si min mening: Jeg hadde Zelda på N64 og syntes det var et glimrende spill, men når jeg har sett det nye Zelda spillet begynner jeg å spy. Spillet ser totalt meningsløst ut, samtidig som det ser ut som det er laget i "paint". Grafikken ødelegger spillet, det første jeg tenkte på når jeg så spillet var at det lignet noe fælt på Super Mario på Gameboy. Grafikken er så stygg at man får vondt i øynene. Jeg BRYR meg om gameplayet, men det kan ikke hjelpe i Zelda. Alt det derre crappe om at grafikken ikke ødelegger gameplayet er noe av det latterligste jeg har hørt. Spillet ser ekkelt og stygt ut. Jeg begynner å lure på om Shigeru (hjernen bak Nintendo) begynner å bli litt senil gjennom årene. Jeg skal ikke kjøpe spillet. Om dere er enige eller uenige med meg vil jeg gjerne vite. Takk for meg! _________________ Gamecube er best, ingen protest [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-09-16 11:04 ] Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Fullstendig enig! Jeg elsket Zelda- spillene på N64! Grafikken i det nye Zelda- spillet gjør meg dårlig... Ikke bare er grafikken Cell- shada (noe som kan funke i noen spill) men alt er modelert stygt som juling! Link ser ut som en dverg- tøybamse med to trestokker som bein og øyer på størrelse med middagsasjetter... Nei... jeg blir rett og slett deppa... :sad: Lenke til kommentar
Codswallop Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 er det gamecube dette nye zelda er på? Iallefall.. Jeg har heller alrdi vært noe fan av cell shading. jeg vet ikke hva det skal være så bra for.. kanskje på disneyspill hvor figurene skal se tegnede ut, men hvor ellers??? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 kjøp dere xbox, xbox LIVE kommer om noen måneder, og det kommer til å bli RÅTT!! de har endret grafikken på zelda fordi det er laget for barn, akkurat som gamecube. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 laget for barn...bla bla bla...flere grunnløse påstander? Celshadinga ble utført pga at det skulle fremheve gameplayet...kanskje vente til du kan prøve det før du kan kalle det årets verste spill? Jeg skal le når alle lovpriser spillet når det har kommet ut. (og det er veeeldig lenge til, så de har god tid til å perfeksjonere det) Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 du og! Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Synes grafikken ser fet ut. Kul stil. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Desidert uenig. Zelda spillene har tradisjonelt sett alltid hatt en tegneserie-aktig stil, med mulig unntak i "Ocarina of Time" og "Majora's Mask". Og hvis du tenker deg om så ser du at "Ocarina of Time"- grafikken også har karikerte undertoner. Det nye Zelda har en stil som minner svært mye om "A Link to the Past", som regnes for å være det beste Zelda-spillet noensinne. Jeg er ikke uenig. De som har vært så heldige å få spilt spillet sier at det er utrolig fett og at grafikken er utrolig. Nintendo har laget en helt ny grafisk stil, som rent teknisk sett ikke kan kalles for cel-shading. Jeg anbefaler deg å sjekke ut noen nyere filmer av spillet i aksjon og lese noen "impressions" før du gjør deg opp noen endelig mening. Eller i beste fall, prøve det. Det er litt synd at det er så mange som synes at grafikken må være realistisk for at et spill skal være bra. _________________ Jon Are Dahl Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-09-16 06:34 ] Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Kjøp spillet når det kommer. Spill igjennom det og gjør deg opp en mening da. Jeg har sett nok av nisser som tror grafikken betyr alt. Slutt å klag! Folka har peiling på hva de gjør! Hadde Celshadinga gjørt Zelda til et dårligere spill hadde de ikke brukt det! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 for å vere ærlig så liker eg ikkje cell shading...men spelet kjem eg nok ganske så sikkert til å kjøpe meg Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 grafikken passer til spillet da, en ser med en gang at det er ett barnslig spill på grafikken - det er ike det at en tar feil mellom zelda og resident evil nå ^^ Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-16 09:29, skrev mrxzero:Kjøp spillet når det kommer. Spill igjennom det og gjør deg opp en mening da. Jeg har sett nok av nisser som tror grafikken betyr alt. Slutt å klag! Folka har peiling på hva de gjør! Hadde Celshadinga gjørt Zelda til et dårligere spill hadde de ikke brukt det! og det samme sier nå jeg. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 jeg er 99% enig med ID:1! jeg elsket Zelda 5 & 6 på Nintendo 64, og da jeg fikk se den første filmen fra zelda 9 holdt jeg på å kaste meg ut vinduet. hadde de ikke gjort det med zelda hadde jeg eid en gamecube i dag. det blir sikkert et bra spill, med tanke på historien og slikt, men det er jo TEGNESERIE! Som andre sier, grafikken betyr ikke alt, men...men [ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-09-16 21:53 ] Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 så hvis de kan velge å føre Zelda-spillene videre med realistisk grafikk og la det gå på tvers av å ha grafikk som stemmer overens med historien, eller å ha Celshading som visstnok skal åpne for å skape en god historie som samsvarer med grafikken....så ville altså Grafikken kommet før en grafikk som kunne videreføre gameplayet? De sier jo gang på gang at de valgte celshading fordi de følte det forsterket gameplayet og historien bedre. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 hvordan kan grafikken ha noe å si på historien? er det en spesiell type sverd som man får muskelsvikt hvis man prøver å tegne den litt realistisk, mens hvis man tegner den tegneserie aktig, så går det fint? Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 vel for å si det slik...hvor enkelt blir det å skape stemningsfulle steder med celshading i forhold til realistisk hvis du skal skape massevis av ansiktsutrykk blant annet? Vent og se til spillet er ute! Eller i det minste sjekk ut en god del av de gode videoene der ute. Jeg har full tillit til at spillet blir bra slik det blir laget, men selvfølgelig.. Et realistisk Zelda hadde heller ikke vært å forakte. Er Celshading det beste for spillet..så er jeg fornøyd slik det er.. Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Problemet med Zelda er ikke at den utnytter cel-shading eller at stilen er tegneserieaktig. The Legend of Zelda har alltid vært en "tegneserie". Problemet for mange, tror jeg bunner i at Zelda har gått fra tradisjonell japansk anime/manga stil til en mer simplistisk form ala "South Park" og "Beavis & Butthead". Stilen *har* faktisk masse å si for atmosfæren i et spill, og mange som har spilt Zelda siden barndommen kjenner seg rett og slett ikke igjen lenger. Ellers må det nevnes at det finnes mange eksempler på spill som bruker celshading, men som også kan appellere til et mer voksent publikum, f.eks disse: Jet Set Radio Future http://www.planetxbox.com/features/reviews...002/jsrf/02.jpg True Fantasy Live Online http://www.gamer.no/bilder/xbox/true_fanta...line/tflo01.jpg Sammenlikn så med bilder av nye Zelda: http://cubemedia.ign.com/cube/image/zeldag...gc_080302_2.jpg ...og det bør være klart hvorfor så mange reagerer. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 jeg digger cel-shading, men det ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. bare spill jetsetradiofuture, så ser dere hva jeg mener. første gang jeg så bilder av det nye zelda spillet synest jeg det var helt teit. men etter å ha sett en in-game video skiftet jeg mening. cel-shading passer perfekt. men jeg synest de burde la link se ut slik han alltid har gjort. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 15:20, skrev The man!:men jeg synest de burde la link se ut slik han alltid har gjort. Det er nettopp det de har gjort. Se på SNES, NES(-2) og Gameboy versjonene. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Ellers må det nevnes at det finnes mange eksempler på spill som bruker celshading, men som også kan appellere til et mer voksent publikum, f.eks disse: altså, zelda er barnespill - derfor bruker de ikke resident evil grafikk. men zelda ville nok vært mye kulere med manga enn med den ms-paint som det er i nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå