Gå til innhold

SLI - kun for Nvidia-brikkesett

Anbefalte innlegg

crossfire krever samme chip genereasjon. Vil det si at r520 krever r520 osv?

5542059[/snapback]

Jeg regner med at kravet er at R5x0 må parres med R5x0 for at de skal støtte samme DirectX og Shader Model. Om det er ytelsemessig lurt å parre f.eks Radeon X1300 med X1900 er en annen sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo rett og slett elendig av nVidia, noen som har troen på at det er mulig å modifisere kortet til å kjøre SLI? :evil:

5541218[/snapback]

Det skal vistnok støtte SLI. Altså uten modifkasjoner. Jeg regner med det bare er Nvidia som nekter for at det har offisiell støtte for SLI. Støtten er der altså, men offisiell-stemplet mangler.

5542085[/snapback]

Høres bra ut, kommer sikkert noen guider til å modifisere kortet da? Da kan det være et lønsomt kjøp hvis du skal ha SLI og er villig til å modifisere kortet da :yes:

Lenke til kommentar
Dette er jo rett og slett elendig av nVidia, noen som har troen på at det er mulig å modifisere kortet til å kjøre SLI? :evil:

5541218[/snapback]

Det skal vistnok støtte SLI. Altså uten modifkasjoner. Jeg regner med det bare er Nvidia som nekter for at det har offisiell støtte for SLI. Støtten er der altså, men offisiell-stemplet mangler.

5542085[/snapback]

Høres bra ut, kommer sikkert noen guider til å modifisere kortet da? Da kan det være et lønsomt kjøp hvis du skal ha SLI og er villig til å modifisere kortet da :yes:

5542153[/snapback]

Det er ikke kortene som må moddes... det er driverne...

Det finnes drivere for bla intel 975x og 955x for støtte av sli..

men disse driverne er ikke tilgjengelige for alle... og de som har testet dem har ingen mulighet for å spre dem...

Lenke til kommentar
Det er ikke kortene som må moddes... det er driverne...

Det finnes drivere for bla intel 975x og 955x for støtte av sli..

men disse driverne er ikke tilgjengelige for alle... og de som har testet dem har ingen mulighet for å spre dem...

5542459[/snapback]

Det var da som F. lurer på om det er noen som modifiserer noen drivere og legger de ut da :innocent:

Lenke til kommentar

Har ikke nVidia patent på SLI?

(kjøpt opp de som kom på ideen)

Isåfall er jeg redd modifiserte drivere er ulovlig. :mad:

Men det hadde vært gøy hvis uoffisielle drivere kunne gi SLI støtte til alle kort med 2xPCI ekspress.

På den annen side er jo nVidia brikkesettene noe av det beste man får virker det som, så da mister man jo litt av poenget :innocent:

Lenke til kommentar
Eller man oppgraderer systemet for bedre ytelse... om jeg feks har ett gtx  og ønsker bedre ytelse uten å kjøpe nytt kort !?

5540807[/snapback]

Errh, den skjønner eg ikkje helt :p

Dersom du har ett kort så må du jo kjøpe ett til for at det skal være SLI ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...