Siomir Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har bare en ting å si til NRK: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!1111oneone akkurat som å skatte ikke er nok...fy )/#"..lolol...etter å ha lest den lisens siden så lo jeg godt...men samtidig provosert og følsen av hat og indre sinne....men latteren gjorde sitt! Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hei! Tror dere regjeringen betaler lisens til staten? Nei Nei De bruker heller de 2000 på en ekstra kasse vin til kveldens fest på luksus yatchen (eller ossen det nå skrives) Det sammen er det sikkert med ledelsen til NRK, de faiker papirene bitte litt og slipper unna lisenes til staten. Norge er ikke det perfekte landet alle tror det er. Hvorfor kan ikke norge ha det som Estalnd? I Estland betaler man maks 150 Estiske kroner i måneden( for å ha antenne tilkobling), vet det er 1800kr i året, men så for man MYE mer TV for prisen. For den dyreste pakken betaler man altså 150=60-70 kanaler, inkludert de som kommer etter klokka 1. Det billigste alternativet er på 40EEk=ca 20 kroner i måneden for å ha 20 kanaler. Hadde funka fint det i nOrge også. Uansett Lisens drit er no piss 100NOK = 50EEK (estiske kroner) mvh Zaimmer Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Da den siste NRK lisensen tikket inn til meg i forrige uke, var den på 1000 kr.1000 kr (kommer en ny lisensregning i september...) for en kanal som jeg ser veldig lite på, er ikke akkurat så fristende å betale. Dessuten er jeg student... Dermed går jeg over til å bruke tv kort på den stasjonære pc'en. Problemet når det gjelder tv kort er at det står veldig lite informasjon om dem på nett (ja jeg har brukt google), det fins nesten ikke omtaler om tv kort. Hvis man finner noe informasjon, så er kortene gjerne av den billige typen. Etter å ha lett i ett par dager, havnet jeg på dette kortet, men det er analogt, og ikke digitalt. Skulle gjerne hatt tak i ett digitalt kort, men siden nettsteder (komplett, psdata, etc..) ikke har digitale kort inne, så får man takke seg til dette foreløpig.. Hvis noen skulle vite om ett bra digitalt tv kort, så si gjerne ifra, siden jeg har bestilt tv kortet idag så det er fortsatt muligheter for meg å skaffe seg noe annet. 5539660[/snapback] Du slipper ikke unna lisensen av den grunn http://www.nrk.no/lisens/3167955.html 5539755[/snapback] Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men jeg er ikke mindreårig (er 18), jeg bor hjemme, er ikke trygdet og har ikke studielån. Jeg skal ikke betale egen lisens? Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg har tenkt å kjøpe en lcd tv til å koble til pc'n og streame kanaler(inkludert nrk(TVnoo)) og fotballkamper å sånt. Må jeg betale lisens da ? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 NRK er håpløse. Kommer aldri til å betale en lisens frivillig når jeg engang skaffer meg egen hybel og TV. TV-kort er nå bestilt, får studielån, og NÅDE den som kommer på døra for å kreve inn noe som helst! Hvis NRK hadde orket kunne de lett ha lagd et system som registrerer hvor mange NRK-minutter hver lisensbetaler ser, og dermed hatt en mer fornuftig ordning på dette. Forøvrig er dette med "mulighet" helt på jordet. Manglende alibi (altså mulighet) er langt fra noen grunn til å dømme noen for en forbrytelse - stor eller liten. Dermed SKAL NRK være nødt til å bevise at den de mener skal betale lisens faktisk ser på den (dritt)kanalen, hvertfall i mine øyne. Forøvrig er jo dette den ultimate kampsaken for et politisk parti. Lov å fjerne denne galskapen, og stemmene vil renne inn i strie strømmer. Jeg kunne glatt stemt utelukkende for å få bort gørra. Etter å ha lest innleggene i denne tråden er jeg overbevist om at jeg ikke er den eneste. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg har tenkt å kjøpe en lcd tv til å koble til pc'n og streame kanaler(inkludert nrk(TVnoo)) og fotballkamper å sånt.Må jeg betale lisens da ? 6676617[/snapback] svart på tidligere men, så lenge det er tuner i tv'en så ja.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå