Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Står at jeg er tilkoblet, men ingen kontakt

Anbefalte innlegg

Hei, har et merkelig problem her nå.

Det har seg slik at jeg og dama skal bo i leiligheten til pappa, siden han er spania.

Vi hadde med og data`ne våre, pappa har bare en pc, så jeg tok ut den kabelen som sto i nettverk kortet hans, og satte det i en router/switch (sånn at man kan være fler på samme nettverk)

Koblet til og alt ser ut til og være i den skjønneste orden, inntil jeg skal åpne nettleseren. ingen ting skjer...

prøver og logge på msn, fortsatt ingen kontakt..

Sjekker nettverks koblinger på kontrollpanel og når jeg sjekker status der så står det at jeg er tilkoblet, den telleren som teller bytes motatt og bytes sendt går også..

Prøve også pc`n til dama alene på nettverkskabelen i dag og da skjedde det akkurat som i går, bortsett fra etter en restart, da kom det opp: dårlig forbindelse eller ingen kontakt med nettverket (noe i den duren)

Begynte og bli redd for at noe var ødelagt, og koblet til pc`n til pappa. den gikk rett på nett...

Jeg har sjekka at kablene er satt i osv..

La også merke til at pappa hadde usb utgang/inngang på modemet sitt, et motorola modem..

Han har UPC nettverk, hvis det er til no nytte..

Alle datane har xp, pappa har home, og jeg og dama har pro.

Håper noen kan redde de kommende ukene for oss :thumbup:

edit: er bredbånd det er snakk om

Mvh Kim og Elisabeth

Endret av Kanskje tsx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tanke her er jo at du muligens har ett Motorola Surfboard modem fra UPC. Om du har Motorola Surfboard så vil det lønne seg å ta strømmen på det modemet i ca ett minutt før du kobler til routeren. Har du konfigurert routeren ved å gå inn på webgrensesnittet til den? - Eller har du ett router modem fra UPC?

Mvh,

Sylvarius

Lenke til kommentar

prøvde og koble til pc`n til pappa via routeren, men da kom jeg ikke på nett.

uten routeren kommer jeg på nett med pc`n til pappa, men verken min eller elisabeth sin.

Er Motorola surfboard ja, har ikke konfiguert noe som helst.

Skal prøve og ta av brannmur, og det med strømmen på modemet nå.

Hvordan sjekker jeg om pc`n mottat ip automatisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...