Swein Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg har en pc med xp 1900, 512mb sdram, MSI Geforce 4 Titanium 4600, Og asus hovedkort, og jeg har et program som heter Asus probe, og der står det: Cpu fan is below threshold. Hva vil det si? Hva betyr PCI? Hva er PCI? Hvor i kabinettet er cpu'en? Jeg sliter med at maskinen hopper ut av program og spill, kan det ha noe med at cpu'en er for varm? Sist det skjedde var den 58 grader.. JEg trenger hjelp! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Cpu fan is below threshold. Hva vil det si? Antagelig betyr det at prosessorvifta di går på et lavere turtall enn det Asusprobe har satt som grense. Quote: Hva betyr PCI? Hva er PCI? PCI = Peripheral Component Interconnect Dette er de hvite portene på hovedkortet hvor man setter inn kort (med unntak av skjermkortet). Quote: Hvor i kabinettet er cpu'en? Se etter en ribbe av aluminium eller kobber med en vifte oppå. Under den finner du cpu'en Quote: Jeg sliter med at maskinen hopper ut av program og spill, kan det ha noe med at cpu'en er for varm? Sist det skjedde var den 58 grader.. Så vidt jeg vet skal XP-prosessorene kunne kjøre fint på den temperaturen. Hvilket operativsystem kjører du? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 "Cpu fan is below threshold" betyr at hovedkortet ditt ikke liker at vifta di i strømforsyninga eller på prosessoren går under en satt antall RPM. Løsningen er å disable sensoren som måler RPM'n på den vifta. Dette gjøres i BIOS eller i Asus Probe. Lenke til kommentar
Swein Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Jeg har Asus A7V133-C Og kjører Windows XP.. Jeg har også windows 98 og 2000, på maskina...:smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå