cobreivi Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Jeg måtte installere windows på nytt etter infeksjon på min pc. Prøvde det meste av antivirus prog. Fulgte råd som beskrevet her på forumet. Men atter nei, virus og spyware var der fortsatt. Har brukt limewire å lastet ned mp3 osv. Så det er nok gjennom der jeg har fått plagene. Hvordan man egentlig forsvare seg mot trusler, er jeg nå i stor tvil. Blir ikke å bruke flere nedlasting programmer (Limewire osv) for min del. Håper i fremtiden at det kommer sikre, lettkjørte programmer som holder problemer unna. Mesteparten av tiden jeg jobber med pcèn er å oppdatere å holde orden på virus osv.. Noe lei og forbannet kan man si.. Endret 3. februar 2006 av cobreivi Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Husker du hva viruset hette for noe? i tillfelle det kommer på nytt, kan det finnes en manuell måte å fjerne det på EDIT: Ville nok forandra tittelen i henhold til 3-ords-regelen.. Før moderatorer stenger posten.. Endret 2. februar 2006 av HoaXed Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det er viktig å kjøre en bra brannmur, antispyware og antivirus program som kan ligge i bakgrunnen og passe på uten å stjele merkbart av systemressursene. Jeg gikk i den fellen selv, har vært lat med å scanne i det siste, og fant ut i kveld at jeg hadde 6 filer som var infisert av "Dataraper-B", som visstnok er en Trojan som bl.a. spres via noe som gir seg ut for å være spill, program eller vanlige patcher. Tredjepartsprogrammet Clicksaver, til Anarchy Online, var en av de filene, og det hadde også sneket seg inn i fler XP restore filer. Jeg måtte ta en reboot og så en lang og grundig deep scan for å bli kvitt det (!Avast). Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
cobreivi Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Beklager av feil emnetittel!! Tar til ettertanke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå