ErlendP Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hei. Jeg ønsker å lære meg å bruke adobe premier pro. Har kjøpt videokamera, og ønsker å lære meg hvordan man bruker videoredigeringsprogram, slik at man kan lage noen filmer og slikt. Er det noen som vet om/hvor det finnes slike "nybegynnerkurs i adobe premier pro? Jeg holder til i Trondheim, så det bør helst være i nærheten ihvertfall. Mvh Erlend Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det finns mange muligheter til å lære på nettet. Her har du en plass. Du må innstallere Quick Time for å se opplæringsvideoene. Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Takk for svar. Det virker jo meget spennende ut dette. Er det flere som har linker til slike "nettkurs" så er det bare å tipse. Mvh ErlendP Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Takk for svar. Det virker jo meget spennende ut dette. Er det flere som har linker til slike "nettkurs" så er det bare å tipse. Mvh ErlendP 5539440[/snapback] Hvis du er villig å betale noen kroner for et nettkurs så finnes det hos lynda.com og Total Training som jeg vet om. Hos lynda er det mulig å se første del av kurset gratis. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Mange av kursene til Harald Bjellvåg på programvareskolen er for Premiere 6.5 og det er endel ting som er mer tungvindt å gjøre enn på PROen. Derfor bør du se litt på lynda eller andre som lærer i PRO versjonen. Men mest av alt: prøv deg frem, for er utrolig så fort du lærer når du bare knoter litt. Men jeg liker programvareskolen........det er ikke det...........liker humoren også! bmp Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Det finst mange tutorials til PPro på nettet. I tillegg til Programvareskulen (sida til Harald Bjellvåg), kan det vere verdt å ta ein titt på WrigleyVideo, Davk og Premiere Pro WIKI. Har høyrd mykje bra om Total Training og Lynda, men dei er som sagt ikkje gratis. Endret 2. februar 2006 av incanus Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Takker for alle svar. Har sett litt på de forskjellige sidene, og det skal vel bli noe ut av det tenker jeg. Imidlertid, så har jeg fått ett problem. Sitter her med ett nytt panasonic nv-gs250, men når jeg er inne i premier pro, og trykker på capture, for å imortere tapen til harddisken, så står det "can't activate recorder, try reset camera" Dette skjer selvom, kamera står i riktig modus Er det noen som har noen formening om hva som er galt? Mvh ErlendP Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Bruker du firewire? Har du valgt Panasonic frå denne menyen: Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Har valgt Panasonic som device brand, uten at det utgjorde noen forskjell. Det er kun premier pro som ikke greier å importere da, det gikk fint i motion DVstudio, så det er vel kanskje noen innstillinger i premier pro. Litt irri at det ikke funker. Noen som har andre tips til løsning?? Mvh ErlendP Lenke til kommentar
BMP Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Restart masina med cam tilkoblet firewire......... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 I PPro wikien er det ei liste over ein del kjende feilmeldingar, og moglege løysingar: Can't activate recorder. Try resetting the camera. Kanskje du finn nokre tips der. Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Hmm driver ser nå at jeg bruker jo ikke firewire, men USB2.0 når jeg kobler inn kamera i pcen. Det fulgte nemlig ikke med firewire ledning med det kamera, men isteden usb. Er det slik at instillingene blir annerledes da, eller støtter ikke premier pro, overførsel av data med usb?? Mvh ErlendP Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Premiere Pro støtter ikkje USB nei, og du ville uansett fått dårleg kvalitet. Firewire er vegen å gå. Sjå tråden eg linka til for to innlegg sidan for litt meir info. Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 takk så mykje. det forklarer jo hele saken. Bruker nå motion dv studio, for å ta inn filmen, men må kanskje få meg ein firewire kabel. Er dv-kabel utgang på kamera, så og det går vel kanskje ann å få tak i på clas ohlsson eller no. Mvh ErlendP Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Ja, ein kabel og eit firewirekort (om du ikkje har firewireingang på PCen frå før). Clas har det sikkert, eller du kan kikke innom Komplett, PS Data e.l. Edit: Liten omformulering. Endret 2. februar 2006 av incanus Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Firewire har jeg. Sitter på en bærbar centrino maskin, men tror kanskje jeg må ha litt mer minne. Merker at det går litt tregt når man bare har 512. Like greit å kjøpe 2 gb med en gang kanskje? Noen som vet hvor man får tak i dv-firewire kabel. Fant han ikke på clas ohlson eller komplett nemlig? Mvh ErlendP Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Er ikkje dumt med mykje minne, so trur ikkje du vil angre på å kjøpe meir. Videoredigering krevjer mykje ressursar. Kabel kan du få tak i på PS Data, Komplett eller Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå