Gå til innhold

Til krig mot NRK: selger tv'en og kjøper tvkort

MrJavalava

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror du ikke forstod helt hva jeg mente radiated

tv2 må få flest mulig seere som du sier derfor kan de konsntrere seg om programer som de vet at noen få er spesielt intresert i ( reten ser bare på)

mens nrk lager programmer som de tror alle ser på og så er det få som ser dette programet ( intressen er midelmådig for dette programmet )

man hører jo stadig at nrk har flere sere på enkelte av programene sine

det er mange serier på tv2 som ikke er spesielt intresenge men de r i hverfall bedre en det søplet som nrk sender.

et eksempel :

jeg fulgte med star treek.

Da de avslutet sesongen så forsatte episoden inn i neste sesong . nå venter jeg til de forsetter med denne serien.

episoden kommer ikke på dvd på en stund enda.

når kommer nrk til å sende disse serien . er jeg heldig så sender de filmene. de er bare det at jeg ikke kan uske at nrk har send noen av disse filmen noen gang.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke vi som ikke vil se på NRK slippe og betale lisens?

De må da kunne ta vekk muligheten vi har for å se på dette på et eller annet vis :hmm:

5664992[/snapback]

Hva med oss som ikke KAN se på NRK? Det beste jeg hittil har fått til her jeg bor nå er ENTEN lyd eller bilde på NRK1. NRK2 kan du bare glemme her innerst i fjorden.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke vi som ikke vil se på NRK slippe og betale lisens?

De må da kunne ta vekk muligheten vi har for å se på dette på et eller annet vis :hmm:

5664992[/snapback]

Lisensen er knyttet til TV-mottakeren, ikke NRK. Derfor må du betale linsens selv om du ikke får inn NRK.

Elg-elg:

Jeg skjønte akkurat hva du mente, og du understreker det ytterligere i din siste post, men jeg er fortsatt uenig. TV2 lager ikke programmer for spesielt ineresserte. Det kan NRK finne på å gjøre, men riktignok ville det blitt helt galt om de BARE sendte programmer for spesielt interesserte, de er tross alt en annmennkringkaster.

Lenke til kommentar

Skal du slippe NRK lisens kan du gjøre følgende:

La vær å betale og håpe at det går bra, noe det bør gjøre såfremt du ikke kjøper parabol eller kabeltvtjenester.

Få din nåverende tv/videospiller eller annet matriell med tuner plombert og sende skriftelig bevis til NRK lisensavdelingen om ploberingen, en sertifisert tv repratør vil kunne gi deg dette.

Kjøpe en ren monitor, dvs. tv uten tuner del.

Alternativt kan du jo gå inn i politikken å prøve å endre lisens reglene på den måten. Såvidt jeg vet så er det ingen av de store partiene som er for fjerning av lisensen.

En liten digresjon; NRK lisensen koster nå drøyt to tusen kroner i året og det er varslet vidre oppgang i lisensprisen. Mtp. NRK sine prioriteringer er det ikke rart det er dyrt å drifte en statetelig kanal, høye lønninger, kun top of the line utstyr (ingen TCO der igården...)

samt vanvittige kostnader forbundet med royalties på diverse sports arangement. Samt at NRK også må oppfylle mange av politikerenes krav som f.eks nynorsk andel, stoff relatert og på samisk, lokalsendinger osv. Alle som har sett på sport på NRK har vel ikke klart å unngå at det i lang tid har vært utstrakt bruk av reklame før store sportsbegivenheter og andre happenings. Personlig så mener jeg at NRK må innse at de ikke kan gape så vidt som de gjør idag, noen steder må det kuttes. det naturlige hadde vært å beholdt fokuset på det Norske dvs. lokalnytt osv. Men insett at sportsarangemangene rett og slett koster mer enn det sameker og f.eks lansert en egen sportskanal sammen med f.eks TV2. For meg som er en diehard sport på tv hater så er det ergelig å tenke på at noe sånt som 70% av lisenskronene går til å dekke sport og sportrelaterte begivenheter.

Endret av wotg
Lenke til kommentar

Stream TV direkte fra nette folkens!

Bruk f.eks "tvkoo" som gjør at du kan se mange ulike kanaler (mest kinesiske, men de bruker også å sende noen norske). D funker ivertfall fett for meg som ikke ser på tv alt for ofte :thumbup:

Hvorfor i alverden stresse med tv kort??

Inviter lisensmanen hjem til deg, sett på nrk , og la han se "streama" tv sammen med deg. :tease:

( skulle likt å sett tryne på han da)

NB! Huska at å tilføye at han kan spise hele lisensavtalen før han stikker igjen!!

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar

Bruk f.eks "tvkoo" som gjør at du kan se mange ulike kanaler (mest kinesiske, men de bruker også å sende noen norske). D funker ivertfall fett for meg som ikke ser på tv alt for ofte  :thumbup:

Inviter lisensmanen hjem til deg, sett på nrk , og la han se "streama" tv sammen med deg.  :tease: 

NB! Huska at å tilføye at han kan spise hele lisensavtalen før han stikker igjen!!

5666573[/snapback]

Jeg prøvde her om dagen, men får ikke opp noe kanaloversikt e.l.

Lenke til kommentar

Syns nrk er ok jeg, ja mye suger der, men team antonsen og de greien der er konge!

Desutten så ligger alt ute på web spiller der, og betale lisens da du kan se så mange timer underholding gratis..... Skal du se web tv på tv koster det bare du åpner spillern :)

Men tv kort og prosjektor ftw! :!:

Lenke til kommentar

NRK er nødt til å inse at de gaper over for my.

jeg tror at FRP var det eneste partiet som var i mot tvlisensen.

desuten så er (av)giften konkuranse vridene. antagelig så har ikke nrk like mye penger å rute med som f.eks tv2. hvilken ande kanaler har fordeler av lisensen

hva troe dere skjer når nrk og tv2 kuter ut den analoge sendingen og vi som ikke har kabel/parabol må skaffe oss en digital motaker.

da blir det vel lisens pr motaker.

nrk har deuten en mye større stab av medarbeidere.

tro hva de finner på hvis alle går over til internet for å se tv ?

hvor vil man komme ut kostnadmessig.

og så er det vel ikke alle tvknalene som har sendinger eller filmsnuter på netet ?

radiated:

hvorfor synes jeg at de mest intresange serien ( som er ment for alle) er mest intresange går på tv2 . da må da tv2 gjøre en bedre jobbb ?

joda, tv2 sender programmer og filmer som jeg mener er baregnet for noen få.

hvor mange så på idol, tvpastoren( søndagsåpent) og de realitysereine som de har send : farmen, nr19 og søpelkongen.

bl.a så går farmen nå på tv2 Zebra

hva er hensikten med den forbsskede tvlisensen hvist pengen ikke blir brukt til å lage et tilbud til den smale grupen av serere ?

skal ikke dette dekes av felles kasen fra staten slik at alle er med å betale ikke bare de som betaler lisensen ?

de er så mye annet som også burde dekes av felles kassen men det er bare de lokale beflkningen som må betale for.

her i området krangler vi om ny hoved vei gjenom disktriktem som lokalbefolkningen må betale for . staten vill bare betale noen få prosent av det total beløpet.

så det må da ver enklast å begynne med tvlisensen - få den vekk

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Bruk f.eks "tvkoo" som gjør at du kan se mange ulike kanaler (mest kinesiske, men de bruker også å sende noen norske). D funker ivertfall fett for meg som ikke ser på tv alt for ofte  :thumbup:

Inviter lisensmanen hjem til deg, sett på nrk , og la han se "streama" tv sammen med deg.  :tease:  

5666573[/snapback]

Jeg prøvde her om dagen, men får ikke opp noe kanaloversikt e.l.

5668233[/snapback]

Husk at programmet bruker "bittorent" prinsippe (laster opp samtidig som ned).... Noen nettverk stenger av denne muligheten fordi den tar opp stor kapasitet.... :(

Jeg forutsetter da at du ikke har prøvd programmet på din egen nettlinje hjemme siden du fikk dette problemet...

Lenke til kommentar

jeg må bare si at politikerne har funet på mye tøv bare for å plage oss somtidig som de kan snike til seg noen kroner ekstra.

tvlisenesen er en av disse.

siden de vkl inføre skatt på bredbånd ,mobiltelfon og pc git fra rbeidsgiveren som du skal bruke i jobbsamenheng bare fordi du kan bruke det til privsate tihg ogsa - så blir det vel ekstra skatt og lisens på tv(kort) git av arbeisgiver også hvis det her noe med jobben å gjøre.

de prøvde seg jo på tvmobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...