Gå til innhold

Overklokking.no og Hardware.no blir ett

Anbefalte innlegg

Det hadde vært fint om ok ihvertfall hadde fått en egen samleside under hw.no For at ting kan bli litt mer ryddig. Ellers er det jo greit nok at ok nyheter og prosjekter blir fremstilt som nyheter på fremsiden av hw.no. Har en anelse om at hele ok sjela kommet til å forsvinne nå :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEIIIIIIII, da er det slutt paa kryotech kjolte Gf3kort og lignende sprell, naa gaar vi vel til tiden med, ja denne P4 kune overklokkes 50mhz, og artikkel slutt.

Hw burde i allefall ha en link til morsom ekstrem overklokking som en underside, ala Anbefalinger, Bruktmarked, blablabla, overklokking. :dribble:

Rest in Peace Overklokking.no, maatte sprellene deres leve for altid. :cry:

Overklokking.no var grunnen til at jeg skrotet min ferdigbygde Packard bell, og kjopte skikkelig utstyt for jeg klokket til royken og lukten av svidd hovedkort hang i luften. :cry::dribble:

Lenke til kommentar
Tror jeg er smart. Lenge siden jeg var inne på overklokking.no faktisk.

5539606[/snapback]

Samme her. Registrerte meg på ok.no. Men konverterte hit(hw). Var så mye mer guider og updates på forsida.

Høres ut som en grei ide. Men kommer dere til å lanser litt mer sære artikler slik som"hvordan lage automatisk boksåpner" o.l?

5540084[/snapback]

Ah, den artikkelen husker jeg :wee:

Lenke til kommentar

tror dette var smart. sjelden nye artikler på ok, og mange av dem havnet uansett hos hw også.

hvis de klarer å samle ok-relatert stoff under ett menypunkt er det vel å håpe at ok gjengen nå kan få kloa i flere komponenter til destruksjon etter at hw-gjengen har gjort sitt.

kan jo hjelpe ovenfor leverandører ol å ha en større side i ryggen, ikke bare være del av et nettverk..

Lenke til kommentar
det er kansje tanken bak sammeslåelsen?

Overklokking.no hadde en helt annen stemning en hardware.no har. Litt som en lokal sjappe isteden for et kjøpesenter...

R.I.P ~ overklokking.no ~  :cry:

5540706[/snapback]

Helt enig, er det noe som kan gjøres for og få tilbake ok.no eller er det svidd totalt sammen? :hmm::cry:
Lenke til kommentar
Synes dette var en dårlig ide! synes at overklokkingsrelaterte-ting kunne være på en plass og de som liker alt om mp3-spillere og moblitelefoner kunne hold seg på en plass! Dårlig trekk av HW.no dere bruker jo allerede masse av det OK.no tester!! ! :thumbdown:

-Haakie :cry:

5539813[/snapback]

Mobiltelefoner blir vel dekket av Amobil.no. Synes det er ganske naturlig å integrere OK i HW. Det har jo, som flere allerede har sagt, ikke akkurat flommet over av aktivitet på OK sine sider i det siste.

*edit*

Jeg er litt enig i at OK hadde en egen sjarm, men det er ingenting som skulle være i veien for at denne stemningen blir ivaretatt når artikkelforfatterne er de samme. Vi får bare håpe at redaktøren(e) tillater litt freske sprell. ;)

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Likte ikke dette,men var vel neppe annet å forvente etter at storkapitalen tok over, dette er vel bare første steg for mest mulig lønnsomhet.

Synd at Hardware.no og Overklokking.no ble et redskap for penger/makt og at entusiasmen er totalt borte.

Får håpe det finnst noen som kan starte et forum som kan bli et alternativ til dette selv om en vet at det ikke er enkelt å kome til når makten rår :hmm:

Lenke til kommentar

Litt synd dette. OK.no va en god side, kjipt å se at den no blir en del av HW.no. Synes HW.no har druknet i linker fra hele nettverke i det siste, går man inn der får man alt mulig som man ikke er intresert i, ikke bare hardware og pc relaterte linker. Håper at det fortsatt blir mulig å finne artikler fra de gamle Ok.no folkan, uten å måtte lete alt for lenge.

Kansje dere sku hatt en annen side som har link til de nye artiklene på nettverke?... Så slipper kansje HW.no å fungere som en slik side, å drukne i alt som har med spill, moblil, software, mp3 spillere og lignende. Vil kansje få mere fokus på hardware da?

Sies lite om hva som skjer med forumet no, den delen som tidligere tilhørte OK.no

Håper denne fortsatt overlever.

Overklokking.no R.I.P.

Lenke til kommentar
Likte ikke dette,men var vel neppe annet å forvente etter at storkapitalen tok over, dette er vel bare første steg for mest mulig lønnsomhet.

Synd at Hardware.no og Overklokking.no ble et redskap for penger/makt og at entusiasmen er totalt borte.

Får håpe det finnst noen som kan starte et forum som kan bli et alternativ til dette selv om en vet at det ikke er enkelt å kome til når makten rår  :hmm:

5549480[/snapback]

Det var da voldsomt til påstander du kom med der da...

Lenke til kommentar

Får håpe det finnst noen som kan starte et forum som kan bli et alternativ til dette selv om en vet at det ikke er enkelt å kome til når makten rår  :hmm:

5549480[/snapback]

Det var da voldsomt til påstander du kom med der da...

5551624[/snapback]

Er ikke i tvil om at det er dette som er tilfelle! Trist, men slik er det bare. Håper bare de klarer å lage en underavdeling her på hw.no

Lenke til kommentar

Nå har ikke Brønnøysundregisterne helt oppdatert informasjon, men såvidt jeg kan se der er det fortsatt styret dominert av "de gamle". Dermed er det ikke grunn til å tro at storkapitalen er blitt noe større enn det den har vært før.

Om noen er så blåøyde at de tror Hardware Online AS var en ideell organisasjon fra før så fortjener de aha-opplevelsen. Målet har nok vært å tjene penger lenge, og tro det eller ei, men den beste måten å gjøre det på er å levere det produktet som til en hver tid er best mulig.

Lenke til kommentar

Bara en tanke: jag går ofta in och ser efter produkter tester, priser mm. Det är Orcla som äger hardware samt overklokking och de lägger under sig mer net- sider. Sedan det mest troligt ligger någon proffit i detta, finns det risk att det mest troligt kommer att vara "pengarna" som styr och inte engagemang? Att recensioner och produkter ges bättre kritik än de førtjänar, för att få in kapital. Kanske som vinmonopolet där den som smører mest får varan vist fram i butikken.. :cry:

Lenke til kommentar

Om vi hadde vært subjektive og upolitelige så ville vi raskt mistet kredibilitet hos leserene våre. Jeg tror det er umulig å lure leserene uten å bli avslørt som kjøpt og betalt. Leserenes kollektive kunnskap overgår nok en hver artikkelforfatter så hvis noen skulle falle for bestikkelser så ville nok vedkommende blitt buet ut fra HW lenge før bestikkelsen evt blir avslørt.

At artikkelforfattere har egne meninger skinner nok gjennom både her og der, (f.eks AMD vs. Intel) men jeg har ingen grunn til å tro dette skyldes bestikkelser. Folk i forumet har også flust med egne meninger og er ofte uenige med artikkelforfatterene, men så er det folk som er enige også. Hvem har rett? Det vil alltid være uenigheter i forumet angående artikler uansett hva som sies og hvor uavhengig tester og artikler er.

Hvis HW (eller noen av søstersidene) hadde vært kjøpt og betalt så ville vi nok gravd vår egen grav. Så det å kombinere økonomi og journalistikk er ikke nødvendigvis noe som det lukter snusk av. Jeg tror det bare er en vei vidre for dette nettstedet: Beholde objektiviteten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...