Dan Stamnes Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 har laget et lite script. for loading av sider via url.. uansett.. er ett eller anna som bugger, som jeg ikke finner ut av, har brukt detta scriptet mange ganger før, og suksess. men ikke nå tydeligvis.. nekter og loade sider... uansett. scriptet følger under. og trenger noen kloke svar på problemet! <?php if(isset($load)) { switch($load) { case'index': include('/php/news.php'); break; case'about': include('php/about.php'); break; case'guestbook': include('php/guestbook.php'); break; case'diy': include('php/diy.php'); break; case'16v': include('php/16v.php'); break; case'contact': include('php/contact.php'); break; } } else { include('/php/news.php'); } ?> dette vil bli kjørt via url'n http://xxx.xxx/index.php?load=news Mvh Dan Lenke til kommentar
Scix Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du kunne prøve å hente det med $_GET['load'] istede for bare $load, ellers kan ikke jeg se noen feil... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Problemet her er nok at scriptet er avhengig av register_globals = on. Ikke spesielt smart, og om man skriver $_GET['load'] i stedet for $load blir problemet borte Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 så det vil da bli: if(isset($_GET['load'])) { ? lenge siden jeg har drevet med dette.. er vist ikke som å sykle dette her! glemmer det jo Lenke til kommentar
NH Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Om det er lenge siden du drev med dette er det ikke rart du blandet, register_globals var nemlig standard som 'on' før. husker selv da jeg første gang oppgraderte phpen min til en version med standard off :S er å annbefale å bruke enten tilhørende superglobal etter hvor du henter verdien fra( $_GET, $_POST, $_COOKIE ) eventuelt kan du bruke $_REQUEST om inneholder dem alle Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 alltid noe nytt! må holde seg oppdattert skal ting fungere! Men takker og bukker! begynner og fatte interesse igjen, så blir vel mer av meg etter hvert Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) <?php if(isset($_GET['load'])) { switch($load) { case'index': include('/php/news.php'); break; case'about': include('php/about.php'); break; case'guestbook': include('php/guestbook.php'); break; case'diy': include('php/diy.php'); break; case'16v': include('php/16v.php'); break; case'contact': include('php/contact.php'); break; } } else { include('/php/news.php'); } ?> funka _ikke_ noe bedre Endret 2. februar 2006 av Dan Stamnes Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 prøv denne da: <?php if(isset($_GET['load'])) { switch($_GET['load']) { case'index': include('/php/news.php'); break; case'about': include('php/about.php'); break; case'guestbook': include('php/guestbook.php'); break; case'diy': include('php/diy.php'); break; case'16v': include('php/16v.php'); break; case'contact': include('php/contact.php'); break; } } else { include('/php/news.php'); } ?> Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 mulig dette er litt mye info å dele ut! men here goes! http://www.vw-gfx.com/phpinfo.php jeg skjønner "lite" av akkurat det der! Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 hva skal vi med den? en oversikt over oppsettet av serven din Der ser du btw at register_globals er av, så da vil ikke koden du kom med i første posten din funke prøvd koden jeg ga deg? den skal funke Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 whoho.. funka nå! *føle seg litt dum* var sti problemer gitt Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 du hadde ikke endra på det switchen skulle "switche" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå