Gå til innhold

37" LCD-TV med ekte 1920x1080 til bare 16.000kr

Anbefalte innlegg

Hvordan yter den på analogt signal? vanlig tv altså, hvis du har muligheten til og sjekke det?

5708444[/snapback]

Fikk tak i antennekabel i dag, og fikk testet dette. Nå er selve signalene her veldig dårlig, så kan egentlig ikke si så mye om kvaliteten på bilde. Men TV-funksjonen på TV'en var jo helt ekstremt bra. Zapping mellom kanaler skjer umiddelbart :wow: Her kan det zappes sikkert 5 kanaler i sekundet. :p

Er også mulig å velge mellom mange forskjellige bildeformater: 4:3, 16:9, Panorama, Letterbox 1,2 og 3 (zoomer inn).

PIP/POP/PBP er også støttet og fungerte veldig bra (god fjernkontroll). POP var en veldig fiffig funksjon - spesielt dersom du har kabeltv. Den viser preview av alle kanalene rundt skjermen, med ønsket bilde i midten (PC m/Half-Life2 her):

post-6000-1141677572_thumb.jpg

Her er bilde av TV'en i 1920x1080 (30hz). Den "lille" skjermen til høyre er en 20" dell widescreen.

post-6000-1141677727_thumb.jpg

Trekker tilbake at den er helt ubrukelig i denne oppløsningen - programmer som ikke er avhengig av så mye bevegelse er jo ypperlig - eksempel svære excel ark, programmering i visual studio etc.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, video fungerer greit i 1920x1080@30hz

5755821[/snapback]

Hvordan kan det se bra ut når den bare kjører i 30hz? ikke så mye peiling, men skulle da tro at man så forskjellen?

5756727[/snapback]

Har vel noe å gjøre med at video er 25fps/29fps - ergo trengs ikke oppfrisking mer enn 30 ganger i sekundet. Noen med mer peiling på temaet kan nok forklare det bedre :p

Trodde at hvis man skulle få en godkjent HD-TV til å kjøre full HD så måtte den kunne kjøre 1080p i 50 og 60 HZ jeg? Noen rett meg hvis jeg tar feil. :)

5756831[/snapback]

Den har støtte for 1080p i 60hz over HDMI. Hvorfor det ikke går over DVI skjønner jeg ikke helt... :roll:

Dessuten er vel bare kravet 720p for å kalles HD-TV ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvor denne TVn kan skaffes, helst i en norsk butikk?

Så at Mamoz fikk skulle få den inn med bekreftet dato den 29.03 her for et par dager siden, men nå var den forsvunnet fra butikken. Så også at Netshop hadde denne for noen uker siden.

Ser at SHG og Databutikken fører denne, men er litt skeptisk i henhold til service og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...