Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB diagnose: EPC lampe lyser. W210 diesel.

Celsior

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan ut ifra diagnosefila på pdf fortelle hva som kan være galt...

BOS påstår bytte av diesel pumpe.

5538809[/snapback]

Ja Det skulle jeg tro.

Kontakt meg på (fjernet e-post adr)

Send meg regnr. Evnt nærmere data på bilen. Kan sjekke disse kodene for deg.

Ut ifra det jeg ser kan det være andre ting som er problemet.

Men uansett får du en upartisk vurdering på de feilkodene som er tatt ut.

Endret av Mekotekniker'n
Lenke til kommentar

Hvis BOS PÅSTÅR at Dieselpumpa er defekt så er den det.Men hvis det er noe de har bare sakt etter å lese ut feilkoder så er det to forskjellige ting.feilkodene gjelder 3 forskjellige ting eller en ting.Det må måles ut.Er dieselpumpen defekt pga den ene feilkoden så har du et problem.For da er det flere feil i bilen .Feilkodene må måles ut.Demontere motorstyreboks fra kontakt å måle ut ledningsnett igjennom justeringsventil i pumpe.Hvis ikke ok måle direkte på pumpe.Hvis ikke ok ny pumpe.Så må CAN ledningen til glødereleet måles ut.Hvis ok måle spenning til rele.hvis ok måle om en glødeplugg er kortsluttet til gods.Hvis det er det rep den og skift gløderele.Så sitter du igjen med feilkode på motorstyreboks.Da må den måles ut.Så muligheten hos deg kan være at alle feilene ligger i motorstyring/ledningsnett.Som sagt må det måles ut.Men det er ikke noe problem for de.

Lenke til kommentar

For å si det slik, de var jo ikke sikre - for å være sikker må bilen inn verksted for en grundig feilsøking. Det var nok kun en preliminær konklusjon ut ifra de feilkodene BOS fikk med diagnose verkøyet...

Meko: Sender deg en mail, går det bra med kun reg.nr el. trenger du noe mer? PM meg... Beklager at jeg ikke svarer før nå.

Uansett takk til samtlige, for alle innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...