Grimrevenger Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 har kjøpt nytt grafikkort. men etter ca. 15 min spilling så kommer det opp en blå skjerm, her står det at noe er galt med "minne". en venn sa at det var frekvensen min som var for høy, og at jeg skulle stille ned frekvensen i bios. men det kan jeg ikke gjøre med mitt bios, derfor lurte jeg på om jeg kunne "underklokke" med et program? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Såvidt meg bekjent er det ikke mulig å stille på noe som helst som har med klokking av skjermkortet å gjøre i bios, du er nødt til å bruke et program i windows. Rivatuner er et program som mange bruker, fungerer veldig bra. De fleste grafikkortprodusenter har også egne program for sine skjermkort, som kan lastes ned fra sidene deres. Så Alt etter hvem som har laget kortet ditt (Gainward, Asus, XFX, osv.) så ville jeg gått inn på siden deres og funnet fram et slikt program, så kan du nok både klokke og underklokke, samt i mange tilfeller også overvåke temperaturen på kortet ditt. Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Såvidt meg bekjent er det ikke mulig å stille på noe som helst som har med klokking av skjermkortet å gjøre i bios, du er nødt til å bruke et program i windows. Rivatuner er et program som mange bruker, fungerer veldig bra. De fleste grafikkortprodusenter har også egne program for sine skjermkort, som kan lastes ned fra sidene deres. Så Alt etter hvem som har laget kortet ditt (Gainward, Asus, XFX, osv.) så ville jeg gått inn på siden deres og funnet fram et slikt program, så kan du nok både klokke og underklokke, samt i mange tilfeller også overvåke temperaturen på kortet ditt. 5540210[/snapback] dårlig skrevet av meg jeg mente minnet på hovedkortet ikke på grafikkortet Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 da så . det skal vel være muligheter for å stille på ting som spenningen på minnet og slik i bios, så sant du ikke har et hovedkort fra dell eller slikt, da de som oftest låser biosen. Hvilket hovedkort/minne og slikt har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå