Sansj Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hey folkens jeg har fått et problem med HK mit. det som er saken det er at i går så bytta jeg CPU vifte. hadde en delta vifte som tokk av så jeg bytta til noe som ikke bråka. men etter at jeg hadde montert den andre vifta så prøvde jeg starte maskinen. der skjede det ikke noe. jeg klarte å starte maskinen men jeg kom ikke lenger en til HK bilde * det første bilde under oppstart* der ble den stående. jeg prøvde å trykke på DEL får å komme inn i bios men den bare sto å jobba får å komme inn. /den kom ikke innn da. lampa fåran på pcen bare sto å lyste. altså den jobbet får fullt. men så kom jeg med et uhel til å titte på Chips vifta. den hadde stoppa. og ribbene var ganske varme. kan det være noe av probleme mitt ? Håper jeg får noen gode løsninger. Takker folkens Pål Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Dersom hovedkortet har tatt kvelden pga at chipsetkjøleren har stoppa, så er dette en garantisak. Det er nemlig et meget kjent og vanlig problem med disse hovedkortene. På den andre siden så vet jeg om flere tilfeller hvor folk har faktisk manuellt stoppet vifta uten problem (fordi den er en bråkemaker uten like), og hovedkortet har fortsatt å virke som normalt. (men dette er ikke å anbefale) Chipsettet blir varmt, meget varmt faktisk, men dette er normalt. Jeg mener å huske at de offisielle tallene på hvor mye temperatur denne tåler er 127grader c. Normalt så ligger chipsettet på ca 60 grader (som er varmt nok til at du brenner deg hvis du tar på den). Bytta du bare vifta til cpu'n eller hele kjøleren? Har du forsikret deg om at du ikke har tatt knekken på cpu'n med for mye makt, skjev montering, eller liknende? Erfaringsmessig så trenger ikke problemet nødvendigvis å være at noe har blitt ødelagt. Det er veldig fort gjort å komme borti ledninger osv når man er inne å fikler i pc'en. Sjekk at alt fortsatt sitter koplet til og har kontakt, inkl harddisker, vifter, strøm osv... Prøv også å ta en bios-resett, bare for å se om dette hjelper. Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Ta forøvrig en titt på disse to forumene. Der finner du mye bra informasjon om hovedkortet ditt: Den store Asus A8N-SLI tråden Asus A8N og støy Endret 2. februar 2006 av hakrist Lenke til kommentar
Sansj Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 hey. jeg har ikke hat sjangsen til å få titta noe mere. men jeg bare bytta CPU vifta. da jeg sett den på brukte jeg ikke mye makt. dem gikk på ganske lett. men jeg kan ta n mere nøye titt på kablene. får å finne ut om det kan være noe sånn =) men viss den fortsatt ikke virker da bare tar jeg kontat med komplett eller noe. rare greier med de HK. takk for linkene. selv om jeg ikke fant probleme mitt så fant jeg ut noen nye ting. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå