Gå til innhold

GeForce 7800 GS lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Linken var postet tidligere, men jeg gjentar:

Club3D 7800GS AGP - 2490,-

Litt stiv pris da, men om man kan åpne pipelines o.l. er kortet interresant.

Trodde GF7800 aldri ville komme på AGP, gledelig nyhet altså :)

5541880[/snapback]

Syns ikke det er noe stiv pris når 6800GS koster rundt 2300kr. Det er tilbud nå på netshop til 2095kr. Vil nok se det nedi 2000kr når GeForce 7900 kommer i mars.

Lenke til kommentar
3000 kr for å oppgradere mitt gamle AGP system med denne bastarden, minus de 25 kr i tomflasker jeg får for 9800Pro'et som sitter der nå...  :hmm:

5540664[/snapback]

jeg har endel tomflasker i kjelleren nå.. minst ett par hundre i flasker.. du kan få de for kortet ditt.. :cool:

Lenke til kommentar
Dette betyr kanskje at mitt 6600GT blir pensjonert før resten av maskina. Men er det hensiktsmessig med tanke på at jeg kun har en Barton 2800+?

5540228[/snapback]

Ja, en barton 2800+ er nok til å få 6600GT til å makse ut i mange spill og situasjoner. En oppgradering til 7800GS vil sikkert gi en god ytelseøkning, spesielt i oppløsninger over 1024x768.

5540262[/snapback]

Aiaiai, med tanke på at jeg ga 2200,- for mitt 6600GT i sine dager og man kan få dette for 2499,- og dermed øke levetida på den gamle slitern med et år til så skal jeg virkelig sette mine små grå i sving for å finne en måte å få spadd opp gryn til dette snaskens kortet veldig fort :w00t:

Eller vente 1 mnd til for å se om det går litt ned i pris :roll:

Perfekt timing fra nvidias side vil jeg si, siden Oblivion er rett rundt hjørnet, og det bør vel komme til sin rett med dette kortet innabors vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Noe mer seriøst: Jeg har X700Pro 256Mb og jeg lurte på om dette kanskje kan være en god "deal", for en stakkar som har AGP, å kjøper 7800GS AGP?

5543865[/snapback]

Det virker som X700 Pro er betydelig tregere enn geforce 6800 Ultra. Link

7800GS er jevnt over bedre enn 6800 Ultra. Link

1+1=2 og 7800GS blir nok et betydelig løft i ytelsen fra ditt X700 Pro.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
AGP dør aldri! Viva la AGP! :D

Noe mer seriøst: Jeg har X700Pro 256Mb og jeg lurte på om dette kanskje kan være en god "deal", for en stakkar som har AGP, å kjøper 7800GS AGP?

5543865[/snapback]

7800GS kommer til å banke gørra ut av 700Pro-kortet. Så det er absolutt en god deal. :p

Lenke til kommentar

Hørtes jo fint ut, har egentlig tenkt å gå over fra A til 939 og det billige kombi kortet til asrock. Men det som dreger ned hele systemet er nå den Sempro2600 min som ikke vil noe klokking, så får vel oppgradere vist man nå ikke dumper over en bedre cpu brukt. :hrm:

Lenke til kommentar

Vell, idag så har det vore kriging mellom webshoppane og når det solgte det for 2500kr så blei eg litt for frista :)

Så nå håper eg bare at det ikkje støyer for mykje. Bestilte meg nettopp Antec p180 med Antec TruePower2 550 i tillegg. Oppsettet eg har nå støyer jo altfor mykje.

Lenke til kommentar

arnesen:

Det spørs helt hva du skal kjøre systemet med. Hvis du vil kjøre cpu intensive oppløsninger så er det ikke sikkert at et nytt skjermkort vil gi den forventede ytelsesøkningen osv.

Kjører du din CPU på stock så spørs det om et 7800GS er verdt det. Jeg ville heller ventet med alt eller oppgradert alt nå hvis vi tar din CPU som utgangspunkt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...