elgizmo Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Okey det som skjer er at plutselig når jeg skriver i word, surfer på nettet eller alt annet så hører jeg en liten klikkelyd fra PCn og ca 10 sekunder etterpå så fryser bildet på skjermen og jeg blir nødt til å restarte. Har prøvd virus og spyware skanning men det hjalp ikke. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Det kan være harddisken som har problemer. Så før du i det hele tatt begjynner å feilsøke og tukle med dette, så sørg for å ta backup av alle data som det første. Når det er gjort, så gå ut på produsentens hjemmeside (av HD) og hent en harddisk-tool. De kan hete forskjellig. Maxtors heter PowerMax, SeaGates: Seatools (De har også en som kan onlinescanne) De andre mærker har tilsvarende. Hilsen tukols Endret 2. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 okey takk vil prøve det =) Hardisken min har hatt litt problemer før så det forundrer meg ikke om det er den. Har lagd uvanlig mye rare lyder i det siste. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 forresten. hvordan ser jeg hvilken type harddisk jeg har? husker det ikke =/ Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Her får du metoden. Den blir på "Dansk" da jeg ikke har den norske versjonen. Start-programmer-tilbehør-systemverktøjer-systemoplysninger. Her skal du ned til komponenter og så klikke på plusstegnet ut for lager (etter porte) Nå velger du diske. Nå skulle navnet på disken komme opp ut for model. Hilsen tukols Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 ok takk =) står NVIDIA JBOD 232 Gig. får vel se på sidene til nvidia da ^^ Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 hmm fant ikke så mye der =/ bare grafikk-drivere og sånt. Noen som kanskje kan hjelpe meg å finne det? Hadde vært veldig takknemlig ! =) Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det høres ikke riktig ut. Hos meg så står det to disker på denne måten Under model: Maxtor 6E040L0 og lengre nede Samsung SP 104C SCSl Disk device. Er ikke sikker på du er inne det riktige stedet. Ellers må du åpne den siden på kassa som er "motsatt" der hvor du setter USB, nettstikk, skjermstikk o.s.v i. Så må du se hvad mærke harddisken er. Hilsen tukols Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 hmmm =/. ta en tittpå disse bildene da Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Jeg tror ikke han finner noe under IDE. Ikke navn på disk ihvertfall. Jeg har lavd en søkning på JBOD se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Striping#Conc...tion_.28JBOD.29 Den leser disken som om den er satt op en en slaks raid. Har du det? Men tror nok at det er feil på disken og at det er derfor du ikke får navnet fram Du må nok krype til korset, og se i kassa. Hilsen tukols Endret 3. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 hmmm stod vel ikke så mye nyttig der? =/ Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Sorry.......feil link. Har rettet. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 ok =) men jeg skal bare skru opp baksiden av PC kassa da? er ikke så sikker på om jeg får til det uten spesialverktøy. sidene er jo lett å få opp men baksiden er noe annet? =/ Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ellers må du åpne den siden på kassa som er "motsatt" der hvor du setter USB, nettstikk, skjermstikk o.s.v i. Så må du se hvad mærke harddisken er. Nej, du skal ikke ha av baksiden. Det er den ene siden (motsatt der hvor stikkene sitter. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 ok ser at det er en western digital. prøver å laste ned denne da : http://support.wdc.com/download/index.asp?...=n&pid=2&swid=3 Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Just det............ Ta evnt. å kopiere eller print ut veiledningen til programmet Hilsen tukols Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 hmm rart. kommer ikke opp noen disker jeg kan markere. er altså ikke mer jeg kan gjøre enn å avslutte programmet =/ Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvad hvis du klikker på C drevet som den jo ser............ Får du noen muligheter for å sjekke det? Hilsen tukols Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 nope. går ikke an å klikke på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå