Gega Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Heisan folkens. Har et spørsmål: Jeg har en pc på barnerommet men 2 unger som gjerne vil bruke den samtidig. Maskinen har WinXp installert. Kan jeg da koble 2 tastatur og mus til pc`n uten å måtte gjøre noen større operasjon så de kan bruke den samtidig? Pc`n er koblet trådløst opp mot en router. De må kunne surfe på internett samtidig også. Mvh Gega Endret 2. februar 2006 av Gega Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Nei. Det er ikke mulig. De kan jo bytte på ved "hurtigbytte av bruker", en funksjon innebygd i Windows XP, men de kan nok ikke bruke samme pcen samtidig med 2 tastatur. Endret 2. februar 2006 av Gyn3r Lenke til kommentar
Gega Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Takk for kjapt svar.. Finnes det noen annen enkel måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Noe jeg tenkte på i går, men som jeg ikke vet om er mulig, er jo at du har 2 pcer som begge bruker en trådløs harddisk med Windows innstallert, men da på du ha 2 pcer. Tror ikke du på noen måte kan få to brukere til å bruke SAMME pc samtidig. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 kansje sette opp pcen som Citrix desktop server og skaffe tynne klienter. da kan du jo kjøre remote desktop med flere brukere på 1 maskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-womn7uXY Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Trådløs harddisk? Den var ny... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Iomega NAS 100d er en harddisk som kan kobles til hjemmeruteren med kabel, som klient i det trådløse nettet eller som trådløst tilgangspunkt. For maskinene som har tilgang til den, ser den ut som en vanlig server med mapper du kan bruke fra Windows-pc-er, Mac-er og Linux-maskiner. Jeg har testet modellen med 160 gigabyte harddisk. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...A3FABB5D2B672F3 Lenke til kommentar
JonV Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 finnes da trådløse harddisker. Men tviler på at de duger til denne personens ønske. http://www.hardwareshop.no/p/301976/ Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Tror ikke du klarer å boote XP dobbelt fra samme harddisk nei. Blir nok lit systemkonflikter da... Vet at dette går med Linux og debian, men spørs om ungene blir så glade når de ikke får spilt sims osv.... Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det er mulighet for 10 brukere på PC'n Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Linux kan gjøre dette. Du kan sikkert også sette opp en gammel pc som tynnklient med rdesktop og greie det slik - windows terminal server skal greie flere brukere samtidig - men da må du sikkert betale ekstra... Send dem ut og lek Lenke til kommentar
Gega Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Det kan nok se ut som at det blir mye uteleking på dem ja :!: Neivel, men da er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å gi dem hver sin pc da Men takk skal dere alle ha som svarte meg. Mvh Gega Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Bedre sent en aldrig 10 brukere og 1 pc nå tilgjenglig.... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318261 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 @ JonV : Som du ser av posten min ovenfor, har den løsningen vært tilgjengelig en stund allerede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå