Gå til innhold

"skuespillere som har død under inspilling"-tråden

Skribenten_

Anbefalte innlegg

har hørt mange historier om skuespillere som har omkommet underinspilling, enten av alderdom, ulykke... eller kanskje sykdom..

Når slikt skjer har jo de fleste filmer måtte forandre store deler av manuset, eller gjøre om filmen helt.

selv har jeg ikke så mange eksempler, men kanskje den mest kjente er jo Bruce Lee's plutselige død. og da måtte gjøre om hele filmen.

hva som var hans bortgang er det jo også mange spekulasjoner på.

en annen eksempel er jo hun i Matrix.. eller tar jeg feil..

noen som har noe de vet noe om.

post her da vell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje den mest klassiske noensinne er han som er avbildet i avataren min, Bela Lugosi.

Hans siste film ble den legendariske "Plan 9 from outer Space". Bela rakk bare å være med i 2 scener før han døde i en bilulykke. Kultregissøren Ed Wood nektet å ta opp scenene på nytt med en annen skuespiller. Løsningen? Resten av filmens spilles Bela Lugosi's rollefigur av kiropraktoren (med navnet Tom Mason) til kona til Ed Wood. Men, hvordan skulle de få han til å se ut som Bela Lugosi, de hadde jo trossalt ikke CGI på den tiden? Enkelt; få han til å gå med en kappe som dekket nesten hele ansiktet i resten av filmen.

Bela Lugosi:

lugosi.jpg

Den "nye" Bela Lugosi:

plan9.jpg

plan3.jpg

Genialt. RÌP Bela. :love:

Lenke til kommentar
Kanskje den mest klassiske noensinne er han som er avbildet i avataren min, Bela Lugosi.

Hans siste film ble den legendariske "Plan 9 from outer Space". Bela rakk bare å være med i 2 scener før han døde i en bilulykke. Kultregissøren Ed Wood nektet å ta opp scenene på nytt med en annen skuespiller. Løsningen? Resten av filmens spilles Bela Lugosi's rollefigur av kiropraktoren (med navnet Tom Mason) til kona til Ed Wood. Men, hvordan skulle de få han til å se ut som Bela Lugosi, de hadde jo trossalt ikke CGI på den tiden? Enkelt; få han til å gå med en kappe som dekket nesten hele ansiktet i resten av filmen.

Bela Lugosi:

lugosi.jpg

Den "nye" Bela Lugosi:

plan9.jpg

plan3.jpg

Genialt. RÌP Bela.  :love:

5539576[/snapback]

HAHA.. genialt, men veldig tåplig

Lenke til kommentar
en annen eksempel er jo hun i Matrix.. eller tar jeg feil..

5539427[/snapback]

Du tenker vel ikke på Keanu Reeves kone da? Som døde i en bilulykke

5539622[/snapback]

neeeei.. jeg tenker på hun derre gamle dama.. hun... "old mother" som viste alt ...

5539659[/snapback]

Gloria Foster - The Oracle i de to første Matrix-filmene

Richard Harris - Albus Dumbledore i de første to HP-filmene.

Wagons East - John Candys siste film (han døde under innspillingen)

Lenke til kommentar
Kommer ihvertfall på Brandon Lee i The Crow og Oliver Reed i Gladiator. I begge filmene måtte man jo ta i bruk dataeffekter for å få filmene ferdig.

5545656[/snapback]

Oliver Reed har eg ikkje høyrd om :p kven er det...er jammen ikkje god på namn...

Lenke til kommentar
John Ritter døde jo under innspilling av 8 Simple Rules, og som man kan se på IMDb, er han med i noen filmer fra 2004 og 2005.

5542176[/snapback]

Ja det er jo meget godt gjort må jeg si. :)

5547334[/snapback]

Han var også faren til karakteren "JD" i Scrubs, der ble det også skrevet inn i serien.

Lenke til kommentar
Brandon Lee (sønnen til Bruce Lee) døde jo av et skudd under innspillingen av The Crow.

5539444[/snapback]

Og det på Bruce Lee's bursdag også!

Mener å huske at Aaliyah skulle ha en rolle i oppfølgerene til Matrix som ble spilt inn etter hverandre, men hun ble vist bare fjernet?

Endret av dub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...