Gå til innhold

Bredformat fra Nec

Anbefalte innlegg

Hmm? Blir det mer baklys når han latt skjermen stå på en stund?

AtW

5727524[/snapback]

Ja, merkelig nok blir det det :hmm: . Men som sagt, det er fortsatt ikke merkbart under vanlig bruk, men hvis jeg feks. setter på en helt svart skjermsparer så kan jeg se det veldig smått. Etter bare 1-2 timer er det NULL lekkasje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes oppløsningen er perfekt for størrelsen jeg :) .

En annen ting jeg liker godt med skjermen, er hvordan alle kablene gjemmes unna pluss at det er er 4 ports usb hub. Så derfor har jeg kobla til musa blant annet til skjermen. :yes:

5722780[/snapback]

Skjermen er jo lansert som en gaming monitor. Hvis oppløsningen hadde vært høyere ville også kravet til grafikkortet blitt betraktelig større, siden man må spille i anbefalt oppløsning for å få den beste bildekvaliteten.

Prøver selv nå å skrape sammen nok til å få kjøpt skjermen.

Ellers virker det som om LCD er på rett vei nå. Synes det har vært litt mye rart innen LCD frem til nå (horribel fargekvalitet på TN, baklys problemer, etc).

Lenke til kommentar
Da har jeg vært å plukka opp mitt eksemplar.

dsc042115bp.th.jpg

Den perfekte spillskjerm. :thumbup:

5738987[/snapback]

Ser ut som en fin skjerm ja, har enda ikke klart å bestemme meg om slik refleksjonslag er en god eller dårlig ting,,,

AtW

5739010[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvordan skjermen ville sett ut uten den glossy overflaten, men den reflekterer jammen mye når det er mørkt på skjermen :hmm:

Lenke til kommentar
Hehe jeg må le litt hver gang noen kaller overflaten for "refleksjonslag".

hehe ATW :p

5745578[/snapback]

Hva heter det egentlig da? Synes egentlig refleksjonslag passer ganske greit, slike lag gjør at det reflekteres mye mer enn det som er "vanlig".

5746306[/snapback]

Kontrastbelegg er vel en vanlig betegnelse?

Lenke til kommentar
Kontrastbelegg er vel en vanlig betegnelse?

5746657[/snapback]

Gjør det noe med kontrasten også da?

5746709[/snapback]

Det lager en effekt alla glanset fotopapir som ser veldig bra ut (imo). Om det gjør noe med kontrasten i praksis vet jeg ikke. DinSide bruker også begrepet kontrastbelegg. http://dinside.no/php/art.php?id=291139

Ulempen er selvsagt at du ikke bør ha en lysskilde bak deg. Kan du unngå dette er det supert med glans-/kontrastbelegg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ser at Jørgen Fundingsrud skriver i tråden etter artikkelen på dinside at "Kontrastbelegg er ikke kontrastbelegg". Jeg kan heller ikke tenke meg til at det kan gjøre noe med kontrasten. (Den eneste teoretiske muligheten jeg der til å gjøre det er hvis belegget har litt dreid polarisering i forhold til det som kommer fra skjermen og hvis lyset fra skjermen har bedre kontrast i bestemte polarisasjonsretninger)

Men bortsett fra denne teoretiske muligheten så tror jeg ikke at kontrastbelegget gjør annet enn å redusere kontrasten (hvis man ikke er mørk i huden og håret og sitter i helt sorte klær og har sorte vegger bak seg)

Lenke til kommentar
Men bortsett fra denne teoretiske muligheten så tror jeg ikke at kontrastbelegget gjør annet enn å redusere kontrasten (hvis man ikke er mørk i huden og håret og sitter i helt sorte klær og har sorte vegger bak seg)

5746939[/snapback]

Tror nesten du bør teste ut skjermen selv. ;)

Lenke til kommentar

trur eg går tilbake til crt snart. min Dell er bytta ut med nec sin wide skjerm men den har også bakly! argh! tykkje det er verre enn med dellen!

viss ein tar i ramme og trykker litt so blir det verre. så transport kan visst fucke skjermen til! :dontgetit:

post-33472-1142271323_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ghost7: Jeg ser bildet har 4 sekunders eksponeringstid. Et er veldig mye og kan vel gi et galt inntrykk av hvor mye baklys det egentlig er. Jeg kunne sikkert provosert frem tilsynelatende 10 ganger mer baklys enn det der på min Dell 1905FP hvis jeg hadde brukt 10 ganger lengre eksponeringstid enn deg.

Bare det at power-lyset ser ut som du ser på sola gjennom et nøkkelhull sier sitt.

Lenke til kommentar
Ghost7: Jeg ser bildet har 4 sekunders eksponeringstid. Et er veldig mye og kan vel gi et galt inntrykk av hvor mye baklys det egentlig er. Jeg kunne sikkert provosert frem tilsynelatende 10 ganger mer baklys enn det der på min Dell 1905FP hvis jeg hadde brukt 10 ganger lengre eksponeringstid enn deg.

Bare det at power-lyset ser ut som du ser på sola gjennom et nøkkelhull sier sitt.

5747769[/snapback]

ok, nytt her med nesten ingne eksponering :)

post-33472-1142271811_thumb.jpg

Lenke til kommentar

5746939[/snapback]

Godt sagt :)

Effekten på lyssterke bilder blir ganske bra med et moderat kontrastbelegg, men det bedrer ikke kontrasten på noen måte.

Lenke til kommentar
Vel, du har jo bare redusert eksponeringa fra 4,0 til 1,88 sekunder men samtidig økt blenderåpninga fra 4,8 til 2,8 slik at du har fått mer lys inn i kameraet.

Prøv med normal belysning i rommet.

5747827[/snapback]

det var da voldsomt so du hadde peiling :p

lys i rommet for herr Simen1

post-33472-1142272911_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...