CaSh Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg har lenge tenkt å kjøpe et nytt hovedkort og prossesor mm, men jeg har lyst til å vente til Seriell ATA kommer ut, slik at jeg slipper jumper pisset. Har hatt SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mange problemer med jumpere at det ikke er mulig. Noen som vet når Seriell ATA kommer ut? Jeg har hørt snakk om at det skulle vært rett rundt hjørnet, men jeg føler at jeg har venta i all evighet. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 prøv rundt april. Det kommer adaptere for å bruke vanlig HDD på det men hva er vitsen? Uansett kommer det innstikks kort samtidig. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hva er seriell ATA? Noen som kan forklare dette. Bare hørt mange snakke om det. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Vel, jeg vet to ting om seriell ATA. Det først er at det er raskere enn dagens IDE og det andre er at dagens flate IDE kabler blir erstattet med runde kabler. Er ikke 100% sikker på dette, men jeg mener å ha lest et eller annet om seriell ATA. Telcontar Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Kan jo alltids sjekke ut den offisielle siden: http://www.serialata.com/ Der står det meste... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Ang. innstikks kort til S-ATA, dette blir litt vanskelig da PCI busen ikke kan transportere mer en 132MB/s og det kan jo IDE levere idag, og da blir jo vitsen med 420MB/s (?) liksom borte...... i første omgang da. Det kan jo hende du kjøper svindyre S-ATA disker det første året for å kjøpe nytt HK og bruke dem på disse etter 1 år når diskene er billige...... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Man får vel paralellkoble flere kort da, eller lage et AGP-kort;) Uansett kan vel ikke harddiskene holde den hastigheten ved vanlig lesing. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Serial ATA har en båndbredde langt over dagens PCI bus, men med 3GIO som kommer i løpet av 1 år eller så er vi sikret plenty av båndbredde. Serial ATA kommer neppe til å slå særlig igjennom før midten/slutten av 2002. Det skal vistnok finnes i Intel's nye ICH4 southbridge som kommer neste sommer - da mange hovedkort nok vil komme med både paralell og serial ATA. Fordelene er serial (smal) tilkobling som gjør kablene smidigere og tar mindre plass på hovedkortene, for uten hastighet og kabellengde. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Quote: On 2001-12-06 10:14, PIIIpower skrev:Ang. innstikks kort til S-ATA, dette blir litt vanskelig da PCI busen ikke kan transportere mer en 132MB/s og det kan jo IDE levere idag, og da blir jo vitsen med 420MB/s (?) liksom borte...... i første omgang da. Det kan jo hende du kjøper svindyre S-ATA disker det første året for å kjøpe nytt HK og bruke dem på disse etter 1 år når diskene er billige...... tror instikks kort primært vil være for andre veien: for å kunne bruke gamle disker på nye hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå